Bryston VS verkligheten

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2008-06-05 16:25

philip skrev:ingen vill svara på mina frågor ordentligt tycker jag.

Snabb sökning på "klass d" ger åtminstone litet:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6891

http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6191&postdays=0&postorder=asc&start=0

Sedan är det några som har bett dig förtydliga vad du menar med vissa saker, men det har du inte lust att svara på, eller?
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-06-05 16:33

profbd skrev:
Tror du att jag köpte det först och sedan drog slutsatsen att det måste vara väldigt bra eftersom jag äger det? :lol: :lol: :lol:

det är väl inget ovanligt att det funkar så särskilt med prylar som man gillar pga utseendet

Om det finns människor som fungerar så, så må det vara hänt. Du
antyder att du är sådan, och isåfall ifrågasätter jag inte det. (Fast
jag undrar förstås varför du gör så. :o)

Men den som känner mig det allra minsta torde väl vara varse att
ett sådant beteende är nästan så långt ifrån mig som man kan
komma.

Visst kan jag köpa något på grund av utseendet, men att försvara
det om det inte beter sig vettigt är mig oändlig främmande. Titta
på min franska skitbil till exempel. Varför skulle jag försvara något
som är dåligt?

Att bete sig så är ju bara att motarbete sig själv och de framsteg
som ens egna nya kunskaprer kan ge. Varför vill någon cementera
sina egna misstag genom att blunda för dem och till och med för-
tränga dem, när man kan vända sig ifrån dem och komma ur det
som en klokare människa?

Det verkar bara dumt.

Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2008-06-05 17:00, redigerad totalt 1 gång.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-06-05 16:43

meanmachine skrev:
Philip skrev:Finns det överhuvud taget någonting mätbart som är undermåligt i ett hypexsteg?

Vad jag kan se om man jämför Stereophiles mätning på 1090 jmfrt med Hypex då borde även Hypexstegen vara helt transparanta?

F/E är ju inte mätning utan lyssning vettu så det så... :D :wink: Så även om de mäter lika så är det ingen garanti förrens de varit i LTS regi och lyssnats på.
Du har inte lust att svara konstruktivt någon gång, istället för ironiskt och förlöjligande? :roll:
Jag antar att det är för att du inte kan svaret, men vill göra dig lustig iallafall :)

Philip, om det är just transparans du vill ha så tycker jag du borde ta reda på den där frågan själv. Det finns ju inget som säger att du i din omgivning kan tillvara då en eventuell skillnad. Det kanske är så enkelt att det billiga i det här fallet är alldeles fantastiskt dugligt för dig.

Är det för att 208:an havererar som du vill byta?

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Re: Bryston VS verkligheten

Inläggav Almen » 2008-06-05 16:44

philip skrev:Är verkligen Bryston så bra? Det känns som att många är intresserade trots kass importör och hutlösa priser. Bara för att en person har valt Bryston den senaste tiden.

Dessutom tycker jag att den sista meningen var en fullständigt onödig eftersläng. Bara det gör väl att många inte har lust att svara på dina frågor, kanske.
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2008-06-05 16:57

philip skrev:Jag är alltså INTE intresserad av att diskutera F/E (eftersom jag inte anser att det är en lämplig metod - det är en HELT annan diskussion)

Ok.

philip skrev:Vad jag kan se om man jämför Stereophiles mätning på 1090 jmfrt med Hypex då borde även Hypexstegen vara helt transparanta?

Transparens är ett möjligt utslag av en F/E-lyssning, inte av granskning av några mätkurvor.
Är du intresserad av att apparaterna är transparenta enligt F/E-lyssning, eller inte?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2008-06-05 17:18

Missar vi inte lite av poängen med vad philip vill uppnå:

1) philip vill köpa ett NYTT stereosteg, NYTT är ledordet
2) philip vill ha tillräckligt med kapacitet, vilket torde vara 250w per kanal eller så
3) philip vill INTE betala +70000, utan mera runt 10.000 sek.

