Kaffekoppen skrev:Det gör det ju lite, men nej... jag kommer inte längre här.
I de allra flesta trådar ser jag Subjektivistens inlägg som substansfulla, men här har han fullkomligt missat mitt budskap och jag når honom inte. Man kan resonera om det finns en gemensam vilja att nå samförstånd eller förståelse. Det saknas enligt min bedömning från honom i det här fallet och tja.... varför traggla vidare?
Det är ju du som är totalt ute på cykel. Hur kan du missa det mest öppenbara?
Du skrev: "Det finns de som lägger 1 miljon på en tavla, fast det finns tavlor man kan titta på för 500 spänn..."
Här finns det ingen som helst logik bakom denna jämförelse mot kablar. Varför? Jo, för att om kabeln inte påverkar ljudet oavsett om den kostar 200 kr eller 200 000 kr så kan jag inte förstå hur du kan jämföra med två helt olika tavlor. Dom är ju OLIKA, därav priset. DET är logiskt.
Då drog jag fram den simpla jämförelsen att du kan välja mellan två identiska tavlor, som i detta fallet ska vara två kablar med samma ljud, och där ena kostar 1000 gånger mer för den har en finare ram, och här är jämförelsen med kabeln att ena kabeln har ett mycket snyggare yttre.
Så igen, tavlorna är samma = ljudet är det samma.
ramen/yttre delen av kabeln är det som skiljer dom åt och som man betalar för.
Menar du på allvar att du inte förstår denna jämförelse och fortfarande hävdar att den rätta logiska jämförelsen är mellan hötorgtavla och en van Gogh?
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.