Empress skrev:IngOehman skrev:
Vad jag säger (gång på gång, utan att du tycks fatta*) är bara att
det är bättre att lyssna och tänka själv,
Tja det är just detta som Source-Firstanhängarna oxå säger.
Nej du

, source first betyder faktiskt just att det är den första länken som man skall ägna störst intresse och omsorg - inte att man skall lyssna och bedöma själv vilken del av kedjan som är viktigast.
Tänk efter lite så inser du nog att det faktiskt är så...
Empress skrev:Men det är knappsat deras fel att du väljer att dissa deras syn på saken och avfärda den som en:
IngOehman skrev:pucko-princip
Är det bara för att de inte följer "dina tumregler"?
1. Det är klart att det är deras fel att jag avfördar deras tumregel-princip. Det är ju dom som hittat på den!
2. Jag har inga tumregler. Vad jag säger är ju att tumregler (som t ex source first) suger. Har du verkligen missat det?
Empress skrev:IngOehman skrev:Diktera var felet sitter, alltid,
Ja det resonemanget hör jag från Source-First-anhängarna med..
Och?
Det är väl inte märkligare än att du påstår att jag kommer med tumregler när jag gör det motsatta?
Empress skrev:IngOehman skrev:gör ju däremot pucko-principen "source
first". En hjärndöd princip för... gissa vilka.#
#För dem som inte kan varken höra, värdera eller tänka. Och som
vill bli tillsagda. Tragiskt är det.
Det är du som hävdar detta.. Märkligt så har jag aldrig sprungit på en enda sourrce-first anhängare som inte kan, höra vädera och tänka självständigt..
Okej, berätta isåfall vad tumregeln att ägna första länken störst uppmärksamhet - om man kan höra och tänka själv?
Fundera på detta: Vad skall man ha principen till om inser att man själv faktiskt hör och/eller kan komma underfund med vilken länk som är den med störst uppfattade fel?
I sak håller jag dock med dig! Anhängarna hör, och de kan tänka!
Jag har inte sagt något annat. Jag skrev ju bara att det är en princip
för dem som inte kan varken höra eller tänka - det vill säga för dem som behöver få veta/bli tillsagda vad som är viktigt - eftersom de inte kan höra det själv.
Men, eftersom (nästan) alla faktiskt kan både höra, bedöma och tänka, är source first ingen princip som behövs, till något! Vilket ju är vad jag skrivit hela tiden!
Att så är fallet märker man när man påpekar dessa självklarheter, och märker hur många (de förnuftiga) av anhängare av source first-principen, blir f d anhngare - och de finner att det är principen bara är en tumregel som utgör en risk men som saknar poänger. Det enda den leder till är ju att man riskerar att börja i fel ände - i de fall då första länken inte är det största problemet.
Rätt dumt onekligen när man kan slänga tumreglen/principen, och istället ta reda på det själv, utan några principer - genom att lyssna, bedöma och tänka!
Empress skrev:Så vad hittar du dessa "varken höra, värdera eller tänka och vill bli tillsagda, av source-first anhängare? (Retoriskt frågat)
Tja, att de överhuudtaget finns förvånar mig såklart, men vilka de är som vill ha principen istället för att tänka själv är ju inte så svårt att lista ut - vad sägs om att det kanske är anhängarna till principen?
Kanske du är en av dem?
Empress skrev:Men du kan ju höra efter själv med en f.d styrelsemedlem i LTS som är numera Sourc-Firstare så kanske han kan förklar för dig hur det hänger ihop och hur fel du har i dina påståenden om source-first principen, andra har ju försökt men de har ju just talat för döva öron ... Eller så har det fått sina inlägg lästa så som fan själv läser bibeln.
Svindlande bra argument du kommer med där...
Menar du att det skulle vara något märkvärdigt med att en f d styrelsemedlem tycker eller tror något? Trodde du att LTS var en åsiktsdiktatur eller att det finns något intagningsprov eller?
LTS-medlemmarna är anhängare av både det ena och det andra, och alla har såklart lika rätt till sna uppfattningar som de är hjärtligt välkomna!
Vem är det du tänker på förresten?
Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).