darkg skrev:
Ändå måste man ju undra vad som i övrigt är annorlunda på 28:an, eftersom amp 27 verkar vara så pass bra(Bärhandtag, kanske?)
Förhoppningsvis en trigger-funktion så man kan använda sin el till annat än apparater på tomgång.
Moderator: Redaktörer
darkg skrev:
Ändå måste man ju undra vad som i övrigt är annorlunda på 28:an, eftersom amp 27 verkar vara så pass bra(Bärhandtag, kanske?)
Morello skrev:AndreasArvidsson skrev:Om ni väldigt gärna vill diskutera FB så skapa en egen tråd. Denna handlar om Holographic Audio
Ja, AMP27 är givetvis en mycket fin apparat eftersom jag konstruerade den.![]()
Har du några fler frågor?
Bubben skrev:Morello skrev:AndreasArvidsson skrev:Om ni väldigt gärna vill diskutera FB så skapa en egen tråd. Denna handlar om Holographic Audio
Ja, AMP27 är givetvis en mycket fin apparat eftersom jag konstruerade den.![]()
Har du några fler frågor?
Varför stoppades det inte in en triggerfunktion på den?
DVD-ai skrev:Har inte pre27 trigger ?!![]()
hmmm det är ett enormt minus i min bok tyvärr, jag är mycket starkt emot att ha elektronik på i onödan :/
Och jag vill säkerligen ha även nästkommande slutsteg dolt och inte lätt att komma åt för av/på-slag även om man skulle få för sig att orka krypa runt och stänga av elektroniken.
aja det var ju ett klart minus, på ett i övrigt till synes "perfekt" slutsteg, hoppas att efterföljaren har trigger !
Morello skrev:Såväl RS2000 och AMP27 har strömställare. Har ni glömt bort hur sådana fungerar?
DVD-ai skrev:Palle: ja det är ju lovande, men det borde vara ett starkt "ja det är klart !"
-Palle- skrev:DVD-ai skrev:Palle: ja det är ju lovande, men det borde vara ett starkt "ja det är klart !"
Ja det tycker jag också!![]()
Så sjukt smidigt när det räcker att starta sitt försteg.
Då måste självklart nya försteget ha trigger ut också...
Morello skrev:Palle, nej det är inte svårt att implementera.
Om jag gör ett nytt slutsteg så kommer det att ha 12V trigger-ingång; inget att snacka om
Morello skrev:Palle, nej det är inte svårt att implementera.
Om jag gör ett nytt slutsteg så kommer det att ha 12V trigger-ingång; inget att snacka om
Nattlorden skrev:Morello skrev:Palle, nej det är inte svårt att implementera.
Sätt då en valbar fördröjning också, så gör du det smartare än något annat.
Mirage skrev:Nog för att det kan vara praktiskt med ett styrt tillslag på slutstegen, men det är ju inte så svårt att ordna på annat sätt. Tidigare hade jag en fjärrstyrd grendosa från Nexa, nu har jag låtit elektrikern göra en egen lösning med ett relä styrt från trigger-utgången på försteget (finns på bild här). Då behöver man inte fundera på detta när man väljer slutsteg.
Bubben skrev:Mirage skrev:Nog för att det kan vara praktiskt med ett styrt tillslag på slutstegen, men det är ju inte så svårt att ordna på annat sätt. Tidigare hade jag en fjärrstyrd grendosa från Nexa, nu har jag låtit elektrikern göra en egen lösning med ett relä styrt från trigger-utgången på försteget (finns på bild här). Då behöver man inte fundera på detta när man väljer slutsteg.
Jo, det är faktiskt svårare än man kan tro.![]()
Jag har mina två ASP-1000 på ett relä som bryter de vägguttag de sitter i. Relät är specat för upp til 14A, men det har svetsats ihop så många gånger att jag har fått borra ett litet hål i kåpan och bända isär blecken med en tandpetare lite då och då.![]()
Det skulle vara skönt att elinimera det pillet.
När man drar separat matning från central till slutstegen så är det inte heller nyttigt för magkänslan att det ska gå genom ett NEXA-uttag. Sedan hjälper inte NEXA särskilt mycket, då måste man inplementera en RF433-sändare också.![]()
Enklare för alla parter att det sitter en vanlig 12v-trigger på slutsteget, som dessutom kan vara inplementerad på rätt sätt för elektronikens hållbarhet och funktion.
Jag har för övrigt inte glömt hur strömbrytare fungerar, men jag anser att de ska vara i samma rum som mig för att vara användbara.
Problemet med för stort slutsteg för TV-rummet känner jag förresten inte igen, man har väl ett eget rum för slutstegen så man kan möblera som man vill. Men det kräver iofs att det finns någon möjlighet att styra slutsteget från annan plats...
HolographicAudio™ skrev:AMP34 är en kommande produkt som är en kraftigare variant av en bryggad AMP27 (fler utgångstrissor, större trafo, större kylflänsar mm).
Uteffekt ca 2500Wi 8 Ohm
music4ever skrev:När skulle man behöva mer effekt till i32s än vad en AMP27 kan leverera? Vad spelar man då för musik och hur delar man basen?
boom skrev:music4ever skrev:När skulle man behöva mer effekt till i32s än vad en AMP27 kan leverera? Vad spelar man då för musik och hur delar man basen?
Om man vänder på frågan varför måste man ha 2st RS 2000 till i32.
Rydberg skrev:Nattlorden skrev:Morello skrev:Palle, nej det är inte svårt att implementera.
Sätt då en valbar fördröjning också, så gör du det smartare än något annat.
Mina Bryston 7B-ST hade valbar tidsfördröjning på ingången, det har inte mina 28B. Hur tänkte man där?
-Palle- skrev:Dom är inte tänkta till i32s...
Morello skrev:boom skrev:music4ever skrev:När skulle man behöva mer effekt till i32s än vad en AMP27 kan leverera? Vad spelar man då för musik och hur delar man basen?
Om man vänder på frågan varför måste man ha 2st RS 2000 till i32.
Det går åt fyra kanaler (2 st stereoslutsteg tex) att driva ett delat system.
Eller menar du att man skall blanda olika fabrikat?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 42 gäster