petersteindl skrev:Nu är det Påskaftonsmorgon.
Glad fortsättning på Påsken!
2024 Easter Eggs in black, a la Norwegian.
Undrar om de i Norge inspirerats av M.J. d v s Mick Jagger?
MvH
Peter
Grattis dig och grattis Norge!
Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev:Nu är det Påskaftonsmorgon.
Glad fortsättning på Påsken!
2024 Easter Eggs in black, a la Norwegian.
Undrar om de i Norge inspirerats av M.J. d v s Mick Jagger?
MvH
Peter
petersteindl skrev:Vem vet, kanske framtidens ljudåtergivning blir totalt annorlunda och överlägsen allt som hittills varit.
Det får framtiden utvisa.
E skrev:PS.petersteindl skrev:Vem vet, kanske framtidens ljudåtergivning blir totalt annorlunda och överlägsen allt som hittills varit.
Det får framtiden utvisa.
Det kanske inte är en naturlag att det blir bättre?
Magnus Henrekson rev just ner applåder efter exemplen "Somalia,
Sicilien och Davos". En halvtimme kvar. Ljudet okej.
till det man kallar reaktans som är högtalarelementets impedans som funktion av frekvens.
Morello skrev:till det man kallar reaktans som är högtalarelementets impedans som funktion av frekvens.
Nja, reaktansen är impedansens imaginärdel.
Stranne skrev:Jag vet inte om jag missat informationen (jag har letat ett antal sidor bak i denna tråden utan framgång) - men hur ser det ut med tillgång till de senaste äggen? Jag förstod på kommentarerna ovan att de på bilden ska till Norge. Finns det ingen återförsäljare i Sverige?
Funkar produktionen tillfyllest nu?
hifikg skrev:På den tiden var allt bruk = missbruk. Det kanske det är än idag, jag har inte provat hasch trots många tillfällen därtill. Är det bra?
petersteindl skrev:hifikg skrev:På den tiden var allt bruk = missbruk. Det kanske det är än idag, jag har inte provat hasch trots många tillfällen därtill. Är det bra?
Det är alldeles utmärkt.
D v s att du inte provat.
Mvh
Peter
hifikg skrev:Jag var sent ute med alkohol också, för att jag älskade att köra bil
Jag var en uppskattad "fyllechaffis" som alltid ställde upp då jag inte hade någon egen bil de första åren efter taget körkort.
Och inte började jag röka heller. Stående nyårslöfte "Jag ska inte börja röka i år"
Men om jag fyller 80 ska jag baske mig dra i mig en cigarr ihop med en god whisky!
petersteindl skrev:Stranne skrev:Jag vet inte om jag missat informationen (jag har letat ett antal sidor bak i denna tråden utan framgång) - men hur ser det ut med tillgång till de senaste äggen? Jag förstod på kommentarerna ovan att de på bilden ska till Norge. Finns det ingen återförsäljare i Sverige?
Tack för din fråga.
Just nu har vi sålt slut varulagret. Det sista paret för tillfället gick till Norge. Just nu och sedan en tid tillbaka finns det inga återförsäljare i Sverige.
Det är tänkt att nystarta serieproduktion. Det skulle gjorts år 2020 i ett samarbete mellan fabrik norr om Milano och en på Jylland, där medarbetare måste resa mellan fabrikerna.
Pandemin gjorde detta omöjligt. Därmed blev allt fördröjt flera år och det måste till nysatsning. Just nu är det vissa investerare som visat intresse och som jag kommunicerar med.
Tanken är även att ta fram aktiva modeller med wifi och LAN och med inbyggd DSP/FPGA + D/A-omvandlare och separata slutsteg för varje högtalarelement.
Sådan utveckling kostar.
Det skulle i så fall bli ett Bremensystem med mindre än 0,25 mikrosekund i tidsskillnad/latency mellan alla kanaler inkl Bremen center + Bremen woofers, men även om det t.ex. är 10 rum med multiroom med olika Atmos i varje rum och därmed 220 kanaler, om jag förstått saken rätt. Sådant existerar i professionella sammanhang, men inte ett endaste inom hifi-träsket.
Systemet blir då lite mer komplicerat än gängse hifiträsk-wifi och/eller streaminghögtalare.
Streaming måste finnas konsument tillhanda som del av Bremen-systemet.
MvH
Peter
petersteindl skrev:Stranne skrev:Jag vet inte om jag missat informationen (jag har letat ett antal sidor bak i denna tråden utan framgång) - men hur ser det ut med tillgång till de senaste äggen? Jag förstod på kommentarerna ovan att de på bilden ska till Norge. Finns det ingen återförsäljare i Sverige?
Tack för din fråga.
Just nu har vi sålt slut varulagret. Det sista paret för tillfället gick till Norge. Just nu och sedan en tid tillbaka finns det inga återförsäljare i Sverige.
Det är tänkt att nystarta serieproduktion. Det skulle gjorts år 2020 i ett samarbete mellan fabrik norr om Milano och en på Jylland, där medarbetare måste resa mellan fabrikerna.
Pandemin gjorde detta omöjligt. Därmed blev allt fördröjt flera år och det måste till nysatsning. Just nu är det vissa investerare som visat intresse och som jag kommunicerar med.
Tanken är även att ta fram aktiva modeller med wifi och LAN och med inbyggd DSP/FPGA + D/A-omvandlare och separata slutsteg för varje högtalarelement.
Sådan utveckling kostar.
Det skulle i så fall bli ett Bremensystem med mindre än 0,25 mikrosekund i tidsskillnad/latency mellan alla kanaler inkl Bremen center + Bremen woofers, men även om det t.ex. är 10 rum med multiroom med olika Atmos i varje rum och därmed 220 kanaler, om jag förstått saken rätt. Sådant existerar i professionella sammanhang, men inte ett endaste inom hifi-träsket.
Systemet blir då lite mer komplicerat än gängse hifiträsk-wifi och/eller streaminghögtalare.
Streaming måste finnas konsument tillhanda som del av Bremen-systemet.
MvH
Peter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster