Vad tycker du att alla dessa damer skulle arbeta med??
dom hittar nog på not det har i varje fall alla asiater i gnosjötrakten gort
där arbetsvilja och ligger i topp och kriminalitet ligger i botten långt under svenskarna

Moderator: Redaktörer
Vad tycker du att alla dessa damer skulle arbeta med??
profbd skrev:om en fem sex miljoner asiatiska damer mellan 18 och 25år invandrade hit skulle det nog bli lite fart på landet
Vee-Eight skrev:Politik är nu rensat från tråden. Fortsatt trist uppförande belönas med semester.
Sanny_X skrev:profbd skrev:om en fem sex miljoner asiatiska damer mellan 18 och 25år invandrade hit skulle det nog bli lite fart på landet
JA!!! Vilken bra ide!
My bottom line is that a business has what I need when I need it. Their bottom line doesn't count. They're in business to serve me, not the other way around, and if they can't or won't serve me, I see no reason to help them stay in business. If you don't satisfy my bottom line, you don't get to have a bottom line yourself.
Kaffekoppen skrev:Jag tycker iof att de flesta mindre hifi-butiker år godkännt.
På stormarknader däremot ser man ofta "butikspersonal/säljare" med fusklappar om produkterna, dvs de saknar helt personligt intresse och är inte proffesionella nog att skaffa sig produktkunskap.
Kaffekoppen skrev:Jag måste nog kategorisera mig som medelålders redan nu.
Men visst är det så att stormarknaderna överlever. Det är värre för de mindre butikerna med genuint intresse. Tror en normal hifiintresserad (får man stava så?) har svårt att räkna upp 15 hifibutiker i Sverige på rak arm.
Kaffekoppen skrev:Det är ett problem, eller så är det en naturlig utveckling. Jag vet inte. Men med min konsumtion är jag inte lösningen varken för lillbutiken eller stormarknaden, inte ens om du dubblar dricksen.
Kaffekoppen skrev:De räknas även om det påverkar mindre än marginellt, och då har det blivit just de små lokala butikerna eftersom jag gillar att "tjöta" med dem. Det är kul att prata med någon som brinner för något.
Men det gör ju inte att man kan sätta sig till doms över de som handlar där det är billigast, vare sig det är varuhus eller privatimport.
Jag sätter mig inte på någon sådan svinög häst.
Flint skrev:[Min fråga är? Handlar du av små ev. dyrare idealistbutiker eller går du bara in och tjötar lite för att därefter handla varan där den är billigare, på storvaruhuset eller via nätet?
Har inte märkt en avgörande prisskillnad med min lilla inköpsvolym, men jag skall inte säga att det inköpskanalen inte kan komma att förändras.Kaffekoppen skrev:..då har det blivit just de små lokala butikerna eftersom jag gillar att "tjöta" med dem.
Kaffekoppen skrev:Det är ett mervärde för mig som konsument att få råd och ideer och det får ha ett pris.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster