Har du bytt "Hifi-åsikt" nån gång?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-06-19 17:12

Mayro skrev:
subjektivisten skrev:Tycker det är sunt att bli förbannade på folk som beter sig som barn som vägrar tänka till och som ska alltid har rätt. Jag har ändrat mig ENORMT senaste 5 åren och insett och sagt jag haft mycket fel. Flera här har jag sett under samma år stått för sina åsikter hela tiden utan ens gjort ett försök att ifrågasätta det logiskt.

Vi mer vuxna anser som tur är att man inte skall bli förbannade på barn. utan endast försöka lära dom saker via rätt sätt. Inte som du via ilska som du skriver ovan. Men men..

Jag har under senaste 40 åren med stereointresse ändrat mig massor om hifi och hur man närmar sig sin hobby och polarna runt om denna hobby. Så du ligger bara 35 år efter mig i utvecklingen.

Men jag och säkert fler här finns här för dig då du börjar bli sugen att utveckla din kunskap och erfarenhet i stället för tro vi behöver dina idag rätt floskelfyllda tips hit o dit presenterade med ilska och agg mot alla som inte delar din rätt nyvunna tro om din kunskap o erfarenhet..

MVH
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
Koffe
Redaktör

Inläggav Koffe » 2007-06-19 18:48

"hifi-kommunism" - det är riktigt roligt! *fniss*

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-06-19 19:17

Mayro skrev:Men jag och säkert fler här finns här för dig då du börjar bli sugen att utveckla din kunskap och erfarenhet i stället för tro vi behöver dina idag rätt floskelfyllda tips hit o dit presenterade med ilska och agg mot alla som inte delar din rätt nyvunna tro om din kunskap o erfarenhet..

MVH

Bland det roligaste jag läst på länge. Snacka om en person som inte har någon som helst självinsikt. :lol:
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2007-06-19 20:04

..och det kommer från dig nin.... :roll:

morsning...

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2007-06-19 20:26

MP skrev:
Igen ? Surprised

Lite extra basstöd skadar sällan.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-06-19 20:30

Birger skrev:..och det kommer från dig nin.... :roll:

morsning...

Oj, Mayro's lilla sidekick :lol:
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2007-06-19 22:50

Varför så bitter lille man??
Varför så arg?
Blev du slagen med dyrkablar när du var liten?
Varför gå under en synonym som du antagligen föraktar med hela hjärtat med tanke på dina inlägg istället för ditt vanliga lilla nin, ökänt på alla ljudfora?

Eller har du bytt åsikt igen?

Jag har inte bytt åsikt. Sedan jag började med denna trevliga HOBBY har jag tyckt att låter det bra i mina öron är det bra i mina öron 8)

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-06-20 01:04

Birger skrev:Varför så bitter lille man??

Inte bitter och knappast liten heller 8)

Birger skrev:Varför så arg?

Inte arg alls, är glad som fan :D

Birger skrev:Blev du slagen med dyrkablar när du var liten?

Nej, tycker det är trist bara att folk blir lurade av skrupellösa människor.

Birger skrev:Varför gå under en synonym som du antagligen föraktar med hela hjärtat med tanke på dina inlägg istället för ditt vanliga lilla nin, ökänt på alla ljudfora?

Alla vet vem jag är och jag står för vem jag är IRL också med namn och rubbet. Mer än vad man kan säga om dig kanske?
Tog detta nicket för det var kul med tanke på vilka som var här.

Birger skrev:Eller har du bytt åsikt igen?

Nej, lr beror ju på vad. Jag byter ju när jag blir överbevisad, något som jag hoppas alla gör, men det verkar inte som det.

Birger skrev:Jag har inte bytt åsikt. Sedan jag började med denna trevliga HOBBY har jag tyckt att låter det bra i mina öron är det bra i mina öron 8)

Ja, vad ska man säga....kan allt alltså? 8)

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-06-20 02:14

Hur i hela friden kom ett inlägg in av mig
"Skrivet: tis jun 19, 2007 4:12 pm "

8O 8O
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-06-20 02:31

subjektivisten skrev:
Mayro skrev:Men jag och säkert fler här finns här för dig då du börjar bli sugen att utveckla din kunskap och erfarenhet i stället för tro vi behöver dina idag rätt floskelfyllda tips hit o dit presenterade med ilska och agg mot alla som inte delar din rätt nyvunna tro om din kunskap o erfarenhet..

MVH

Bland det roligaste jag läst på länge. Snacka om en person som inte har någon som helst självinsikt. :lol:

jag använder mig av den mer vuxna taktiken att bedömma dig som en ouppfostrad liten kille med för stora kallingar så lilla klockspelet glappar hela tiden..Exakt som käften och tangentbordet gör..

Men som jag skrev tidigare så finns jag här för dig med stöd och tips osv den dagen du vill återuppta utveklingen av hifikunnandet och erfarenheten . :)

Användarvisningsbild
Moment-23

Inläggav Moment-23 » 2007-06-20 06:52

Mayro skrev:jag använder mig av den mer vuxna taktiken att bedömma dig som en ouppfostrad liten kille med för stora kallingar så lilla klockspelet glappar hela tiden..Exakt som käften och tangentbordet gör..

Har varit vaken hela natten med min dotter som har kolik så jag är rätt avtrubbad, men detta var för jävla kul formulerat, har suttit och dumfnissat i en kvart nu (än så länge) :lol: :lol: :lol: Tack för att du piggade upp mig lite :D

Användarvisningsbild
matereo

Inläggav matereo » 2007-06-20 10:41

Du mayro, jag blir lite nyfiken. Vad menar du med hifi-kommunism? Jag är väl egentligen inte någon kommunist, men tycker att den "ismen" i sin urform innehåller vissa både bra och intressanta synsätt och tankegångar bla när det gäller demokrati-utveckling, när det gäller imperialismen och även Marx/E's analys av marknadsekonomins mekanismer som används fortfarande i undervisningssyfte på många av världens handelshögskolor och liknande.

Är det inte hifi diktatur du menar?
from the beginning of our social awareness as kids we are taught to be mediocre, materialistic, two dimensional and limited. ;)

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-06-20 10:56

Matero

Jag vill inte tolka det åt någon. Eller mot något. Inte heller för något..Utan lämnar det fritt att tolka till eftertanke åt ALLA i stället.. :wink:

Användarvisningsbild
Greensleeves

Om den eventuella betydelsen av hifi-kommunism...

Inläggav Greensleeves » 2007-06-20 11:53

Jag antar att hifi-kommunism här anspelar på ett uppifrån styrt, likriktat tänkande... t.ex. rörande vilken stereoåtergivning som kan sägas vara acceptabel.

Mvh,
Greensleeves

P. S. För övrigt anser jag det inte helt lätt att, om jag ska försöka vara seriös, hitta fram till en ljudbild ang. stereoåtergivning, som det verkligen går att trivas med i längden. Jag är smått avundsjuk på de som lyckats göra det, t.ex. alla som gillar brittiska hifi-märken som satsar på en musikalisk, rytmisk återgivning, oavsett om den är helt ofärgande eller ej. Dessa hifi- & musikälskare låter sig minsann inte styras av någon som helst åsiktsnorm uppifrån, kalla det hifi-kommunism eller annat. D. S.
Med utomordentligt vänlig hälsning från Thomas; en ytterst allmän amatör i ordets djupaste mening.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Re: Om den eventuella betydelsen av hifi-kommunism...

Inläggav phloam » 2007-06-20 12:48

Greensleeves skrev:Jag antar att hifi-kommunism här anspelar på ett uppifrån styrt, likriktat tänkande... t.ex. rörande vilken stereoåtergivning som kan sägas vara acceptabel.

Jag tolkade det som att "för mycket guld och annat bling bling är ett uttryck för västerländsk dekadens och ett förakt för arbetarens villkor" typ :D

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-06-20 14:30

hahahaha :lol: :lol:

Nån får snudd starta en topic i frågan om vad det betyder. Vem vet.. Kanske där inkommer en BÄTTRE samt ROLIGARE bakomtanke än den lite skämtsamma jag har ruvande däri.. :lol:

Men nu susar vi snabbt mot ot va 8O

Användarvisningsbild
JTarnstrom

Inläggav JTarnstrom » 2007-06-20 14:43

matereo skrev:Du mayro, jag blir lite nyfiken. Vad menar du med hifi-kommunism? Jag är väl egentligen inte någon kommunist, men tycker att den "ismen" i sin urform innehåller vissa både bra och intressanta synsätt och tankegångar bla när det gäller demokrati-utveckling, när det gäller imperialismen och även Marx/E's analys av marknadsekonomins mekanismer som används fortfarande i undervisningssyfte på många av världens handelshögskolor och liknande.

Är det inte hifi diktatur du menar?

Skönt att se någon som kan skilja på teori och praktik. Alldeles för lätt att slänga ut barnet med badvattnet.

Tärnström
Sonos för hela slanten.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-06-20 15:04

Mayro skrev:Men som jag skrev tidigare så finns jag här för dig med stöd och tips osv den dagen du vill återuppta utveklingen av hifikunnandet och erfarenheten . :)

Det är väl lika bra att jag frågar Wolfgang, eftersom dina tips beror på vad han säljer, och vad du denna veckan, lr dag, råkar anse är sanningen. 8)

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-06-20 15:30

subjektivisten skrev:
Mayro skrev:Men som jag skrev tidigare så finns jag här för dig med stöd och tips osv den dagen du vill återuppta utveklingen av hifikunnandet och erfarenheten . :)

Det är väl lika bra att jag frågar Wolfgang, eftersom dina tips beror på vad han säljer, och vad du denna veckan, lr dag, råkar anse är sanningen. 8)

Där ser jag tydligt jag inte överskattade din utvecklingsnivå ..Dom mer vuxna har uppfattat säkert genom åren en bred flora av olika saker från olika leverantörer vilket du vid din utvecklingsnivå ännu inte klarar .. Du är ju just nu inne i stadiet att DU "vet sanningen och vi andra inget alls" vår stora dotter har just passerat den nivån nu vid 21 och mellandottern har just klivit in i den nivån.... Men en del kommer ut senare och en del aldrig..

men igen. Den dagen du kommer vidare i dina stapplande steg att försöka LÄRA dig komunisera med andra medlemmar med andra åsikter än dom du tror är "rätt" så skall jag omgående omvärdera din status som den lilla killen du vet. han med klockorna ringande i dom stora fillingarna..

Till sist. Ja söker du bra inte överprisatta saker kan wolfgang lätt rådas till att ta kontakt med. Han tar oftast eu pris standard på sakerna plus en liten % för extra kost vi har här i detta land ifråga om högre moms tex... dessutom är han en oerhört trevlig krängare och faktiskt en god vän till vår familj numera sedan några år tillbaks... och det har jag aldrig stuckit under stol med heller :lol:
Så där slår du in öppna fönster kan jag säga.. Och IGEN tyvärr visar du din totala oförmåga att ta in mer info än just det du TROR dig se...

Men nu får du gå vidare med ditt sätt så diskuterar vi vidare då kallingarna,,mun, samt tangentbord inte sladdrar på och för dig så förbaskat som det gjort den sista tiden..
Gå nu ut och njut av ditt sommarlov.

mvh.
Senast redigerad av Mayro_inaktiv 2007-06-20 15:35, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-06-20 15:34

Bästa humorn är helt klart när personen själv inte inser när han står för det. Mayro, kul att du nu försöker verkar mer seriös, kanske beror det på att du försöker kränga hifi själv, men det är lätt att se igenom dig för den du är.
Det är ju ännu roligare när jag inte säger att jag vet sanningen alls, men killen som hör skillnader på guldsäkringar, olika längder av strömkabel och allt annat han påstått är SANT, säger så. Sjä'lvinsikten är noll. 8)

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-06-20 15:40

Som sagt. Jag ser smärtan i dina inlägg att du nu vet du är rätt "avklädd" som denna lilla kille du är egentligen fast du försöker allt vad du kan boxa dig fram till att likna en slugger....

Som sagt. NJUT av ditt sommarlov i stället för bråka med vuxna erfarna män.

Edit. Jag brukar inte ta in andra forum... Men även på andra forum sitter du ju med lika barnslig stil och tvingas bli uppläxad med brallorna nere av vuxna män ser man ju..
Senast redigerad av Mayro_inaktiv 2007-06-20 15:42, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-06-20 15:42

Ser hur du försöker hålla tillbaka "gamla" Mayro och försöker linda in dina unkna påstående men det övertygar föga.
Igen, är det någon som påstår sig ha "sanningen" är det du. Jag är bara intresserad av verkliga världen. 8)

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Re: Om den eventuella betydelsen av hifi-kommunism...

Inläggav Johan_Lindroos » 2007-06-20 15:45

Greensleeves skrev:...

P. S. För övrigt anser jag det inte helt lätt att, om jag ska försöka vara seriös, hitta fram till en ljudbild ang. stereoåtergivning, som det verkligen går att trivas med i längden. Jag är smått avundsjuk på de som lyckats göra det, t.ex. alla som gillar brittiska hifi-märken som satsar på en musikalisk, rytmisk återgivning, oavsett om den är helt ofärgande eller ej. Dessa hifi- & musikälskare låter sig minsann inte styras av någon som helst åsiktsnorm uppifrån, kalla det hifi-kommunism eller annat. D. S.

Det där är stampataktenmaffian eller vad det kallas, flatearth el. nå´t. Jag tycker att filosofin (em den existerar) haltar betänkligt. Brukar vara mestadels löst pladder utan kunskap. Jag tror mer att det numera är lyssnarna detta kommer ifrån än just vissa fabrikat. Det började väl med Tiefenbrun på sjuttiotalet...
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-06-20 15:48

Jag har tyvärr inte tid att leka mer med dig här. Kl är 15 snart och mayros hifidagis är nu stängt... Du vet vad jag sagt. Då du växer ifrån din småbarnsliga obstinata lillkillestil och vill ha tips och erfarenhet att diskutera så finns jag samt säkert flera där för att hjälpa dig med möjliga vägar att prova osv i vår hobby..
Men före detta skall ske måste du ju som sagt inse att detta ÄR en hobby.. Dithän verkar du ha en bit kvar just nu.

Så igen. Gå ut i solen och ha det bra.. Sommarlovet är härligt. Våra ungar njuter kolosalt av det.. Gör så du med vet jag

Mayros dagis öppnas för övrigt igen för dig om någon dag.. Vi skall nämligen upp till wolfgang med saker i morgon som jag provat ut ordentligt här under några månader.. jag hälsar från dig.. :)
Senast redigerad av Mayro_inaktiv 2007-06-20 16:33, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-06-20 15:51

Visst pappa, gå till Wolgang och hitta mer du kan rek till andra 8)

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-06-20 15:54

Detta är ett automatiskt svar på tröttsamma spasm. Dagiset är stäng nu tyvärr. piiip.

Användarvisningsbild
_Fredrik_
Hans Solo

Inläggav _Fredrik_ » 2007-06-20 15:57

Mayro skrev:Detta är ett automatiskt svar på tröttsamma spasm. Dagiset är stäng nu tyvärr. piiip.
Jag garvar ihjäl mig!

Användarvisningsbild
Greensleeves

Stampa takten till rytmiska färger vs. njuta av ofärgat..?

Inläggav Greensleeves » 2007-06-20 18:28

Johan_Lindroos skrev:...Det där är stampataktenmaffian eller vad det kallas, flatearth el. nå´t. Jag tycker att filosofin (em den existerar) haltar betänkligt. Brukar vara mestadels löst pladder utan kunskap. Jag tror mer att det numera är lyssnarna detta kommer ifrån än just vissa fabrikat. Det började väl med Tiefenbrun på sjuttiotalet...

I all välmening, skulle jag bara vilja försiktigt framföra att de från stampataktenmaffian har hörts kalla LTS:are m.fl. för neutralitetsfaschister...

Själv väljer jag att inte välja sida.

En stor kram till alla musikälskare... eller... om det bättre behagar det maskulina tigerhjärtat: en fet smäll...

8)

Mvh,
Greensleeves
Med utomordentligt vänlig hälsning från Thomas; en ytterst allmän amatör i ordets djupaste mening.

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Re: Stampa takten till rytmiska färger vs. njuta av ofärgat.

Inläggav MP_inaktiv » 2007-06-20 18:46

Greensleeves skrev:En stor kram till alla musikälskare... eller... om det bättre behagar det maskulina tigerhjärtat: en fet smäll...

8)

Mvh,
Greensleeves

:mrgreen:

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2007-06-20 19:42

Mayro skrev:Detta är ett automatiskt svar på tröttsamma spasm. Dagiset är stäng nu tyvärr. piiip.

Mjau! :mrgreen:
Mundus Vult Decipi

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi