Tillrättavisning bra kablage

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
lennartj

Re: Tillrättavisning bra kablage

Inläggav lennartj » 2016-10-28 16:28

hifikg skrev:
lennartj skrev:@hifikg: Visst var det sprudels Suprakablar, men jag ville inte hänga ut honom eftersom han monterat dem själv.
Det vore dock inte relevant att jämföra dem med lampsladd eftersom det var skärmade semibalanserade signalkablar.

Och du skojade väl om att de lät illa pga märkningen?

Visst var det skoj med märkningen om det bara handlat om pilarna på kablarnas höljen, fast nu handlade det om semibalanserade signalkablar. Då är min privata standard att skärm och minusledare är sammankopplade i den ände pilarna eller texten pekar mot och att pilarna alltid ska vara vända mot försteget oavsett om den går till en ingång eller en utgång för att åstakomma stjärnjord mellan apparaterna.
Jag påstår inte att jag normalt hör någon direkt skillnad mellan ett rätt- eller felvänt kabelpar, såvida de inte orsakar brum, men det gör det faktiskt mellan mitt aktiva delningsfilter och McIntosh-slutstegen, så till dem har jag nätsladdar där jorden inte är ansluten.
[size=50]Lyra Delos-Jelco SA-750D-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra,Ezon PowerAmp,2x McIntosh MC75,Yamaha A-320, 4xOB52, 2xOA52.2,(2xB&W DM4),OD11[/size]

Användarvisningsbild
ostmaccan

Inläggav ostmaccan » 2016-10-28 22:37

Conan skrev:
ostmaccan skrev:Jag hävdar att ingen kunnig köpare kan få för sig att köpa en strömsladd för 10.000 kronor per meter.

Eller en klocka för >5000:- eller ett par jeans för >500:- eller en bil för >300kSEK eller en trerummare för >2MSEK.... :wink:

Jag skulle aldrig lägga flera tusenlappar på en strömsladd, och jag tror ingen, nånsin kan höra skillnad, men det är många saker jag inte skulle lägga pengar på och aktar mig lite för att sätta mig till doms över nån annans val. Gillar man och har blanka exklusiva hifi-apparater kanske man också vill snöra ihop dem med fina exklusiva sladdar.

Menar du på allvar att det är samma sak?

Användarvisningsbild
Panelguy

Inläggav Panelguy » 2016-10-28 23:25

ostmaccan skrev: Jag hävdar att ingen kunnig köpare kan få för sig att köpa en strömsladd för 10.000 kronor per meter.

Eftersom du sticker ut hakan och hävdar detta vore det intressant att höra vilka "strömsladdar" du själv provat? Jag håller mig till "strömsladdar" som ligger under 9999 kronor per meter då jag ser mig själv som en kunnig köpare :wink:
"We can hear everything we measure, but we can't measure everything we hear”

Användarvisningsbild
Conan

Inläggav Conan » 2016-10-29 05:59

ostmaccan skrev:
Conan skrev:
ostmaccan skrev:Jag hävdar att ingen kunnig köpare kan få för sig att köpa en strömsladd för 10.000 kronor per meter.

Eller en klocka för >5000:- eller ett par jeans för >500:- eller en bil för >300kSEK eller en trerummare för >2MSEK.... :wink:

Jag skulle aldrig lägga flera tusenlappar på en strömsladd, och jag tror ingen, nånsin kan höra skillnad, men det är många saker jag inte skulle lägga pengar på och aktar mig lite för att sätta mig till doms över nån annans val. Gillar man och har blanka exklusiva hifi-apparater kanske man också vill snöra ihop dem med fina exklusiva sladdar.

Menar du på allvar att det är samma sak?

Samma & samma... Menar du själv att enda sättet dyra strömsladden är bluff & båg, är att dom säger i reklamen att den förbättrar ljudet?

En klocka för 50 000:- har samma eller sämre tekniska prestanda än en för 100:- men kommer från en annan tillverkare. Ingen hävdar dock att den dyrare är tekniskt bättre, bara att den kostar vad det står på prislappen.

En lägenhet för 6 miljoner kan vara tekniskt likadan eller sämre än en för 2 miljoner, bara har en annan adress. Ingen hävdar dock att den dyrare är tekniskt bättre, bara att den kostar vad det står på prislappen.

Den dyra nätsladden kostar också vad det står på prislappen, men här lägger du så mycket vikt vid deras reklamsnack och den produkten är helt plötsligt förkastlig? Jag säger att man köper den dyra klockan eller den dyra lägenheten för att få den statusen & exklusiviteten som de förknippas med. Ägaren mår bra av att ha exklusiva klockan på armen när han kliver in i lägenheten på fina adressen. Samma sak är det med dyra hifi-sladdar vanligtvis.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2016-10-29 09:37

Conan skrev:
ostmaccan skrev:...

Den dyra nätsladden kostar också vad det står på prislappen, men här lägger du så mycket vikt vid deras reklamsnack och den produkten är helt plötsligt förkastlig? Jag säger att man köper den dyra klockan eller den dyra lägenheten för att få den statusen & exklusiviteten som de förknippas med. Ägaren mår bra av att ha exklusiva klockan på armen när han kliver in i lägenheten på fina adressen. Samma sak är det med dyra hifi-sladdar vanligtvis.

Liknelsen haltar en smula, åtminstone när det gäller lägenheten. Det kan finnas många goda skäl att vilja bo i just det området. Till yttermera visso brukar pengarna vara ganska säkra (även i klockexemplet), hur mycket är en 36 år gammal dyrkabel värd? Och om det är status man söker borde man väl ha ett par Jecklin Float över öronen när man promenerar på sin dyra bakgård. Hur många får någonsin se din strömkabel? Min Coconutkabel får förvisso en del uppmärksamhet, men så hänger den i taket också. Likt en stor orm. Oanvänd. Har en bild på den i min mobil, bara för att bräcka alla kabelnasare på mässor :-)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
ostmaccan

Inläggav ostmaccan » 2016-10-29 11:01

Panelguy skrev:
ostmaccan skrev: Jag hävdar att ingen kunnig köpare kan få för sig att köpa en strömsladd för 10.000 kronor per meter.

Eftersom du sticker ut hakan och hävdar detta vore det intressant att höra vilka "strömsladdar" du själv provat? Jag håller mig till "strömsladdar" som ligger under 9999 kronor per meter då jag ser mig själv som en kunnig köpare :wink:

Du har uppfattat mig korrekt; jag sticker ut hakan och säger att en välkonstruerad strömkabel inte behöver kosta mer än maximalt någon hundralapp. Jag påstår också att att det i blinda test INTE går att höra skillnad på en välkonstruerad strömkabel från biltema och en för 9999 kronor per meter. Det finns ingenting som tyder på att jag kommer få en förbättring som är märk-, eller mätbar, annat än till möjligtvis en försämring.

Det enda undantaget, och det enda som "tyder på" att dyra strömkablar är bättre, är alla säljare och hifi-människor som dyrt och heligt påstår att de hör skillnad, och dessutom ofta väldigt bestämt dumförklarar de som hävdar sig ej höra skillnad, ofta med uttryck som "man måste vara hörselskadad för att inte..." eller "det krävs en viss vana och erfarenhet för att höra..."

Användarvisningsbild
Conan

Inläggav Conan » 2016-10-29 11:04

hifikg skrev:
Conan skrev:
ostmaccan skrev:...

Liknelsen haltar en smula, åtminstone när det gäller lägenheten. Det kan finnas många goda skäl att vilja bo i just det området. Till yttermera visso brukar pengarna vara ganska säkra (även i klockexemplet), hur mycket är en 36 år gammal dyrkabel värd? Och om det är status man söker borde man väl ha ett par Jecklin Float över öronen när man promenerar på sin dyra bakgård. Hur många får någonsin se din strömkabel? Min Coconutkabel får förvisso en del uppmärksamhet, men så hänger den i taket också. Likt en stor orm. Oanvänd. Har en bild på den i min mobil, bara för att bräcka alla kabelnasare på mässor :-)

Men du vill hävda att den dyra kabeln inte har något värde för ägaren om den inte håller vad som utlovas i reklamen? Jag tycker och tror att kabeln visst kan ha ett värde, nästan oavsett om den låter bättre än el-sladden från Kjell eller inte. Och huruvida det ekonomiska värdet på en sladd håller över tiden eller inte, tror jag inte är viktigt för köparen.

Man ska se lite mer flexibelt på prylars värde än det rent tekniska eller ekonomiska planet. Dyra kablar är inte alls olika exklusiva klockor, med skillnaden att klocktillverkaren inte utlovar bättre tekniska prestanda på samma sätt som kabelnasaren gör. :)

Användarvisningsbild
ostmaccan

Inläggav ostmaccan » 2016-10-29 11:08

Conan skrev:Samma & samma... Menar du själv att enda sättet dyra strömsladden är bluff & båg, är att dom säger i reklamen att den förbättrar ljudet?

En klocka för 50 000:- har samma eller sämre tekniska prestanda än en för 100:- men kommer från en annan tillverkare. Ingen hävdar dock att den dyrare är tekniskt bättre, bara att den kostar vad det står på prislappen.

En lägenhet för 6 miljoner kan vara tekniskt likadan eller sämre än en för 2 miljoner, bara har en annan adress. Ingen hävdar dock att den dyrare är tekniskt bättre, bara att den kostar vad det står på prislappen.

Ja, det är en väsentlig skillnad. Du skriver nämligen "ingen hävdar" hela tiden. Men så är inte fallet med kablar. Här kan man inte skriva att "ingen hävdar" att dyrare kablar ger bättre ljud, det är ju precis tvärt om. Denna tråd är ju bevis för detta. Nu är inte faktiskt.se det bästa forumet, här finns ju folk som ifrågasätter dessa påståenden. Men på valfritt annat forum och hittar man hur många som helst som bedyrar STORA skillnader vid kabelbyte. Så stora att man som oinsatt läsare kan få känslan att ett kabelbyte gör större skillnad än högtalarbyte, elektronikbyte eller akustikförändringar i rummet.

Användarvisningsbild
Conan

Inläggav Conan » 2016-10-29 12:30

Precis som man på ett klockforum säkert kan få känslan av att en klocka billigare än 20 lakan är inget att komma dragandes med.

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2016-10-29 12:44

Conan skrev:Precis som man på ett klockforum säkert kan få känslan av att en klocka billigare än 20 lakan är inget att komma dragandes med.

Ja men inte för att den klockan visar fel tid. Det är två helt olika saker vi pratar om.

Så länge dyrkablar kan säljas utan falsk marknadsföring så har jag inga invändningar.

Användarvisningsbild
lennartj

Inläggav lennartj » 2016-10-29 12:48

Några av mina bekanta har faktiskt lagt en bra slant över 10.000 SEK/styck för sina strömsladdar, men dels är det inga vanliga sladdar utan http://www.isoteksystems.com/products/performance/evo3-syncro/ och dels kostar de betydligt mindre än en tiondel av vad respektive komponent de matar kostar.
Jag har byggt likspänningsfällor som gör samma tjänst för under tusenlappen, men de vill inte ha någon "hemslöjd" i sina fina anläggningar. Förresten har jag tagit bort mina utan att märka någon försämring i min miljö.

Det är ganska intressant att prova att ta bort tweaks som blivit sittande i månader och år och kolla om man ens märker någon förändring, negativ lika väl som positiv.
[size=50]Lyra Delos-Jelco SA-750D-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra,Ezon PowerAmp,2x McIntosh MC75,Yamaha A-320, 4xOB52, 2xOA52.2,(2xB&W DM4),OD11[/size]

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2016-10-29 14:01

Jag har byggt några "likspänningsfällor"* efter att med felaktig mätmetod "konstaterat"
en likspänning på drygt 2V på mina nätuttag. Det enda som hände var att jag efter mycket "fram å tillbaka" å efter en tids "inbränning" konstaterade att jag föredrog musikåtergivning utan sagda fällor. Så kan det gå när man försöker att fixa fel som inte är närvarande . . . typ. :oops: :D

*Bestående av några dioder, ett par kondingar å ett motstånd, har jag för mig.
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2016-10-29 16:04

Vad finns det för exempel på att tillverkare verkligen säger att ljudkvalitén kommer bli högre med deras nätkablar?

Har inte sett någon men har heller inte letat.

/Harryup

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2016-10-29 17:04

Jag kan tänka mig att det i vissa situationer kan vara viss fördel med skärmade nätkablar.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2016-10-29 17:28

Har ni lyssnat på Furutech NanoFlux NCF 18E? Blir det mycket bättre ljud med denna? Det kanske blir snabbare bas? Mera pang på trummorna?
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Panelguy

Inläggav Panelguy » 2016-10-29 18:38

ostmaccan skrev:
Panelguy skrev:

Du har uppfattat mig korrekt; jag sticker ut hakan och säger att en välkonstruerad strömkabel inte behöver kosta mer än maximalt någon hundralapp. Jag påstår också att att det i blinda test INTE går att höra skillnad på en välkonstruerad strömkabel från biltema och en för 9999 kronor per meter. Det finns ingenting som tyder på att jag kommer få en förbättring som är märk-, eller mätbar, annat än till möjligtvis en försämring.

Det enda undantaget, och det enda som "tyder på" att dyra strömkablar är bättre, är alla säljare och hifi-människor som dyrt och heligt påstår att de hör skillnad, och dessutom ofta väldigt bestämt dumförklarar de som hävdar sig ej höra skillnad, ofta med uttryck som "man måste vara hörselskadad för att inte..." eller "det krävs en viss vana och erfarenhet för att höra..."

Men du svarade inte på frågan huruvida du hade provat någon dyrare strömkabel. Jag var nyfiken på om du testat själv eller om du som många andra här helt enkelt utgår från att det inte kan/bör vara någon skillnad.

Nu dags för middag och lite gott vin, trevlig afton :)
"We can hear everything we measure, but we can't measure everything we hear”

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2016-10-29 21:01

Ferritkärnor på nätkablarna. 15-25 spänn hos Kjelle!
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2016-10-29 21:07

sprudel skrev:Ferritkärnor på nätkablarna. 15-25 spänn hos Kjelle!

Jomen, vad är det för kristallriktning i kabeln? Är verkligen kristallerna riktade mot Jerusalem?

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2016-10-29 22:37

Jag har provat "världens bästa strömkabel" enligt Coconut och auktoriteten Patrick (fast på senare tid har han lyckats förbättra även den). Den är hysteriskt grov och lång (finns bilder i min presentation) och den gör ingen som helst skillnad vid blindtest. Kan du höra skillnad ska du få den av mig. Den kostade (som mest) 50.000 dollar... he he

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2016-10-30 00:00

petersteindl skrev:
sprudel skrev:Ferritkärnor på nätkablarna. 15-25 spänn hos Kjelle!

Jomen, vad är det för kristallriktning i kabeln? Är verkligen kristallerna riktade mot Jerusalem?

Fan vet, men en "nofrills-tillverkare" som Cambridge Audio använder "feritpärlor/kärnor"
på kabeln från "väggbulan" in till bl.a. sina RIAA-steg. Gissar att det är Douglas Self som
står bakom konstruktionen av RIAA:t . . . typ. :)
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Användarvisningsbild
Conan

Inläggav Conan » 2016-10-30 06:09

hifikg skrev:...och den gör ingen som helst skillnad vid blindtest.

Vilket egentligen borde heta: "DU har inte lyckats höra skillnad i blindtest". Bara för att du inte har sett några svarta svanar, är inget bevis för att det inte finns några. :)

Och kom ihåg nu att jag "tror" lika lite som du på den magiska effekten av nätsladdar. Vill inte vara så kategorisk bara om att de som köper dessa sladdar per automatik är blåsta stackare som skulle må bättre att istället köpa akustikpaneler för pengarna.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2016-10-30 06:46

Conan skrev:

Vilket egentligen borde heta: "DU har inte lyckats höra skillnad i blindtest". Bara för att du inte har sett några svarta svanar, är inget bevis för att det inte finns några. :)

Och kom ihåg nu att jag "tror" lika lite som du på den magiska effekten av nätsladdar. Vill inte vara så kategorisk bara om att de som köper dessa sladdar per automatik är blåsta stackare som skulle må bättre att istället köpa akustikpaneler för pengarna.

Svarta svanar kan verifieras.

Användarvisningsbild
Conan

Inläggav Conan » 2016-10-30 06:57

hifikg skrev:
Conan skrev:

Svarta svanar kan verifieras.

Men bara för att ingen har sett svanar i en viss färg, är inte bevis för att det inte finns svanar i den färgen. Att ingen har fångat några aliens på film, är inte bevis för att det inte existerar aliens. Att ingen har hört skillnad i blindtest mellan olika nätsladdar (om det nu skulle vara så), är inte bevis för att det aldrig nånsin går att höra skillnad mellan nätsladdar i blindtest.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2016-10-30 16:16

lennartj skrev:Några av mina bekanta har faktiskt lagt en bra slant över 10.000 SEK/styck för sina strömsladdar, men dels är det inga vanliga sladdar utan http://www.isoteksystems.com/products/performance/evo3-syncro/ och dels kostar de betydligt mindre än en tiondel av vad respektive komponent de matar kostar.
Jag har byggt likspänningsfällor som gör samma tjänst för under tusenlappen, men de vill inte ha någon "hemslöjd" i sina fina anläggningar. Förresten har jag tagit bort mina utan att märka någon försämring i min miljö.

Det är ganska intressant att prova att ta bort tweaks som blivit sittande i månader och år och kolla om man ens märker någon förändring, negativ lika väl som positiv.

Så här skriver doM.Design

EVO3 Syncro

The IsoTek EVO3 Syncro (Special Edition) is our most advanced mains cable. Housed in an anti-resonance aluminium case, postioned part way down the length is a unique circuit designed to synchronise the mains supply in order to provide a perfectly symmetrical sine wave, which delivers significant sonic improvements when used with any hi-fi separates

Finns det några mätdata som styrker detta? Naturligtvis inte :)
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2016-10-30 16:39

Conan skrev: ...Men bara för att ingen har sett svanar i en viss färg, är inte bevis för att det inte finns svanar i den färgen. Att ingen har fångat några aliens på film, är inte bevis för att det inte existerar aliens. Att ingen har hört skillnad i blindtest mellan olika nätsladdar (om det nu skulle vara så), är inte bevis för att det aldrig nånsin går att höra skillnad mellan nätsladdar i blindtest.

Det räcker för mig, så enkel e jag.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2016-10-30 20:01

Morello skrev:
lennartj skrev:Några av mina bekanta har faktiskt lagt en bra slant över 10.000 SEK/styck för sina strömsladdar, men dels är det inga vanliga sladdar utan http://www.isoteksystems.com/products/performance/evo3-syncro/ och dels kostar de betydligt mindre än en tiondel av vad respektive komponent de matar kostar.

EVO3 Syncro

The IsoTek EVO3 Syncro (Special Edition) is our most advanced mains cable. Housed in an anti-resonance aluminium case, postioned part way down the length is a unique circuit designed to synchronise the mains supply in order to provide a perfectly symmetrical sine wave, which delivers significant sonic improvements when used with any hi-fi separates

Se där äntligen var det löst.

Användarvisningsbild
lennartj

Inläggav lennartj » 2016-10-31 00:28

Morello skrev:

EVO3 Syncro

Nej, påståendet vilar ju på tolkningen av vad som är "significant sonic improvements."
Vilka slags mätdata skulle du använda för att påvisa att "significant sonic improvements" inte uppnåtts?

Dessutom är meningen försåtligt formulerad i början också a unique circuit designed to synchronise the mains supply in order to provide a perfectly symmetrical sine wave. Den innehåller inget löfte om att designen fungerar och att kabeln verkligen levererar en perfekt symmetrisk sinusvåg, vilket jag betvivlar att en sådan passiv pryl är kapabel till under alla omständigheter. Jag tror aktiv regenerering krävs för att åstadkomma detta.

Användarvisningsbild
ostmaccan

Inläggav ostmaccan » 2016-10-31 09:35

Panelguy skrev:
ostmaccan skrev:
Panelguy skrev:Eftersom du sticker ut hakan och hävdar detta vore det intressant att höra vilka "strömsladdar" du själv provat? Jag håller mig till "strömsladdar" som ligger under 9999 kronor per meter då jag ser mig själv som en kunnig köpare :wink:

Men du svarade inte på frågan huruvida du hade provat någon dyrare strömkabel. Jag var nyfiken på om du testat själv eller om du som många andra här helt enkelt utgår från att det inte kan/bör vara någon skillnad.

Nu dags för middag och lite gott vin, trevlig afton :)

Jag trodde det var uppenbart. Jag utgår från att det inte finns skillnader på väl konstruerade kablar, eftersom att det inte finns något som tyder på att så är fallet. Däremot finns det väldigt mycket som tyder på att det är lätt att lura oss människor att tro att vi hör skillnader. Med motsatta resonemang är det väldigt mycket som man skulle behöva testa. När något som påstås förbättra något inte kan förklara det vetenskapligt bör man vara skeptisk.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2016-10-31 11:54

lennartj skrev:
Morello skrev:

EVO3 Syncro

Nej, påståendet vilar ju på tolkningen av vad som är "significant sonic improvements."
Vilka slags mätdata skulle du använda för att påvisa att "significant sonic improvements" inte uppnåtts?

Dessutom är meningen försåtligt formulerad i början också a unique circuit designed to synchronise the mains supply in order to provide a perfectly symmetrical sine wave. Den innehåller inget löfte om att designen fungerar och att kabeln verkligen levererar en perfekt symmetrisk sinusvåg, vilket jag betvivlar att en sådan passiv pryl är kapabel till under alla omständigheter. Jag tror aktiv regenerering krävs för att åstadkomma detta.

Jag har inga problem med formuleringen ang. symmetrin - DC-komponenten är borta och det är ju bra. Det betyder förvisso inte att symmetrin är perfekt med avseede på vågform, men arean är lika över resp- under nollan.
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Inläggav DQ-20 » 2016-10-31 16:30

Laila skrev:Jag har byggt några "likspänningsfällor"* efter att med felaktig mätmetod "konstaterat"
en likspänning på drygt 2V på mina nätuttag. Det enda som hände var att jag efter mycket "fram å tillbaka" å efter en tids "inbränning" konstaterade att jag föredrog musikåtergivning utan sagda fällor. Så kan det gå när man försöker att fixa fel som inte är närvarande . . . typ. :oops: :D

*Bestående av några dioder, ett par kondingar å ett motstånd, har jag för mig.

Men guuuud vad du är pysslig, Laila. :D

/DQ-20
I try to change the formality and everything about it
People killing people for a reason
You make mistakes
You don't regret
So make a conclusion
.

- Infected Mushroom: Change the formality

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi