Moderator: Redaktörer
Hotspur skrev: Du, Morello, hävdar däremot att den inte kan
låta bra och hänvisar till tekniskt mumbo-jumbo, utan att ens ha
lyssnat på slutsteget i fråga?! Det tycker jag är lustigt..
Hotspur skrev:Intressant nog så mäter både version 5 och 6 bättre än version 7
Förmodligen bara ännu en indikation på hur illa mätningar
stämmer överens med hur "bra" en produkt presterar...
Rätta mig gärna om jag har fel.
Hotspur skrev:A*: Du påstår att jag är bitter, det liknar ett personangrepp och har inget med hifi att göra. Jag utgår från att du eller moderatorerna åtgärdar ditt inlägg och att du ber om ursäkt.
Hotspur skrev:Morello: Jag är nöjd med mitt kalkonslutsteg, det låter i mina öron som ett kanonslutsteg!
Jag behöver inte bevisa eller bry mig men konstaterar i alla fal att recensenterna har rätt!
.
Fig.5 splices the complex sum of the low-frequency responses shown in fig.3 (taking both acoustic phase and the different distances of the sources from a nominal farfield microphone position) to the response at 50" averaged across a 30 degree horizontal window on the tweeter axis. The middle of the midrange is indeed depressed—I used farfield power-spectrum measurements to check that this was the case—but the overall trend in the upper midrange and treble below 10kHz is fundamentally flat, with small peaks balanced by dips. (My sample appeared flatter in this respect than that measured at the Canadian NRC for the SoundStage review, which appeared to have a less sensitive tweeter.) Earlier versions of the WATT had a more prominent upper midrange than the 7. However, as MF suspected, the new speaker's octave between 10kHz and 20kHz is depressed compared with the 5, which delivered a full measure of treble energy between 10kHz and 16kHz
Morello skrev:Mikael2,
2. John A. skarvar en närfältsmätning (under 300 Hz cirka) med en fjärrfältsmätning, varför nivån i basregistret ofta blir för stark.
3. Högtalarna är uppmätta i olika akustiska miljöer, varför frekvensgången vid låga frekvenser kan bli olika.
mvh\Morello
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Froggy, genstruktur, Google [Bot] och 29 gäster