Moderator: Redaktörer
Bagaget skrev:Enda anledning att flytta till mindre är väl för att spara pengar?
2-ch skrev:Fjonkalicious skrev:Fel tänk. Mer yta=mer stereos.
Installerat hiss utifall man känner sig skruttig. Bo kvar.
Bo kvar är ett inte allt för tokigt alternativ i mina öron. Vi kommer inte hitta ett billigare alternativ.
Men vad göra när fru 2-ch vill ha rotation på boendet.
Hon har själv dessutom en betydligt lättare syn på det här med prylar än vad jag har.
Men jag måste rätta dig på en punkt. Mer yta = större stereos.
Men du talar kanske om mer högtalarkubikmeterBagaget skrev:Enda anledning att flytta till mindre är väl för att spara pengar?
När jag flyttade ut fick mina päron äntligen råd att flytta till större
Nej då. Det kan finnas massor av andra anledningar (har jag hört).
Gillar dina föräldrar.
Fjonkalicious skrev:Hälsa fru 2-ch att boendet är superbt. Bor ni billigt så ta in städhjälp och köp någon göttig lya i spanien eller något. Dom har iofs inte Falcon men du kanske kan klara dig med en Estrella?
Fjonkalicious skrev:Fel tänk. Mer yta=mer stereos.
sportbilsentusiasten skrev:Fler stereos = kass för då riskerar man att någon annan höjer FEL musik.
Har en dotter som spelar på som tusan. Aldrig att hon får större HIFI
hifikg skrev:Bagaget skrev:Enda anledning att flytta till mindre är väl för att spara pengar?
Jag tyckte inte om att vara trädgårdsmästare åt banken, så jag sålde sista (?) huset och flyttade in i lägenhet. Nu styr och ställer jag med det mesta kring våra hus, utan att behöva göra ett handtag själv. Gården är lika fin som vilken villaträdgård som helst och jag (och frugan) har gott om boyta och biutrymmen, som jag slipper underhålla så där jättemycket, även om frugan tjatar om nya tapeter, golv och en walking closet. Första huset vi köpte var en rejäl barre på 300 kvm, stor tomt, en pool som var större än lägenheten vi flyttade ifrån och allt vad där tillhör, men jag är inte den som ska sköta om ett trähus från sekelskiftet så jag överlät det till en familj som har ett brinnande intresse för sådant. De har tagit hand om fastigheten på bästa sätt. Nästa hus var ett radhus och då kunde jag lika gärna bott i lägenhet på en gång, men innan vi kom till den insikten hann vi avverka ännu en fristående kåk. Den fick allvarliga sättningsskador när jag blåste på med med min Sunfire. Hann dessutom med en lägenhet till innan jag hamnade där jag bor nu, men det är en annan historia.
2-ch skrev:Jansson skrev:Stylisten har dikterat, inga högtalare och inga stereoprylar.
Sånt vill inte folk se.
![]()
![]()
![]()
Mycket märkligt. Kom jag till en visning med en rejäl stereo skulle jag tänka. Här måste det vara bra isolerat.
Men förmodligen är vi här inte särskilt representativa
Lycka till med visningen.
Jansson skrev:Har tänkt på det där med den första receivern som du har sparat.
Av nostalgiska skäl kan den väl få va kvar då. Men sen är det stopp!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster