Moderator: Redaktörer
Objektivisten skrev:Enligt en del på forumet är det ju ingen konst att tillverka ett billigare trisse-steg som låter exakt som en rörare. Jag skulle vilja veta om det har gjorts? Om inte skulle jag vilja veta varför?
dimitri skrev:så du menar alltså att ALLA förstärkare låter individuellt? Dvs att alla har sin egen karaktär?
JanBanan skrev:Objektivisten skrev:Enligt en del på forumet är det ju ingen konst att tillverka ett billigare trisse-steg som låter exakt som en rörare. Jag skulle vilja veta om det har gjorts? Om inte skulle jag vilja veta varför?
Bob Carver gjorde det för lääänge sedan enligt Stereophile.
dimitri skrev:Kamp och kamp...
Positionerna är klargjorda. Min är den motsatta, dvs jag vill ha en förstärkare utan egen karaktär. Längre än så finns det ingen anledning att gå, det är fråga om preferenser.
Giganternas och giganternas...
Jag får väl tacka, tror jag iaf att man gör efter sådana överord.
Laila skrev:Bob Carver påstod väl, om jag mins rätt, att han kunde efterlikna
(karaktären på)vilken stärkare som helst rör eller trissor egalt.
Om han kunde infria detta låter jag vara osagt.
MattiasKarlsson skrev:Laila skrev:Bob Carver påstod väl, om jag mins rätt, att han kunde efterlikna
(karaktären på)vilken stärkare som helst rör eller trissor egalt.
Om han kunde infria detta låter jag vara osagt.
http://www.stereophile.com/features/the_carver_challenge/
Stereophile skrev:I think that the field of high-end audio amplifier manufacture will never be quite the same again. High price and high status will continue to be handmaidens in audio, but the knowledge that high performance and high price need no longer be inseparable cannot help but impair the glamor of cost-no-object power amps.
Flint skrev:DS skrev:The Dream spelar med en enorm pondus och lätthet, snärtig o luftig diskant totalt befriad från otyg o avrullning. Vad gällde basen fans där inget att hymmla om, den levererade kraft o botten i ett perfekt emballerat paket utan krussiduller.
Det där är sammanfattningen på en bra förstärkare. Trissesteg göre sig icke bevär i den divisionen.
DS skrev:[
Så fort drömmen kopplades in och musik spelades gick det en smärre rysning genom kroppen av någon andledning![]()
om det nu är disten som framkallar detta vet jag ej, det är dock en känsla som aldrig infunnit sig hos mig förut.
God mental förmåga skyddar mot psykisk ohälsa
Det finns stark evidens för att god mental förmåga (intelligens) under barndomen är förbunden med lägre förekomst av utagerade beteendeproblem ***. Kunskapen baseras främst på studier där individer följts över tid och där man tagit hänsyn till föräldrarnas sociala bakgrund.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster