Timbre skrev:Det handlar om antalet stolar när inlägget skrevs. Att delta i den allmänna debatten är väl positivt för folk både inom och utom branschen men att samtidigt sitta i styrelsen för en konsumentinriktad och "objektiv" förening, vara aktiv i ett föreningsblad (som även sålts i lösnummer) med samma image...
Du tar upp både LTS och LTS' medlemsblad. Man kan få känslan att du försöker få folk att tro att det är två olika saker.
Timbre skrev:...och dessutom vara forumsaktiv parallellt med pågående försäljning ger åtminstone mig signaler om en smart marknadsföring upplagd på ett annorlunda sätt. Det gäller att synas och uppenbarligen är det tidskrävande men bör vara gynnsamt för plånboken. Ordinarie annonsering kostar en del.
De insinuationer du kommer med faller rätt platt på det faktum att nog knappt några LTS-medlemmar ens kände till att jag tillverkade högtalare (= under många års tid) förrän det blev känt andra vägar än via LTS.
Det trodde jag du visste. Nu vet du i varje fall.
Eller menar du att du tror att jag varit "slug" (men ändå rätt korkad mätt med vad som tycks vara din penningtänkande världs värderingar) som ägnat massor av år är idéellt arbete inom LTS, utan att säga ett enda ord om mitt eget företag* - och gjort det med avsikt att åstadkomma en marknadsföring!???
(Frågan är retorisk, du behöver inte besvara den.)
*Kolla gärna igenom MoLt från 1989 (då jag började skriva) fram till idag, du lär med undantag av i intervjuer, inte hitta ett ord om min firma eller mina högtalare, ej heller lär du hitta några tester jag gjort på några konkurrerande produkter. Gissar du när nu insinuerar eller? Inser du inte att det bara ger en ledtråd till hur DU fungerar, och kanske agerar själv?
Timbre skrev:Tester och produktomdömen har förekommit.
Jag har inte skrivit något som på minsta sätt har något att göra med något jag skulle ha några ekonomiska intressen i.
Timbre skrev:Vi tänker oss Jerker spola en hörapparat samtidigt som han tillverkar ett eget alternativ...Tänkbar tittarreaktion...
Det är svårt att förstå vad du menar. Jag tillverkar, som du kanske vet, högtalare. Din parallell har ingen relevans, eftersom jag inte har jag testat några högtalare. Mig veterligt har jag aldrig varit inblandad i några högtalartester i Molt. Enda undantaget (ehuru inget test) jag kan erindra mig är en ledare där jag berättar om mina upplevelser efter en presentation av en B&O-högtalare jag blev inbjuden till, och att jag skrev den gången (inget test) berodde på att jag i princip bara hade goda saker att säga om den.
Dessutom vet jag att jag under 90-talet har nämnt ett antal särdeles goda högtalare ur historien som jag gillar, nämligen Snell typ A, Quad ESL, B&W 801, NHT 3.3. Jag skulle ha velat nämna några Carlsson-högtalare också, men eftersom jag var personlig vän med Stig tror jag (minns jag rätt?) inte att jag gjorde det. Just för att slippa bli anklagad för att gå någons ärenden.
Vh, iö
- - - - -
PS. Med detta sagt hoppas jag tråden kan återgå till att handla om det den skall - frågan om det är ok för branschaktiva människor att delta i debatter, exempelvis på internetfora.