Callisto skrev:Ingvar får min röst.
Ingvar har redan fått det och kan därför inte åternomineras (om han inte får ett annat efternamn).
Moderator: Redaktörer
Callisto skrev:Ingvar får min röst.
Vee-Eight skrev:Johan_Lindroos skrev:Jag lägger min röst på...
...Johan Bernström!
Motivering: Johan har under många år försett hifi-Sverige med många förstärkare. Extra kul då i början (70-talet? eller möjligen slutet på 60-talet?) att Sentec såldes som byggsatser så att de som hade handlag kunde knåpa ihop sin egen förstärkare till ett lägre pris. Men kanske det mest fantastiska: Johans konstruktioner var och är fortfarande mycket bra. De har helt enkelt spjutsspetsprestanda även med dagens mått mätt.
Särskilt kul att rösta på Johan är att jag har ett SC9 som jag fick lite problem med läckande kondensatorer på förstärkarkortet. Jag har nu lagat det och fixat till det. Det var lite meck då elektrolyten hade skapat korrosion i kontaktstiften mellan förstärkarkort och huvudkortet, så jag fick byta dessa kontaktdon också. Hursomhelst är det trevligt med elektronik med vanliga hederliga komponenter som låter sig bytas ut relativt enkelt. Nu är det återigen inkopplat och det låter helt fantastiskt bra. Tänk att denna apparat NY, kostade ungefär drygt fyratusen kronor. Det är superkvalitet på konstruktionen och utförandet, toppklass på mekaniken också. Synd bara att kondingarna hade havererat, men det var ju inte Johans fel. Får skylla på ELNA istället...
Jag ska hedra Johan på ytterligare ett sätt; jag ska flytta PA9:orna från köket till huvudriggen ikväll. De är i en snygg version bland de sista som såldes, byggda med rostfritt lock och borstad aluminiumfront med grön strömbrytare. Grönt är ju skönt.
Medhåll på Bernström, även om jag redan röstat.
Birger skrev:Jag har helt missat denne Bernström. Är han fortfarande aktiv i något projekt??
IngOehman skrev:
Håller också med om allt detta. Bernström vore en välförtjänt vinnare.
Vh, iö
Sanny_X skrev:Jag röstar på V8
Vee-Eight skrev:Sanny_X skrev:Jag röstar på V8
Äntligen!
Vee-Eight skrev:Sanny_X skrev:Jag röstar på V8
Äntligen!
IngOehman skrev:ja.
IngOehman skrev:Det var väl ett tag sedan vi talades vid, men ja.
Vh, iö
ErikAndersson skrev:Oppsan,oppsan! Här har jag missat något! Men jag har inte varit speciellt verksam på forumet på sista tiden. Det har sina orsaker (inte HiFi relaterade). Jag fick ett samtal från Sladd (mässarrangören) där han meddelade att jag vunnit detta prestigefyllda pris. Jag blev väldigt paff och naturligtvis mycket stolt över denna utnämning.
Jag vill här ta tillfället i akt och hjärtligen tacka alla som röstat på mig.
Tyvärr har jag ingen möjlighet att vara på plats i Göteborg och ta emot priset, men min gode vän och kollega Lennart tar emot priset i mitt ställe, vilket jag är honom mycket tacksam för.
Och än en gång: TACK!
ErikAndersson skrev:Oppsan,oppsan! Här har jag missat något! Men jag har inte varit speciellt verksam på forumet på sista tiden. Det har sina orsaker (inte HiFi relaterade). Jag fick ett samtal från Sladd (mässarrangören) där han meddelade att jag vunnit detta prestigefyllda pris. Jag blev väldigt paff och naturligtvis mycket stolt över denna utnämning.
Jag vill här ta tillfället i akt och hjärtligen tacka alla som röstat på mig.
Tyvärr har jag ingen möjlighet att vara på plats i Göteborg och ta emot priset, men min gode vän och kollega Lennart tar emot priset i mitt ställe, vilket jag är honom mycket tacksam för.
Och än en gång: TACK!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster