goat76 skrev:HenrikTornquist skrev:goat76 skrev:En mjuk fot dödar helt enkelt en (för mig) viktig aspekt som återfinns i musikaliska händelser i verkligheten, men som sällan eller aldrig återfinns på program-materialet. (Detta alltså för mitt mål med musikåtergivning.)
Det här får du gärna förtydliga för mig. Du säger att en mjuk fot dödar något som inte finns med på skivan. Det får jag inte ihop.
Finns det med i verkligheten men inte på skivan, så är det väl en dålig inspelning, och finns det inte med så kan det rimligen inte dödas.
Vilken är aspekten du avser?
Henrik, jag vill bara meddela att jag absolut inte ignorerar din fråga, jag hade faktiskt påbörjat att skriva ett ganska långt förtydligande svar men jag tror jag avböjer att posta det, jag ids helt enkelt inte bemöta den flod av förlöjliganden som oundvikligen kommer komma från vissa här. Forumet har en tydlig mobbing-kultur med lite för många förutfattade mening om saker och ting för min smak.
Jag funderade faktiskt på att fråga ungefär samma fråga som Henrik. Jag är med på resten av det du skriver och respekterar att du föredrar den färgningen som dina spikar tydligen ger, men just det där tyckte jag också lät lite bakvänt.
Men förstår definitivt att du inte orkar mer då det finns en del som ordklyver rätt rejält o som både övertolkar och misstolkar o trots det tror att dom har alla rätt. Blir rätt drygt att försöka diskutera nåt då :\