Bill50x skrev:Har du vaknat på fel sida idag![]()
Hum är väl ganska oförarglig, om än ofta oförståelig. Enklast att bara hoppa över inläggen...
/ B
Har du vaknat på fel sida idag
Moderator: Redaktörer
Flint skrev:Bill50x skrev:Har du vaknat på fel sida idag![]()
Hum är väl ganska oförarglig, om än ofta oförståelig. Enklast att bara hoppa över inläggen...
Har du vaknat på fel sida idag
Flint skrev:Njae... Det bästa vore en blindtest mot t.ex. NAD208 i syfte - vilken som låter bäst. Sen mäta och försöka förstå varför The Dream sopar banan med NAD:en.
matså skrev:Flint skrev:Njae... Det bästa vore en blindtest mot t.ex. NAD208 i syfte - vilken som låter bäst. Sen mäta och försöka förstå varför The Dream sopar banan med NAD:en.
Sopa mattan med Nad 208? Nu måste du skämta herr Flint. Nad 208 kan ingen förstärkare slå![]()
Skämta så om en helig apparatFy på dig herr Flint
Flint skrev:DS
I mina test med Klass-A rörförstärkare har ljudet bara blivit bättre ju högre effekt steget har kunnat lämna, i Klass-A då fullt ut förstås. Pondusen och lättheten har varit bättre/större med 50W gentemot 20W. 6-8W har dock varit för begränsat.
Flint skrev:Njae... Det bästa vore en blindtest mot t.ex. NAD208 i syfte - vilken som låter bäst. Sen mäta och försöka förstå varför The Dream sopar banan med NAD:en.
dimitri skrev:Flint skrev:Njae... Det bästa vore en blindtest mot t.ex. NAD208 i syfte - vilken som låter bäst. Sen mäta och försöka förstå varför The Dream sopar banan med NAD:en.
Tack Flint!
Ett utmärkt förslag. Du kan säkert få hjälp (om du skulle behöva) med att ordna detta intressanta BT. Jag kommer hjärna.
dimitri skrev:Flint skrev:Njae... Det bästa vore en blindtest mot t.ex. NAD208 i syfte - vilken som låter bäst. Sen mäta och försöka förstå varför The Dream sopar banan med NAD:en.
Tack Flint!
Ett utmärkt förslag. Du kan säkert få hjälp (om du skulle behöva) med att ordna detta intressanta BT. Jag kommer hjärna.
MagnusÖstberg skrev:dimitri skrev:Flint skrev:Njae... Det bästa vore en blindtest mot t.ex. NAD208 i syfte - vilken som låter bäst. Sen mäta och försöka förstå varför The Dream sopar banan med NAD:en.
Tack Flint!
Självklart vinner The Dream. Den är ju dyrast.
MagnusÖstberg skrev:Allt är väl bättre än NAD208 ?
Tack Flint!
Det var ju mest en undran, men gudskelov kommer Flint räta ut det frågetecknet.petersteindl skrev:MagnusÖstberg skrev:Allt är väl bättre än NAD208 ?
Ok, då vet jag det
MagnusÖstberg skrev:Det var ju mest en undran, men gudskelov kommer Flint räta ut det frågetecknet. Jag deltar gärna. Föreslår att vi använder Apogee och piP högtalare.
MattiasKarlsson skrev:Varför vill man ens jämföra Nad 208 mot The dream? Det bygger ju på helt olika ideal om återgivning.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster