Mayro skrev:För övrigt betraktar jag personer som äter blodpudding med en viss misstro, framför allt så skall man hålla sig ifrån dem vid fullmåne!
äsch då... Vi är inte farliga..![]()
OK då, jag får väl tro dig på ditt ord

Moderator: Redaktörer
Mayro skrev:För övrigt betraktar jag personer som äter blodpudding med en viss misstro, framför allt så skall man hålla sig ifrån dem vid fullmåne!
PekkaJohansson skrev: Det är också väldigt intressant att höra hur till exempel artikulationen blir sämre för varje årtionde. Lyssna först på Edvard Persson, Ernst Rolf, Karl Gerhard och andra artister från 78-varvseran. Pröva sedan några exempel från senare epoker. Från och med tidigt 70-talet sluddrar de allra flesta - jo, jag vet, Elvis och Springsteen har alltid sluddrat...
hajen1 skrev:Mayro skrev:För övrigt betraktar jag personer som äter blodpudding med en viss misstro, framför allt så skall man hålla sig ifrån dem vid fullmåne!
OK då, jag får väl tro dig på ditt ordmen nog tycker jag frugan ( blodpuddingsätare ) morrar i sömnen vid fullmåne
Bill50x skrev:IngOehman skrev:... att nutidens musik är mångfaldigt rikare både i kvalitet och kvantitet jämfört med 80-talets obehagligheter.
Vad säger du Max![]()
Morello skrev:För övrigt kan det vara klädsamt att tillägga "jag tycker.." i dylika sammanhang.
Bill50x skrev:Morello skrev:För övrigt kan det vara klädsamt att tillägga "jag tycker.." i dylika sammanhang.
Äsch, det är väl själklart i de här sammanhangen? Lika självklart som att Toto var tekniskt drivna men skittråkiga...![]()
Jazz Butcher däremot, dom var bra.
/ B
PekkaJohansson skrev:...medan artister som Thompson Twins framstår som fruktansvärt bleka och ointressanta så här drygt tjugo år senare - och inte minst mot bakgrund av vad som gjorts tidigare under pophistorien.
Max_Headroom skrev:Thompson Twins var ju bland dom allra bæsta! Jag som nyligen lyckats jaga tag i "future days" på CD. 35$ kostade den. Begagnad (bolaget vægrar sælja den, och skulle dom sælja den skulle det bli en komprimerad "digital remaster" med bortskuren bas).
Bland dom bæsta skivor som gjorts, någonsin.
Flint skrev:Morello skrev:Jeff Porcaro var kung och dog för ung.
Nej, han var en knarkare som dog alldeles lagom.
PekkaJohansson skrev: Philip Oakey borde definitivt ha låtit damerna i Human League sköta sången ensamma!
IngOehman skrev:Skulle snarare vilja påstå att 80-talet är den sämsta i den moderna musikhistorien.Det var en musikkulturell sorgeperiod dominerad av ultrakommersiell lågkvalitativ synth- och hårdrocksmusik. Även den kvarlevande popmusiken färgades illa av eländet, även om den aldrig sjönk lika djupt i eländet.
Menar således, likt någon annan inläggare (Bill50x?), att nutidens musik är mångfaldigt rikare både i kvalitet och kvantitet jämfört med 80-talets obehagligheter.
Conan skrev:Ja, varför inte. Den möbelaffär som kan presentera hemmadator, multimediaspelare, en kompetent förstärkare och en extremt högkvalitativ högtalaruppsättning, förpackat i ett estetiskt välbalanserat möblering kan nog göra en del affärer.
Flint skrev:mats
Hur skulle du vilja att framtidens HiFi-marknad ser ut?
Naqref™ skrev:Efter två hifi-mässor på kort tid tycker jag hifi är rätt tramsigt. Trams kan vara sunt eller osunt. Just då tyckte jag det var det ena.
Max_Headroom skrev:PekkaJohansson skrev:...medan artister som Thompson Twins framstår som fruktansvärt bleka och ointressanta så här drygt tjugo år senare - och inte minst mot bakgrund av vad som gjorts tidigare under pophistorien.
Huh? Thompson Twins var ju bland dom allra bæsta! Jag som nyligen lyckats jaga tag i "future days" på CD.
Morello skrev:
Jeff Porcaro var kung och dog för ung.![]()
Lyssna på Rosanna eller Dire Straits "heavy fuel". Speciellt på fillet i slutet av låten.På tål om rytmik alltså.
Flint skrev:80-talet för mig kunde man musikaliskt ha hoppat över.