Flint skrev:Rickard skrev:Det som behövs är starka konsumentorganisationer som kan informera och dra fram oegentligheter i dagsljuset. LTS är en utmärkt sådan. Gissar att aggressiviteten möjligen skulle behöva ökas något, liksom LTS mediautrymme.
Forum som detta är också en företeelse som kan hjälpa upp situationen. Hamnar en oärlig säljares grodor på nätet tänker han sig nog för nästa gång en villrådig kund stiger över tröskeln.
Instämmer men felet med LTS är väl att det är en ganska inåtvänd och inaktiv organisation. Den nöjer sig med att konstatera att det mesta är fel.
LTS är öppet för alla förlag, liksom att vi välkomnar den som vill vara vår utåtvända och aktiva aktivitetskapten! Det är bara att slå mig (eller Pekka) en pling på telefonen.
Att vi skulle nöja oss att konstatera att det mesta är fel stämmer inte tycker jag. Däremot är det nog ett svårare uppdrag än de flesta tror att jobba i motvind, och det gör man när man har en bransch med hyggligt många aktörer som tycker att det vore mycket lättare att fortsätta som man gör (och trivs med) om inte LTS funnits.
Vår huvudsakliga insats har därför varit att arbeta med kunskapsspridning, mest inåt förvisso, och i förekommande fall även med att tillgängligöra apparater och konstruktioner som inte hade funnits alls utan LTS.
Vad jag vill säga är att ett uttalande som:
"-felet med LTS är väl att det är en ganska inåtvänd och inaktiv organisation. Den nöjer sig med att konstatera att det mesta är fel."
...är ett uttalade som skulle kunna beskrivas:
"-felet med uttalandet är att det var ganska inåtvänt och kom från en inaktiv person. Han nöjde sig med att konstatera att LTS gör fel."

Kritik är bra (så tack för kritiken Flint!), men handling är ännu bättre!

Vh, iö