lågbudget kabeltest

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2006-07-16 12:49

För att åter göra en liknelse med rödvinsprovning.

Läste en "test" man kan göra, i SvD. Välj ett fylligt fruktigt rödvin, smaka på det. Ät sedan en tomatklyfta och smaka på samma vin. Det kommer smaka plåtigt och druvsmaken är försvunnen. Tag nu en ny tomatbit, denna gång med lite salt på. Prova nu samma vin igen, smaken är tillbaka som den var första gången!

Tydligen finns det någon syra i tomaten som påverkar smaklökarna (och upplevelsen av vinet) men denna syra neutraliseras av något ämne i saltet.

Vad har nu detta med kabellyssning och värdering att göra? Jo, att vi påverkas av faktorer som vi kanske inte tänker på. Serveras det testade rödvinet med en rätt med tomater i kommer vi troligen inte tycka att det smakar gott. Precis som (vissa) kablar låter olika med olika högtalare och förstärkare.

Den snusförnumstige kontrar förstås i det här läget att detta bara sker med icke korrekt konstruerade kablar alternativt felkonstruerade förstärkare och/eller högtalare. Men, det kan ju faktiskt vara så att tex en förstärkare är konstruerad med en kompromiss som ger utmärkta data/ljud i ett avseende, men som istället får ett smalare gränssnitt mot efterföljande led. Som tex att låg uteffekt kräver högtalare med högre verkningsgrad.

Alltså, jag menar att verkligheten är mycket mer komplicerad än enskilda mätningar av några utvalda parametrar. Vi måste nog i högre grad använda oss av ett systemtänkande. Den konstruerande teknikern försöker naturligtvis göra varje enskild ljudåtergivare så tekniskt fulländad det bara går. Men allting passar inte till allting. I slutändan är det dock användaren som måste anpassa grejorna till varandra och till akustik, musik osv. Vi som inte orkar detta går förstås och köper en 668, SC/PA9, piP och knyter ihop det med EKK. För det är i alla fall där råden i detta forum oftast hamnar :-)

/ B

niklasz

Inläggav niklasz » 2006-07-16 12:55

En annan slutsats man kan dra av det du beskriver av SvD:s "test" är att sinnena kan vara lätta att lura och att man därför skall vara försiktig i sina uttalanden när de är baserade på ett sinnesintryck, t ex lyssning. En god idé är då att försöka lägga upp lyssningen på ett sådant sätt att konsekvenserna av sinnenas ofullkomligheter minimeras.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-07-16 13:15

Varför i hela friden skall man behöva "vara försiktig" då man berättar om UPPLEVDA saker för? Det ju just med det systemet samt den situationen man berättar om man "upplevt" det sedemera nerskrivna..

Om sedan någon anser man bara måste analysera via att avkräva att man "tillsätter salt" för att det skall bli ev rätt så är det ju INTE den upplevda upplevelsen man berättar om. Utan om något annat...

Sedan förstår jag absolut noll av att analysera sönder upplevelser så dom mer liknar en radda siffror av olika tänkbara utgångar beroende av vilken siffra man stoppar in...

Musik för mig är upplevelse. Då den ger mesta möjliga upplevelse så utrustningen inte betyder nåt så gillar jag läget.. Inte fan sitter jag och tänker att "huij vad telekabeln ger upplevelse. Eller att Kilimajaron för dyra pengar gör så... Inte heller bryr jag mig om ifall den står Silverline.Proson eller ino på burkarna... Sådant självbedrägeri får andra hållas med...

Däremot kan jag ju "känna" en viss glädje i att fått råd att köpa något väldigt kostsamt då den dyra investeringen betalar sig med att kunna ge mig ytterligare lite till av upplevelse..

Som min senaste bil tex. Den har mer hk. Mer vrid.. samt en större motor än den förra... Men det som "känns bäst" är då huven öppnas och jag SER det står 455 på luftburken och jag kan med ögonen bekräfta det jag upplever av dom extra hkl samt framförallt vrid den ger vid vanliga avnjutandet i 80-90 och jag skall tex köra om en traktor.....

Hade den däremot gått sämmre än den förra med 400 maskin så hade jag varje gång jag såg märket på luftburken "kännt" besvikelse..

Så detta med att lura sig själv är ju helt beroende på sin ärlighet mot sina egna upplevelser samt om man vågar inför sig själv erkänna dom begränsningar man hör eller känner...

och jag i varje fall ogillar starkt då folk som här ofta UTGÅR från att man inte har minsta självkritiska tänkande då man analyserar sina prylar. Och därmed skulle utsätta sig för en sk Prissuggetion" för att bekräfta sina dyra kostnader...

Dom som känner mig VET jag inte gör så. Vilket då självklart gör att jag reagerar med irritation då ANDRA som har noll koll alls vem jag är ifråga om saker som detta.. Eller om HUR jag ens resonerar där då jag bedömmer eller upplever musiken....

Sedan är det ju flera än jag självklart som också reagerar på liknande sätt. Men tog mig som exempel då det är lättaste att göra.. Vad man skriver om sig själv får man ju stå för själv. Vilket jag alltid gör också.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2006-07-16 13:19

niklasz skrev:En annan slutsats man kan dra av det du beskriver av SvD:s "test" är att sinnena kan vara lätta att lura och att man därför skall vara försiktig i sina uttalanden när de är baserade på ett sinnesintryck, t ex lyssning. En god idé är då att försöka lägga upp lyssningen på ett sådant sätt att konsekvenserna av sinnenas ofullkomligheter minimeras.

Självklart. Det är alltid en fördel att man vet vad man gör. Det gäller även om man mäter något med mätinstrument och publicerar grafer.... :-)

/ B

niklasz

Inläggav niklasz » 2006-07-16 14:19

Mayro, orsaken till att jag rekommenderar försiktighet är att de beskrivningar av upplevelser som förekommer ofta även innefatttar en förklaring till varför upplevelsen uppkommit. I allt för många fall stannar inte beskrivningen vid det sinnesstillstånd personen har inombords, utan innefattar även utsagor om det som ligger utanför personen.

niklasz

Inläggav niklasz » 2006-07-16 14:23

Bill50x skrev:

Alltså, jag menar att verkligheten är mycket mer komplicerad än enskilda mätningar av några utvalda parametrar. Vi måste nog i högre grad använda oss av ett systemtänkande.

Jag tror du slår in öppna dörrar med detta citat. Medvetenheten om att alla parametrar behöver beaktas är knappast ny. Systemtänkande har också gamla rötter, men tillämpningen har tyvärr varit bristfällig många gånger (och nu tänker jag inte specifikt på HiFi).

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-07-16 14:24

niklasz skrev:Mayro, orsaken till att jag rekommenderar försiktighet är att de beskrivningar av upplevelser som förekommer ofta även innefatttar en förklaring till varför upplevelsen uppkommit. I allt för många fall stannar inte beskrivningen vid det sinnesstillstånd personen har inombords, utan innefattar även utsagor om det som ligger utanför personen.

Nu tex förstår jag inte dig riktigt.. :?: hur kan du ge exempel på att den som berättar sin upplevelse går längre? Jag förstår inte helt ärligt..

Användarvisningsbild
Koffe
Redaktör

Inläggav Koffe » 2006-07-16 14:49

Bill50x, jättebra inlägg. Jag tror att du har så rätt när du skriver:

Bill50x skrev:Den snusförnumstige kontrar förstås i det här läget att detta bara sker med icke korrekt konstruerade kablar alternativt felkonstruerade förstärkare och/eller högtalare. Men, det kan ju faktiskt vara så att tex en förstärkare är konstruerad med en kompromiss som ger utmärkta data/ljud i ett avseende, men som istället får ett smalare gränssnitt mot efterföljande led. Som tex att låg uteffekt kräver högtalare med högre verkningsgrad.

Alltså, jag menar att verkligheten är mycket mer komplicerad än enskilda mätningar av några utvalda parametrar. Vi måste nog i högre grad använda oss av ett systemtänkande. Den konstruerande teknikern försöker naturligtvis göra varje enskild ljudåtergivare så tekniskt fulländad det bara går. Men allting passar inte till allting. I slutändan är det dock användaren som måste anpassa grejorna till varandra och till akustik, musik osv.

Lägg till detta placebo-effekter. Placebo är verkligt botande med ett icke-botemedel. Jag tror att välljud uppstår i huvudet på lyssnaren. En kabel eller tweek som inte har någon som helst mätbar effekt kan ändå lyfta lyssnadet till nya och oanade eteriska höjder. Människan är ett system så komplext att det svårligen går att förutse vad som händer när man "matar det signal". Handlar inte diskussionen om var vi sätter systemgränsen? Har vi inluderat lyssnarens upplevelse eller ej? Jag kastar in en brandflagga och säger att snygg hifi låter bättre än ful hifi. :-)

Nu skall jag gå och prova EKK för första gången sen -98. Mina 200sek/m Van den Hul kommer att få flytta på sig. Kommer dock inte att kunna vara objektiv efter allt bra jag läst om EKK ;-)

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-07-16 14:58

Mayro skrev:Att syn o öron KAN luras står klart. Det finns bilder där man lurar ögonen...

Men det är medvetna saker som görs helt med utnyttjande av våra sinnens funktioner.. Det har absolut noll med nogranna utvärderingar i sitt eget system hemmavid att göra..
Och jag vet vad jag hör.punkt igen.

Sedan Iö får du väl tala om vad du vill.. Så har du haft en skoj rolig exprimentsak pågående vid vårt besök hos dig så berätta du gärna...

Däremot jag är ju trovärdigheten låg angående det då det lika gärna kan vara en rent påhittad efterkonstruktion du kommer med.. Så kör du på bara. Men var medveten att nu börjar jag faktiskt bli så irriterad på dig så i o med denna tråds samt andra trådars utvekling så kommer jag snart öppna för mer direkt a diskutioner med dig som konstuktör samt LTS ideolog..För du börjar verkligen irritera en hel del via dina svepande självbeaktande inlägg i stort..Personen Iö skiter jag i att diskutera med.. Utan den blir diskution med dig i dina roller du har. Därmed INTE personpåhopp.. Du skall inte använda dig av dina olika roller för att gömma dig då någon börjar besvara dig skall du veta..Och din roll här är mestadels såsom branch samt föreningsideolog och molt anvarig till vissa delar.. personen IÖ som privatperson är långt ifrån den huvudsakliga deltagaren här enligt mig..

Och jag har legat MYCKET MYCKET lågt med dig nu länge o väl vad skit du än farit ut med här o där..Som däremot är riktade från en med klart andra roller än mig såsom privat medlemm....

Jag har avhållit mig från att besvara dig och förväntat mig att du skulle som andra styras upp av medlemmar samt moderatorer.. Detta sker inte..

Så fortsätter du nu iö med ditt snackande om ditt o datt och förvränger flera meningar utagna ut inlägg så får du nu stå ditt eget kast angående mig..Gör som du vill.. Och sluta att ta ut korta stycket och gör om mina inläggs helheter som du gör.. Sådant besvarar jag inte. Däremot läser jag detta sättet som rena provokationer direkt riktade mot mig såsom pprivatperson ifrån en företagare samt ledande figur för LTS.....Och därmed kommer jag även aggera mot dig i LTS egenskapen du har. Så du kan inte gömma dig bakom att inte LTS har med saken att göra...

Detta är nu slutlekt iö.. Nu gör du bäst du vill. Men jag kommer börja besvara dig om detta fortsätter utan tillsägelse eller att du själv hajar du går på för långt...Aldeles för långt...

Men skriv du ut dina expriment du utför på mig och Ulf vid vårt besök.. Skulle vara rent skoj att se faktiskt...Det kommer INTE anses såsom elakhet utan mer bedömmas utifrån den trovärdighet sådant har.

och ev finns det ju "svar" på det du skall berätta om.. Var även du berädd på det Iö.. Så kör på du bara..Inga problem alls...

däremot så är det andra ett problem OM du inte läser och fattar vad jag säger åt dig.. Tills NU har jag INTE gått i svaromål mot dina puckade inlägg här o där.. Men jag KOMMER göra detta OM du inte avslutar ditt aggerande..Och minns med vilka ögon JAG ser på dig iö.. I mina ögon är du inte ens en enda % privatperson här då du skriver..

utan alltid och jämt en företagare samt ledande i en förening.. DETTA är den rioll du har i mina ögon..
Så göm dig inte bakom tjat om opåhopp då du får som andra företagare som någon sa nyss här på forumet om en annan företagare "stå ditt kast"...

Och detta är inte ett hot. Det är ett löfte Iö..Jag är förbannat less dina vridande krypande inlägg där du förvanskar samt jävlas..

Det ovanstående var det obehagligaste jag läst på mycket länge. 8O

Det inte bara var ett enda långt hot från början till slut, det var inte ens förtäckt - du skriver nästan ordagrannt hur din vendetta kommer att se ut om jag redovisar suggestionstesten! 8O

Min ambition med att erbjuda mig att berätta om den suggestion jag körde på er var bara att hjälpa dig att se en korrekt världsbild - att lära dig något om dig själv, som du inte visste.

Allt du hade behövt göra om du inte ville det, var att be mig att inte skriva något om suggestionstesten. Det framgick tydligt av det jag skrev att det var upp till dig att bestämma om jag skulle berätta.

Men du kan känna dig lugn - jag kommer inte att skriva ett ord om det suggestionstest jag gjorde på er.
(Att det inte är efterkonstruktion, kan bekräftas av flera som redan fått höra talas om det lilla experimentet, strax efter det att ni var här.
Jag fattar inte hur du kan misstro folk utan minsta orsak! :o Du kanske själv använder lögner som en metod? Men om så är fallet - döm inte folk efter hur du själv är!)

I själva verket kommer jag inte att skriva ett endaste ord på Faktiskt. :(

Nu är det inte roligt att vara här längre. :cry: Ett forum där folk beter sig (och får bete sig) som du just gjorde är inte ett ställe där jag vill vara.

Jag kommer att överväga att komma tillbaka när hoten har tagits tillbaka, eller när åtgärder vidtagits för att stävja ditt beteende.

Adjö.

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2006-07-16 15:10

steveo1234 skrev:Så... .Vad hör du då? da-da , ga-ga eller någonting annat?

Mayro skrev:Att syn o öron KAN luras står klart. Det finns bilder där man lurar ögonen...

Jag tror det står där, implicit, vi behöver inte dra i det mer tror jag.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-07-16 15:18

jag har skrivit att du gärna får skriva om ditt expriment iö.. Den delen svamlar du igen till om och förvrider som det passar dig..

Nej det är andra saker jag talar om.. Klippa o klistra med utfall om lögner,förtal.o gudars allt du kastar runt mig o mina inlägg.. Förvridanden av andemeningar tills dom helt har andra betydelser.. Sedan sänds frågor med dessa helt nya vinkligar där jag skall svara.. OSV OSV OSV...

Sådant är det jag talar om.. Och nu då igen ditt pipande om att inte skriva mer så dina trupper går in.. Allt för du inte kan hålla igen med dina egna vägar du vill få till då du vinklar o vrider saker...

Var en man i stället och sluta som JAG ber dig om så behöver du aldrig någonsin ha problem med mig. tvärt om är jag en av dina vänner sett ur hifi perspektiv om du inser vad jag försöker säga dig..

Visa mig respekt och du har min omgående serverad.. Visa mig den dåliga respekt du nu gjort en tid och jag besvarar dig som gjort nu efter det pågått ett tag....
Så bollen är din iö.. och sluta sitta o tjura som en barnungen för en man avkräver dig respekt i dina inlägg.. Det är det enda jag gör nämligen.. inte massa PS Ds o efterslängar här o där där du spelar skitviktig hela tiden... Uppför dig karl.. Då är läget lugnt.. men med fortsättande av detta barnsliga larv så blir jag ju tvingad att faktiskt börja besvara dig.. Fattar du inte detta iö så är det underligt då det är enklaste typen av samkväm man kan ha jag ber om.. Respekt..

Användarvisningsbild
Manga_X

Inläggav Manga_X » 2006-07-16 15:25

Jag var en av de personer IÖ berättade om det "lilla testet" för.

Ganska gulligt och harmlöst test tycker jag. :)
Lite roligt hur vi människor fungerar faktiskt.

Mvh Magnus Eriksson

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2006-07-16 15:28

Kan ni inte bara... ignorera varandra?

Jag vet vad ni tycker om varandra och jag vet att det Mayro skriver bara säger något om Mayro och att det Ingvar skriver bara säger något om Ingvar.

Om Mayro säger att Ingvar är otrevlig så betyder det att Mayro tycker att Ingvar är otrevlig, men inte att Ingvar är det.

Om Ingvar säger att Mayro är otrevlig så betyder det att Ingvar tycker att Mayro är otrevlig, men inte att Mayro är det.

Så betänk att varje offentligt inlägg med otrevligheter bara slår mot er själva, hur gärna ni än vill att det ska slå mot den andre.

Och vill ni verkligen framföra det ni skriver till enbart den andre, så använd PM.

Är det för mycket begärt?
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Manga_X

Inläggav Manga_X » 2006-07-16 15:31

Fint summerat av Svante tycker jag. :)
Vem var det som hade ignore.user.javascriptet? :lol:

Mvh Magnus Eriksson

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2006-07-16 15:31

Mayro skrev:Varför i hela friden skall man behöva "vara försiktig" då man berättar om UPPLEVDA saker för? Det ju just med det systemet samt den situationen man berättar om man "upplevt" det sedemera nerskrivna.

Därför att du inte förstår att uppleva saker och vad som verkligen är FAKTA inte behöver vara samma sak. Ditt inlägg mot öhman nyligen var riktigt vidrigt. Även jag har varit sur och haft annan åsikt än öhman så skriver jag inte så överdrivna saker.

Du påstår dig vilja lära dig om saker, men det verkar bara vara snack, eller så vill du bara lära dig saker som passar in det du upplever. Väx upp!
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2006-07-16 15:33

Svante skrev:
Mayro skrev:Jag VET vad jag hör. PUNKT!

Ja, men vad hör du då? baba-baba, eller dada-dada?

http://www.media.uio.no/personer/arntm/McGurk_english.html

Hmmm...gör jag något fel när jag bara hör dada, både med ögona öppna och stängda?
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-07-16 15:35

Manga_X skrev:Jag var en av de personer IÖ berättade om det "lilla testet" för.

Ganska gulligt och harmlöst test tycker jag. :)
Lite roligt hur vi människor fungerar faktiskt.

Mvh Magnus Eriksson

och jag har igen INGET emot att läsa vad han haft för sig.. Däremot KAN ju naturligtvis jag fråga eller utala mig om VAD som skall enligt detta expriment framgått osv...

DET får han ju vara berädd på som sagt... Inget annat.. Samt inget hot däri alls. Däremot den andra biten. Och det är ett hot om att börja besvara honom ifråga om hans klippa klistra o förvanska samt påstå mina sagda saker hit o dit.. DÄR kommer jag börja besbvara honom om han inte slutar upp.. Och detta anser jag faktiskt vara högst rätt att jag kan göra..

Jag har väl fasiken inte sagt jag skulle slå honom gul o blå heller...Hade jag sagt så hade jag varit enbart en krokad idiot som skulle stängas av omgående...

Nej jag har sagt att OM inte iö slutar med detta så kommer jag börja besvara honom och hans inlägg med kraft.. är detta så förbannat underligt för en del här att folk inte gillar att hunsas runt av en tillverkare av högtalare samt föreningsledande person???

vem av er skulle vilja jagas av branchfolk som vred runt allt ni skrev i stort sett? gissar ingen..Iö ÄR branchfolk samt LTS styrande i toppen av LTS.. DETTA har påpekats flera ggr av mig tidigare.. Jag ser honom som denna roll o ingen annan. Ingvar som person har jag INGEN roll eller koppling till mer än han gillar hojåka som även underteknad gör..

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-07-16 15:40

Därför att du inte förstår att uppleva saker och vad som verkligen är FAKTA inte behöver vara samma sak

jahaja.. Då va vi där igen. DU avgör att JAG inte förstår... Hurvida anser du denna form av diskution kunde leda vidare än till att om detta skrivs till en oerfarnare än mig denna person skulle ens finna glädje i att göra fler inlägg här? Att du dumförklarar mig samt gör mig inte kompetent att avgöra mina uppelevser gör knappas forumet trevligare...eller tror du så kanske?

jag svara inte på delarna mer än relevanta delarna av ditt inlägg...det andra har du inte med att göra ens..Det rör dig faktiskt inte ett smack vad du än anser om att jag nu säger ifrån till sist..

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2006-07-16 15:49

Som sagt, du har inte förstått dig på placebo än, och det gör mig ledsen att en vuxen människa inte kan ta till sig kunskap utan bara ska hävda sig själv hela tiden över alla andra. Kanske funkar bättre på bransch forumet, där man avskyr kritisk tänkande och fysik, men inte här.

Användarvisningsbild
Manga_X

Inläggav Manga_X » 2006-07-16 15:53

Pöjkar pöjkar kan ni inte slappna av litegrann?
Ska inte musik och ens anläggning handla om njutning?
Jag tror inte att någon njuter av detta...

Ut och tänd upp grillen ta en kall öl och slappna av allesammans! :)

Mvh Magnus Eriksson

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-07-16 15:59

subjektivisten skrev:Som sagt, du har inte förstått dig på placebo än, och det gör mig ledsen att en vuxen människa inte kan ta till sig kunskap utan bara ska hävda sig själv hela tiden över alla andra. Kanske funkar bättre på bransch forumet, där man avskyr kritisk tänkande och fysik, men inte här.

du börjar gränsa till personangrepp om du inte ser det själv...>Men sådana petitesser är väkl endast gällande för mig antar jag.. Så OM jag nu besvarar ditt skitsnack med mitt sätt att svara sådana pellejönsiga besserwissrar som dig så är jag busen...

och varifrån du får att jag INTE tycker placebo finns vet jag inte.. men du får väl sprida dina lögner om mig hur oavkortat du vill antar jag..

Du är för sorglig kort sagt...ta o stila dig lite o läs mer om mina erfarenheter genom åren OM du skall beskylla mig för saker o ting såsom att inte anse placebo vara en faktor att ta hänsyn till.. Men för du skall slippa så upplyser jag dig.. Jag anser det bara inte vara så avgörande i ALLA lägen som här dom mångas röster gör gällande.. Därmed kan du avsluta dina totalt virriga inlägg om saker du inte har en susning om mer än din tro

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-07-16 16:03

En sista kommentar:

Inget samband?!?!? 8O

Mayro skrev:Så har du haft en skoj rolig exprimentsak pågående vid vårt besök hos dig så berätta du gärna...

Däremot jag är ju trovärdigheten låg angående det då det lika gärna kan vara en rent påhittad efterkonstruktion du kommer med.. Så kör du på bara. Men var medveten att nu börjar jag faktiskt bli så irriterad på dig så...

Tolka själv... :?

Svante: Jag är besviken på dig. Är det verkligen så viktigt att aldrig ta ställning, att du i praktiken faktiskt gör det genom att ge stöd för folk som spekulerar och hotar? Jag har åtskilliga gånger föreslagit en överenskommelse där jag inte kommenterar något Mayro skriver och vice versa. Du vet vem som valt att fortsätta angreppen...

Nu skall jag inte skriva något mer. Jag vågar inte. Hot fungerar bra på mig. Tyvärr. :(

Hej då allihopa.

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Manga_X

Inläggav Manga_X » 2006-07-16 16:07

- Suck!
Det var tydligen ingen mer än jag som ville ha en kall öl. :cry:

Mvh Magnus Eriksson

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2006-07-16 16:15

Manga_X skrev:- Suck!
Det var tydligen ingen mer än jag som ville ha en kall öl. :cry:

Mvh Magnus Eriksson

Varit på Arvikafestivalen och fått min del av öl i 4 dagar nu så jag avstår. :wink:
Tycker det är viktigare det som står i denna tråden.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-07-16 16:23

Sedan Iö får du väl tala om vad du vill.. Så har du haft en skoj rolig exprimentsak pågående vid vårt besök hos dig så berätta du gärna...

Däremot jag är ju trovärdigheten låg angående det då det lika gärna kan vara en rent påhittad efterkonstruktion du kommer med.. Så kör du på bara. Men var medveten att nu börjar jag faktiskt bli så irriterad på dig så i o med denna tråds samt andra trådars utvekling så kommer jag snart öppna för mer direkt a diskutioner med dig som konstuktör samt LTS ideolog..För du börjar verkligen irritera en hel del via dina svepande självbeaktande inlägg i stort..Personen Iö skiter jag i att diskutera med.. Utan den blir diskution med dig i dina roller du har. Därmed INTE personpåhopp.. Du skall inte använda dig av dina olika roller för att gömma dig då någon börjar besvara dig skall du veta..Och din roll här är mestadels såsom branch samt föreningsideolog och molt anvarig till vissa delar.. personen IÖ som privatperson är långt ifrån den huvudsakliga deltagaren här enligt mig..

Och jag har legat MYCKET MYCKET lågt med dig nu länge o väl vad skit du än farit ut med här o där..Som däremot är riktade från en med klart andra roller än mig såsom privat medlemm....

Som sagt.. klippa o klistra är det du pysslar med.. Och som synes skulle du igen ge dig på detta för att skapa en egen bild av vad jag skriver och menar.. markerade för dig vad det står dessutom...

dessutom så ser du att talet om ditt expriment var helt egen del över fortsättningen...

Så du fortsätter till o med nu här IGEN:: Vad i hela helvete förväntar du dig jag skall bli Iö.. Solglad över ditt förbaskade larv??? Ta nu och tänk till och sluta upp med dina rent barnsliga "nu lämnar jag till" inlägg...

Användarvisningsbild
Tengil

Inläggav Tengil » 2006-07-16 16:38

Mayro

Om du noga läste igenom Ingvars inlägg skulle du inse att han bara vill hjälpa dig att förstå, jag förstår inte hur han orkar, och du tar dig inte ens tid att läsa hans svar.

Be om ursäkt

MVH Christer

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2006-07-16 16:43

Det är ju helt jäkla otroligt!!

Lös denna konflikt utanför faktiskt.se Mayro! Det ser inte ut som att ni kan lösa den här, så ring honom och ta det direkt om du har ett problem med honom (personen eller LTS-aren eller Ino Audio eller vadsom)!

För resterande faktiskt.se medlemmar: Vänligen fortsätt inte älta detta!

Mvh Jocke
admin

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-07-16 16:44

Du vet vem som valt att fortsätta angreppen

Lite egen medicin iöö Varför skulle svante "veta vem" osv? Har du talat om för honom vad han skall tycka eller? Han kanske inte får skriva hur han vill för dig utan att få dina fördömmanden omgående.. Iö piskan den vina över alla som ej anse såsom iö.. Eller som utrycker sig på sina egna sätt o vägar...

besynnerliga ord att läsa ifrån vuxen man till annan vuxen man..
jaja.. med detta får det vara hur det vill. Inte min sak att bedömma hurvida du bestämmer över svantes inlägg eller ej faktiskt.. Sorry jag kommenterade...

Men igen så sitter du o snackar rena skiten.. Du säger jag går till angrepp.. du påstå det ena efter det andra i trådar.. Inte bara här.. Du svammlar så jag numera har lessnat på dig Iö.. Sluta eller förvänta dig jag går i svaromål.. Enklare kan det inte bli.. Slår någon till mig slår jag tillbaks.. Du har haft chansen att själv avsluta eftersom jag hållt tand för tunga. Men i stället ökar du frekvensen med massa skit i inläggen.. Nu är det bra med sådant iö.. Fattar du inte detta enkla budskap så är du rent nu korkad.. och som sagt.. Sluta larva dig med lämna för jag råkar inte vilja vara den du sitter och fjantar dig med via klippa klistra förvanska o förändra...

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2006-07-16 16:52

Mayro skrev:Hade jag sagt så hade jag varit enbart en krokad idiot som skulle stängas av omgående..

Tarvligheter, skaerpning. /J

Ursäkta, resten av forumet, men nu orkar jag fan inte läsa hans skit mer!
Senast redigerad av Hetsporren 2006-07-16 16:55, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-07-16 16:53

Tengil skrev:Mayro

Om du noga läste igenom Ingvars inlägg skulle du inse att han bara vill hjälpa dig att förstå, jag förstår inte hur han orkar, och du tar dig inte ens tid att läsa hans svar.

Be om ursäkt

MVH Christer

aldrig i livet... Läs du i stället med andra glasögon på dig så du ser vad jag vänt mig emot.. Eller skit i saker du har noll med att göra ens.. sköt dig själv med andra ord..

Slarbart.

JAG ska inte lösa ett dugg via pm.!!. IÖ skall avsluta sitt larv han håller på med i trådarna där han sitter o förvanskar mina ord o mening totalt. Och påstår mig för saker o ting hit o dit...... Så säger du åt mig att lösa saker jag aldrig har ens startat så är du fel ute helt o hållet...Sorry för det.. Men så är det..

Nu får detta vara tills jag ser hurvida iö dfattar vad jag säger.. Jag har inte annat i mitt sikte än att få skriva här UTAN att det skall användas via klipp o klistre o sedemera svammlande hit o dit om syftem o gudars vet allt.. Om detta fortsätter KOMMER jag med min självklara rätt besvara detta numera och inte enbart hålla tyst o se detta bara bli värre o värre hele tiden.. RESPEKT get och krävs.. Gäller faktiskt ÄVEN för iö att visa o ge OM han inte fattar det enkla budskapet... Svårare är det inte..

DVS uppföra sig som någosånär vanligt folk.. Inget annat kräver jag..

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi