Hello there musiclovers
Igår kväll såg jag Katie Melua på Globen Annexet

Ingvar ringde på dagen igår och sa att jag inte behövde hålla utkik efter honom eftersom han inte skulle gå på konserten därför att hans kontakt inte skaffat biljett som tidigare sades. Jaha

och? Till saken är den att jag för några månader sedan erbjöd mig att fixa biljett samtidigt som då jag köpte min biljett. Men då sa IÖ att han redan hade biljett fixad

men efter ytterligare någon månad då IÖ konstaterade datum för konserten så skulle han vara i USA

så IÖ kunde ändå inte gå

Nåväl, jag kollade in Ticnet igår under samtalets gång och då fanns en biljett kvar

men med skymd sikt på rad 45

Det var väl ingen jättehöjdare tyckte varken Ingvar eller jag. Min biljett var på rad 13

Läget var hopplöst. IÖ sa att jag inte behövde leta efter honom på konserten.

Då sa jag att det kanske finns biljetter en timme före konserten som man kan köpa utanför Globen

Det brukar vara folk där som försöker kränga biljetter på så sätt. Jag skulle kolla om det fanns och höra av mig till IÖ. På vägen till Globen ringde Ingvar och sa att han redan hade köpt biljett på själva Globens biljettkontor

Dom hade precis släppt ej hämtade biljetter som branschfolket bokat, Rad 4 i mitten blev det

Inte så pjåkigt.
Då jag kom fram frågade vi om det fanns mer platser lediga bredvid Ingvars? Och det fanns det

Men det är inte möjligt att byta biljett då man väl har köpt sin, men jag kunde hålla utkik om det fanns en ledig plats då konserten började och då kunde jag sätta mig där. Så blev det. Jättebra

Men först blev det pizza och ett plastglas rödvin i baren i Globen
Konserten var jättebra. Katie är jättesöt

En riktig kalaspingla och hon sjunger fint

Jag diggar hennes låtar. En rekommentation till Götarna. Hon spelar i Lisebergshallen den 9 oktober d v s imorgon. Kanske finns det några biljetter över en timme före konserten?
Nästa vecka är det Leonard Cohen

Det är roligt på konsert
Snart kommer jag att lägga upp lite roliga fotografier som togs 1985

Vad månde dessa fotografier vara på? Kan det möjligtvis vara angående Linn?
MvH
Peter
Nu ere en sån där julgran igen

Smileysarna tog slut. Sorry