Moderator: Redaktörer
Naqref™ skrev:Eftersom det blev ett sådant s*tans gnäll på Krellen så har jag hittat en annan kul lösning!
Fortfarande samma Amphion-högtalare men signalkällan byts ut mot denna:
KiSS VR-558
Och förstärkaren blir denna med DAC-kortet:
Bryston B100-DA SST
Mindre gnäll nu hoppas jag.
rhenrics skrev:
Menar du att Amphion-högtalarna låter bättre än pi60S
rhenrics skrev:
Max_Headroom skrev:rhenrics skrev:
Dom går att køpa i butik. Det ær væl skæl nog?
Jag tycker många førslag innehåller produkter som ær i det nærmaste helt omøjliga att få tag i eller som slutade tillverkas helt før 10 år sedan, typ. Inget fel på produkterna. Men dom ær svåra att få tag i och/eller extremt långa væntetider,
Rimligen borde ju førslagen hålla sig till produkter som dom allra flesta kan få tag i men någon veckas varsel.
Naqref™ skrev:rhenrics skrev:
Har jag skrivit det och om det e v inte skulle vara så, är det i strid med syftet med tråden?
rhenrics skrev:Det är ett stort mysterium. Är du kompis med importören eller?
BengtO skrev:Jag skulle väl vilja ställa frågan, spelar det 10 ggr bättre för en miljon än för 100 tusen.. Spelar det ens 10 ggr bättre för 100 tusen än för 10 tusen?
Stranne skrev:BengtO skrev:Jag skulle väl vilja ställa frågan, spelar det 10 ggr bättre för en miljon än för 100 tusen.. Spelar det ens 10 ggr bättre för 100 tusen än för 10 tusen?
Rent allmänt funderar jag på hur man vet att en anläggning spelar 10 ggr bättre än en annan. Låter det 10 ggr mer, distar den en tiondel så mycket, hör man 10 ggr fler detaljer, färgar den en tiondel så mycket eller vad? Nån som kan klura ut en vettig definition på hur man mäter ljudkvalitet?
Vet inte om detta blev för OT, men lite hör det väl hemma här.
MVH
BengtO skrev:Stranne skrev:BengtO skrev:Jag skulle väl vilja ställa frågan, spelar det 10 ggr bättre för en miljon än för 100 tusen.. Spelar det ens 10 ggr bättre för 100 tusen än för 10 tusen?
Rent allmänt funderar jag på hur man vet att en anläggning spelar 10 ggr bättre än en annan. Låter det 10 ggr mer, distar den en tiondel så mycket, hör man 10 ggr fler detaljer, färgar den en tiondel så mycket eller vad? Nån som kan klura ut en vettig definition på hur man mäter ljudkvalitet?
Vet inte om detta blev för OT, men lite hör det väl hemma här.
MVH
Det vet man ju inte.. allt e väl en fråga om tycke och smak.. Tror de flesta håller med om att man får en väldigt kompetent anläggning för 100.000 svenska kronor och använder den rätt.. Frågan är ju då, vad rättfärdigar en uppdatering för 900.000 kronor om man inte får en avsevärd förbättring på något sätt? kanske inte 10 ggr bättre, men iallafall "väldigt mycket bättre.."
BengtO skrev:Mayro skrev:
för 100000 kr får man ju inte egentligen acceptabla högtalare ens ju...
Smaken e som baken.. hundratusentals om inte miljoner männsikor håller nog inte med..
Mayro skrev:Japp. Gå ut i handeln o säg en burk för 100000 som är av mer "fullständig" nivå..hyfsade finns det ..Självklart... beg kan man finna detta iofs... Ev via garagsäljande Diyande hemmabyggare också. Men i öppna handeln.. Njet...
Där kostar det betydande mer för att finna rejäl nivå anser jag..
och detta är otroligt trist anser jag...Så tro INTE jag skrev det för att va marig på nåt sätt här....
Haakan_W skrev:Mayro skrev:Japp. Gå ut i handeln o säg en burk för 100000 som är av mer "fullständig" nivå..hyfsade finns det ..Självklart... beg kan man finna detta iofs... Ev via garagsäljande Diyande hemmabyggare också. Men i öppna handeln.. Njet...
Där kostar det betydande mer för att finna rejäl nivå anser jag..
och detta är otroligt trist anser jag...Så tro INTE jag skrev det för att va marig på nåt sätt här....
får jag fråga vilka högtalare du pratar om...specifiera gärna
Mayro skrev:
En del har högre krav än en del andra.. Det är nog mer förklaringen än att den större mängden har rätt.... Och dom flesta ställer inte så höga krav har man sett... Du kan ju bara titta på alla som anser en liten stativare är absolut hifi...
Jag kan tycka att det låter bra med små stativare även jag..... men därifrån till att kalla det NIVÅ är en låååång väg att gå...
Japp. Gå ut i handeln o säg en burk för 100000 som är av mer "fullständig" nivå..hyfsade finns det ..Självklart... beg kan man finna detta iofs... Ev via garagsäljande Diyande hemmabyggare också. Men i öppna handeln.. Njet...
Haakan_W skrev:Mayro skrev:
specifiera vad?? Vilka jag INTE anser acceptabla??? eller hur menar du?
vilka högtalare du tycker duger för dig....en högtalare för runt 100 som jag tycker är riktigt bra är förstås 802D
Men min "kritik" är klart mer hård än eran tydligen.. I mitt tycke så skall typ en Wilson max kosta MAX 100000 till 150000 kr till kund.. Lite beroende på fraktkost o skatter där den säljs...
Ett exempel bara så NI förstår hur jag menar här..
Användare som besöker denna kategori: lemmts och 22 gäster