Moderator: Redaktörer
UrSv skrev:Klart han skulle godkänt det. Det var väl 128 kbps till 2009 och efter det kunde man få 256 kbps vilket väl fortfarande är standard. Således beslut tagna väl inne i Jobs kontrollperiod. Apple har ju aldrig legat i framkant vad det gäller teknik så det är ju inget konstigt.
UrSv skrev:Conan skrev:UrSv skrev:Apple har ju aldrig legat i framkant vad det gäller teknik så det är ju inget konstigt.
Vet inte det... iPod, iPhone, iPad, MacBook Air. Är nog ganska många teknikföretag som önskar att det var dom och inte Apple som hade släppt nån av de produkterna.![]()
iPod - Gott och väl 3-4 år efter.
iPhone - Gott och väl 10 år efter
iPad - Gott och väl 10 år efter
MacBook Air - Gott och väl 20 år efter beroende på vad du avser.
De tar ju alltid gammal väl beprövad teknik och packar den snyggt och det kan man ju inte ta ifrån dem. Men i framkant har de ytterst sällan legat.
hifikg skrev:Inte helt rätt, men så lite fel att det inte spelar någon roll om tusen år.
hifikg skrev:UrSv skrev:Conan skrev:
Vet inte det... iPod, iPhone, iPad, MacBook Air. Är nog ganska många teknikföretag som önskar att det var dom och inte Apple som hade släppt nån av de produkterna.![]()
iPod - Gott och väl 3-4 år efter.
De tar ju alltid gammal väl beprövad teknik och packar den snyggt och det kan man ju inte ta ifrån dem. Men i framkant har de ytterst sällan legat.
Fast INGEN minns föregångarna, det var oftast rena skräpet. I framtiden kommer det att stå i historieböckerna att Apple uppfann persondatorn, digitalkameran, mobiltelefonen, musiken, TV´n och klockan. Inte helt rätt, men så lite fel att det inte spelar någon roll om tusen år.
nuffe skrev:PekkaJohansson skrev:nuffe skrev:Men på Spotify har jag hittat (vad jag tror/bedömmer) helt omastrad musik.
Intressant! Kan du ge några exempel?
Med vänlig hälsning
Pekka
Hound Dog Taylor, rock
Joey DeFrancesco, jazz
Jan Johansson, jazz på svenska o på ryska.
Dessa artister upplever jag att de är omastrade i vartfall ganska milt behandlade.
Jag har ej verifierat med ex masvis.
Henrik
Bill50x skrev:Hur "MasVisar" man något på Spotify?
/ B
Bill50x skrev:Hur "MasVisar" man något på Spotify?
/ B
UrSv skrev:iPod - Gott och väl 3-4 år efter.
AndreasArvidsson skrev:Bill50x skrev:Hur "MasVisar" man något på Spotify?
/ B
Man får spara ljudet på hårddisken först; Masvis har inget stöd för spotify.
hifikg skrev:En gång köpte jag en mp3-spelare enbart för att lyssna på Fuglesangs sommarprogram. Helvete vad besviken jag blev. Växlade upp till en iPod Nano några dagar senare och en vecka efter det hade jag min första iPod Touch. Då började jag lyssna på musik igen och så småningom drabbades jag av mitt nuvarande audiofila återfall. Min fru köpte en "smartphone" och höll på att bli tokig, när hon växlade den mot en iPhone blev hon lugn och fin igen. Det är en dramatisk kvalitetsskillnad och användarupplevelse mellan Apples prylar och andra prylar.
Bill50x skrev:OK, och hur sparar man enklast på hårddisk?
hifikg skrev: Min fru köpte en "smartphone" och höll på att bli tokig, när hon växlade den mot en iPhone blev hon lugn och fin igen. Det är en dramatisk kvalitetsskillnad och användarupplevelse mellan Apples prylar och andra prylar.
Bill50x skrev:AndreasArvidsson skrev:Bill50x skrev:Hur "MasVisar" man något på Spotify?
/ B
Man får spara ljudet på hårddisken först; Masvis har inget stöd för spotify.
OK, och hur sparar man enklast på hårddisk?
/ B
nuffe skrev:hifikg skrev: Min fru köpte en "smartphone" och höll på att bli tokig, när hon växlade den mot en iPhone blev hon lugn och fin igen. Det är en dramatisk kvalitetsskillnad och användarupplevelse mellan Apples prylar och andra prylar.
Det så jag känner....fast mot iFånen. Bara att svara när någon ringer är ett lotteri!
Henrik
hifikg skrev:nuffe skrev:hifikg skrev: Min fru köpte en "smartphone" och höll på att bli tokig, när hon växlade den mot en iPhone blev hon lugn och fin igen. Det är en dramatisk kvalitetsskillnad och användarupplevelse mellan Apples prylar och andra prylar.
Det så jag känner....fast mot iFånen. Bara att svara när någon ringer är ett lotteri!
Henrik
Svara? Menar du att du använder din smartphone för att, i realtid, överföra orala budskap? Det hör till undantagen, så det är en, för mig, relativt outforskad funktion.
shifts skrev:Underbart att de här trådarna alltid slutar i hur medlemmar visar hur valhänta de är med sina telefoner.
nuffe skrev:hifikg skrev: Min fru köpte en "smartphone" och höll på att bli tokig, när hon växlade den mot en iPhone blev hon lugn och fin igen. Det är en dramatisk kvalitetsskillnad och användarupplevelse mellan Apples prylar och andra prylar.
Nattlorden skrev:nuffe skrev:hifikg skrev: Min fru köpte en "smartphone" och höll på att bli tokig, när hon växlade den mot en iPhone blev hon lugn och fin igen. Det är en dramatisk kvalitetsskillnad och användarupplevelse mellan Apples prylar och andra prylar.
Svara? Vågar du det - det är ju nästan enbart telefonförsäljare som ringer?
2-ch skrev:Senast jag intuitivt förstod hur en telefon fungerade såg den ut så här:
Conan skrev:Man hade inte så bråttom på den tiden.
PekkaJohansson skrev:Intressant! Kan du ge några exempel?
Med vänlig hälsning
Pekka
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster