Perfector skrev:Det skulle kunna vara till programminnet för radion.
Blir det strömlöst så försvinner alla inställda stationer.
Annars vet jag inte alls.
Låter "lite" overkill men man vet aldrig.
Någon som faktiskt.io vet varför det finns en SC i en AVR? Och möjligen hur jag lyckats bränna den?
--------------------------------------------------------
En helt annan fråga: Jag var lite oförsiktig när jag kopplade in högtalarna, inga bananer för tillfället. Högtalarna kan omöjligt ha kortslutits, då hade autosäkringen gått direkt men kan mitt spelande (stora ljudtrycksvågor under ett par timmar) gjort att en kabel under ett kort ögonblick kommit i kontakt med chassit och orsakat kortis?
Kontakten till minuskabeln till höger högtalare gick nämligen inte att skruva loss med händerna, var tvungen att använda en tång. Har aldrig behövt göra det tidigare när jag inte haft bananer. Det är grymt svårt att se (minus är ju dessutom svart) och kontakterna går inte (?) att skruva av helt. Kom att tänka på detta häromdan.
Kan det finnas en koppling?
(Jag har f:ö läst mycket på Denons interna supportforum och alla deras AVR klarar 4 ohms-högtalare givet att Z(min) inte är toklåg. Man skall helst inte spela starkare än +/- 0 dB (jag spelade som högst på +5 dB men då lät det ansträngt, +3 dB var "perfekt". Varför går den till +18 dB då för? Högtalare med extremt låg känslighet?
Hittade förresten impedansmätning på pK vs piP som AE gjort (pK är blå kurva, Z(min) ser ut att vara 3,5 ohm)

IÖ demar (eller gjorde) ju piP(s) med just Denon AVR-2105 och den är ju klenare än 2310an.
Ursäkta för ett så rörigt inlägg. Som sagt tacksam för all hjälp och input,