Morello skrev:Jag vägrar förstås att parkera om det tarvar begagnande av leksaksdator - jag letar hellre upp en annan parkering. Myntautomaterna fungerade i särklass bäst; automaterna som accepterar betalkort strular ofta.
Absolut. Jag tycker vi ska införa automater som accepterar 1-kronor, 5-kronor och tio-kronor. Inga sådan där fjantiga papperslappar som det numera krävs så fort man vill köpa något större än tuggummi. Och varför kan man inte köpa skruv och mutter styckvis? Behöver man 4 stycken måste man köpa typ 10 stycken. Och sedan ligger det en plastpåse (bara det!) med sex skruv och skräpar i en låda och som man glömmer bort att man har.
Backar vi lite i tiden (har min mor berättat) kunde man vandra runt i staden och titta på meddelanden i trappuppgången. Där satte husägaren upp information om att det fanns lediga lägenheter att hyra. 120:-/mån för en etta på Söder tex.
Ja fan, det var bättre förr. När man fick stå i kö på posten för att betala sin hyra, då träffade man i ala fall sina grannar. Och mynten skramlade i fickan, så fick man det sagt också. För att inte tala om när man skrev ut checkar som betalning i livsmedelsaffären (och alla långa suckar i kön bakom) - det var tider det! Förr i tiden kunde man köpa Ahlgrens "Bilar" som lösgodis för ett öre styck. Det går ju inte idag, vi har ju inga ettöringar.
Leksaksdatorer ja, USA landade på månen med datorkraft som var mindre än en vanlig miniräknare. En mobiltelefon idag har större beräkningskraft än den 286:a du lekte med på 90-talet.
Vi lever i en föränderlig värld. Om du vill köra runt (och sprida avgaser) i jakten på en P-plats som inte kräver en app så är det upp till dig. Men jag tar tacksamt emot möjligheten att på ett enkelt och flexibelt sätt betala för min parkering.
Däremot är jag irriterad på att de flesta kommuner har olika system för parkering, kollektivtrafik och tex sjukvård. Att hitta gemensamma gränssnitt borde vara relativt enkelt att fixa. Det borde dessutom gå att fixa en gemensam plattförm för TV, varför ska man behöva prenumerera på Viaplay, Disney+, Netflix, HBO osv när allt borde kunna parkeras under samma paraply? Att behöva prenumerera på ett paket ointressanta kanaler för att titta på F1 känns väldigt gammalmodigt. Om man nu inte gillar gammalmodiga saker som myntautomater, mustaschvax och liknande förstås

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.