Moderator: Redaktörer
2-ch skrev:Ska skriva in den 9/11 i kalendern.
Bra initiativ där Jansson.
Då ska jag äntligen få se din skivspelare
MatteL skrev:Kul! Jag hoppas verkligen att jag kan den 9/1. Jag kommer hem någon gång den veckan från andra sidan pölen, returresedatum ej klart än. Jag törs således inte spika att jag hinner hem i tid, men jag hoppas att jag lyckas få ihop det.
När måste jag som senast lämna besked?Påminner om temat till första träffen:
Liveinspelningar
- Olika musikchangers, vad funkar liveinspelat?
- Live Vs. studioinspelning.
Med risk för att en redig mansförkylning gör mig mer korkad än vanligt;
Vad är musikchangers?
micromodular skrev:Jag vill oxå vara me!
Vill nån gång dema gammal elektronisk musik typ kraftwerk och bakåt till dendära franska galningen som manipulerade stenkakor och spelade in allt på trådspelare i mono![]()
Kan visserligen bli svårt att hitta skivorna då...
Jag vet inte riktigt, en lista är bra i GöK för man vill kanske känna dem lite som dyker upp hemma hos en... En fördel med lista i detta sammanhang skulle vara att man kan sparka ut de som bryter mot den enda regeln.oa51 skrev:Jäv***t bra idé Alexi! Motvikt till allt prylfokus.
Tänkte du dig en lista med SUL- medlemmar a´la GÖK eller en intresseanmälan till ett visst tema/datum? Jag frågar för jag är intresserad att delta men inte den 9/11.....
Inte alls, när du presenterar vad du vill spela är ju du värden. Kriterierna för varje möte sätts ju upp för och i inledningen av varje möte. Ibland kanske värden vill spela alla skivor ibland som denna gång så ska deltagarna ta med sig skivor och jag ser gärna att man pratar lite om dem dvs. både en presentation av vad som kommer spelas och ev. en efterföljande diskussion om materialet.2-ch skrev:Eller har jag missuppfattat upplägget?
Jansson skrev:Ni SUL-medlemmar som kommer tar med er vin, öl eller annan dryck samt tilltugg så att det räcker för hela sällskapet.
Jag tycker det är upp till den som spelar låten. Vill man påvisa något på en viss del av en låt så är det onödigt att tvingas spela eller avstå att spela just för att låten är så lång i sin helhet.2-ch skrev:Har en låt med ett helt fantastisk intro som sedan spårar ur.
Frågan är om man ska vingklippa, eller i sann SUL-anda bara stå ut
Jansson skrev:Men några frågetecken har jag:
-MatteL, micromodular, darkg, aisopos?
Bra om ni meddelar hur det blir, ni som jag satt frågetecken på.
Vi blir i så fall som mest elva. Det funkar bra. Fler tror jag att det blir lite väl mycket storkök över det hela så vi begränsar det till den totalen.
Ser mycket framemot detta förstlingsmöte.
MatteL skrev:Jansson skrev:Men några frågetecken har jag:
-MatteL, micromodular, darkg, aisopos?
Bra om ni meddelar hur det blir, ni som jag satt frågetecken på.
Vi blir i så fall som mest elva. Det funkar bra. Fler tror jag att det blir lite väl mycket storkök över det hela så vi begränsar det till den totalen.
Ser mycket framemot detta förstlingsmöte.
Ursäkta mitt sena svar!
Mitt försök till expressfix av jetlag fick motsatt verkan. Jag vaknade just efter en ohemult lång natts sömn..![]()
Hoppas SUL'en blir så skoj som jag hoppats, och att det blir en fortsättning av det hela som man kan haka på.
shifts skrev:Det var verkligen precis så som jag hoppats att det skulle vara. Kanonkväll! Bästa lyssningsögonblicket var när vi vara klara med en av Alexis låtar, The White Stripes som gjorde en cover på Jolene; det kändes som alla i den stunden var rörande överens om hur Janssons anläggning helt plötsligt blommade ut och vi hade fått bevittna något fantastiskt.
En annan stund av stor glädje var när Jansson kvickt grävde fram Trent Reznor och David Bowie som gjorde en duett på Hurt, efter att jag hade spelat den fantastiska liveversion som finns med på Nine Inch Nails Further down the spiral.
Tack allihopa och extra tack till Jansson och Alexi.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 17 gäster