Det ser jag som begränsningsregler, och personligen så tror jag att man faktiskt kan leva med Hypex, framförallt i basdelarna - men vad 17on vet jag ;)
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2008-06-05 17:24

KarlXII skrev:
i skrev:
philip skrev:
Xenod skrev:Inte lätt att dra slutsatser om förstärkare när man inte förstår hur de fungerar...

Sant, synd att de som kan inte vill dela med sig av sin kunskap. Det finns ju flera här som borde ha/har kunskap om dylikt men ingen vill svara på mina frågor ordentligt tycker jag.

Undrar varför.... :roll:

Ja? Det undrar jag också.
Dina rullande ögon antyder att du sitter med svaret. Kläm fram med det nu. 8)

philip börjar med att ställa vissa frågor. Sedan visar han ointresse och irritation för svaren. Uppiffat med halvhjärtat dolda sarkastiska insinuationer.

Det synes vara uppenbart att han enbart är ute efter bråk. Och kanske att klappa sig själv på ryggen.

Inte för att jag tycker att han är värre än en del andra, men ibland nappar även jag.

Varför nappar du ?
:)

KarlXII skrev:...
Ännu en märklig tråd där snustorra argument haglar blandat med förakt och vonobenattityder.
...

En viss typ av argument (?) framkallar ofta samma typ av svar.

KarlXII skrev:...
Vid en snabb genomläsning får jag följande känsla:
Om man hör skillnad mellan två slutsteg lider man sannolikt av placebo, men ändå är det viktigt att köpa rätt om man vill den rätta återgivningen...? :?
...

Din känsla är din.
Men placebo har ett väldigt kort bäst-före-datum.
Det har däremot inte den verkliga kvaliteten. Enligt mina erfarenheter.
Mundus Vult Decipi

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-06-05 17:27

Bamsefar skrev:Det ser jag som begränsningsregler, och personligen så tror jag att man faktiskt kan leva med Hypex, framförallt i basdelarna - men vad 17on vet jag ;)
Det tror jag med, men vad sjutton vet jag :)

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-06-05 17:30

philip skrev:Jag är alltså INTE intresserad av att diskutera F/E (eftersom jag inte anser att det är en lämplig metod - det är en HELT annan diskussion)

Tänk dig att någon frågade dig om vilka fönsterglas som är de mest genomsläppliga och opåverkande?

Och du svarade att det har du funnit att de bästa glasen är Nisses glas av sorten DSRI*, som är extremt planslipade, okolorerade och dessutom ar-behandlade så att man slipper reflexioner i ytorna.

Tänk dig då att den som frågat dig säger - jag förstår inte alla de där orden, men jag har läst på ett forum med idel kända personer att de bästa glasen är Ubbes glas, som görs av återanvända ölflaskor. De väger lika mycket som vanligt glas, och jag kan inte se att det är något som mäter annorlunda, de är lika tjocka också.

Då berättar du följande: Jag har provat glasen genom att titta ut igenom dem, och sedan har jag öppnat fönstret och jämfört med hur det ser ut utan det där glaset i blickvägen. Med Nisses förster av typ DSRI så gick det knappt att se någon skillnad! Jag kallar testmetoden M/U tittning, alltså med och utan.

Tänk dig då att den som frågade dig säger: Jag är alltså INTE intresserad av att diskutera M/U (eftersom jag inte anser att det är en lämplig metod - det är en HELT annan diskussion).

Tänk dig sedan att han fortsätter: Som jag sa tidigare så mäter Ubbes glas minst lika bra, de väger lika mycket och är lika tjocka. Och det måste ju finnas någon anlednng till att de som är så duktiga att de är kända över hela världen nu byter till Ubbes glas! De vet ju hur man tittar!

Då svarar du att mätningarna är selekterade så att de inte skall visa tillkortakommanden med Ubbes glas. Man använder helt enkelt en mätnorm för återanvända ölflaskor som inte visar felen. Hur mycket de väger säger ingenting om hur de släpper igenom ljus, men eftersom Ubbes glas är gjorda av gamla återänvända ölflaskor så mäts de med en snällare mätnorm.

Tänk dig då att han uppgivet säger: Varför får jag inga svar på mina frågor!

Hur länge tror du att du kommer att orka diskutera vidare om det är uppenbart att ingenting av det du säger når fram, och den du diskuterar med bara vill ha förutbestämda svar som han försöker få folk att ge honom, men utan att tillräckligt tydligt berätta hur de skall se ut?

Jag skulle inte orka så länge, så nu säger jag (i ett försök att gissa vilket svar du vill ha):

Jag tycker du skall köpa en KlassD-förstärkare. Allra helst skall du köpa just en Hypex, för den tycker folk om, som är förståndiga nog att anse att F/E-lyssning INTE är en bra metod. Du skall inte söka efter argument, utan efter kända människor som du utnämner till auktoriteter och sedan lyssnar till och köper det de själva bytt till alldeles nyligen. Du hittar dem på diskussionsforum, och de som är klokast att lyssna till är de som trycker ihop musiken mest, för det är det allting handlar om.

Gör så, så blir det nog väldigt bra! ;)

Vh, iö

- - - - - -

*Det syns rakt igenom.

PS. Så att inget återfaller på Hypex: Just Hypex är utmärkta KlassD-förstärkare som jag inte skulle blinka att använda för frekvenser under 2000 Hz i applikationer där den lågfrekvensutsträckning de erbjuder räcker och de ger tillräckligt med effekt för applikationen.

PPS. Det vore trots allt bra om du kunde berätta vad det beror på att du inte tycker att det är en lämplig metod att undersöka hur bra ett glas är, genom att jämföra mellan att titta på något och sedan hålla glaset emellan och förtsätta att titta och se om något ändrar sig...

(Alltså vad som fick dig att att skriva: "eftersom jag inte anser att det är en lämplig metod", om F/E-lyssning? F/E-tittning följer precis samma principer, och fungerar prima även om den som tittar bör glasögon, och om ombjektet man tittar på i sig innehåller glas...)
Senast redigerad av IngOehman 2008-06-05 17:42, redigerad totalt 3 gånger.

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2008-06-05 17:34

i skrev:
philip börjar med att ställa vissa frågor. Sedan visar han ointresse och irritation för svaren. Uppiffat med halvhjärtat dolda sarkastiska insinuationer.

Det synes vara uppenbart att han enbart är ute efter bråk. Och kanske att klappa sig själv på ryggen.

Inte för att jag tycker att han är värre än en del andra, men ibland nappar även jag.

Varför nappar du ?
:)

Tack för svaret. Då förstår jag hur du uppfattat det hela.

Jag nappade av samma anledning som du, misstänker jag.
Min Dryg-o-Meter slog i taket. :)

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2008-06-05 17:37

jag undrar förstås varför du gör så. )

det händer att jag gör så men för det mästa har jag ju andra kriterier
men att folk försvaraqr junk med näbbar och klor trots att det är junk är ju vanligt
har skådats på detta forum många gånger
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2008-06-05 17:43

philip skrev:här är databladet jag kollade, vad är inte bra?

http://www.hypex.nl/docs/UcD400HG_datasheet.pdf

Hej!

Jag har inte läst hela tråden och sett om du fått kommentarer, men här kommer i alla fall mina kommentarer:

Distorsionen är mätt bandbreddsbegränsad vilket gynnar switchade förstärkare (övertoner, d.v..s disten över 20 kHz filtreras bort av mätapparaten). Disten är ändå mycket högre än en linjärförstärkare så det spelar ju mindre roll kanske.

Utimpedansen är ganska hög, särskilt vid högre frekvenser.

Bandbredden är ganska usel faktiskt. Det ger garanterat hörbarhet.

Det som är bra är ju verkningsgraden, i dessa tider av miljövänlighet.
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2008-06-05 17:52

meanmachine skrev:
Om du tänker på Supremes mono-block om sisådär 240W

Halcro. :)

Men de passerade inte prickfritt.
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-06-05 17:53

profbd skrev:
jag undrar förstås varför du gör så. )

det händer att jag gör så men för det mästa har jag ju andra kriterier
men att folk försvaraqr junk med näbbar och klor trots att det är junk
är ju vanligt har skådats på detta forum många gånger

Jag vet inte om jag sett några exempel på någon som försvarat junk, där
det varit uppenbart att de förstått att det varit junk...

Kan inte ens erindra mig att jag någon gång känt mig benägen att tro
att någon försvarat något som de egentligen inte gillat. MM's inlägg är
nog det första jag sett, som visar att någon kan tänka så (även om han
försöker projicera det på någon annan, som dock inte ens tänkt tanken).

Tycker ändå att det var en oförnuftig ide (till och med för att vara från MM)
att tro att jag skulle ha lagt så mycket pengar att det räckt till en småbil,
på ett slutsteg - EFTER det att jag testat det omsorgsfullt under många
veckors tid, om jag hade tyckt att det bara var snyggt men inte återgav
musiksignalerna bra... :lol:

Idèn är genomkorkad helt enkelt!

Men jag börjar vänja mig vid tanken på att min under lång tid positiva och
hoppfulla inställning till MM varit korkad från min sida. :oops:

Jag trodde att han helt enkelt hade en lite annorlunda metod att lära sig
bara, inte minst om vad andra tyckte och tänkte, att han skrev och fram-
förallt frågade saker för att få fram sanningar. Men jag hade nog fel. Han
är kanske bara ett rätt otrevligt troll helt enkelt, som bara är ute efter
att förströ sig själv genom att förstöra diskussioner och få folk irriterade,
och just ingenting annat... :(

Vh, iö

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-06-05 18:02

Kaffekoppen skrev:
Bamsefar skrev:Det ser jag som begränsningsregler, och personligen så tror jag att man faktiskt kan leva med Hypex, framförallt i basdelarna - men vad 17on vet jag ;)

Jag behöver inte tro, för jag vet. 8)

Det fungerar mycket bra. De är som gjorda för att driva basmoduler, och de gör det som bara 17!

Vh, iö

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2008-06-05 18:23

Rydberg skrev:Enligt vad du skriver kan det alltså inte var någon ljudlig skillnad på dem förutsatt att mitt 208 är helt? Vill du tro så får du göra det, jag håller frågan öppen och nöjer mig att jag subjektivt hör skillnad till Brystons fördel, en skillnad som kanske inte existerar.

Nja, det jag ser du skriver är att du hörde något som man inte hörde i F/E lyssningen av 208. Så du vill inte ens överväga att det felade i ditt test? Som olika nivåskillnader eller dyl?
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
David_A

Inläggav David_A » 2008-06-05 18:27

Är det samma steg som testdes då?

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2008-06-05 18:32

Nej, knappast. Därför jag skrev att den kanske var trasig eller dyl. :)
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2008-06-05 18:39

Jag tycker att IÖ:s analogi med jämförelsen av olika fönster var mycket bra. Tål att läsas igen.

H. Richard.
Odogmatisk sekt- granskare

Användarvisningsbild
steveo1234

Inläggav steveo1234 » 2008-06-05 19:14

IngOehman skrev:

Tänk dig att någon frågade dig om vilka fönsterglas som är de mest genomsläppliga och opåverkande?

Och du svarade att det har du funnit att de bästa glasen är Nisses glas av sorten DSRI*, som är extremt planslipade, okolorerade och dessutom ar-behandlade så att man slipper reflexioner i ytorna.

Tänk dig då att den som frågat dig säger - jag förstår inte alla de där orden, men jag har läst på ett forum med idel kända personer att de bästa glasen är Ubbes glas, som görs av återanvända ölflaskor. De väger lika mycket som vanligt glas, och jag kan inte se att det är något som mäter annorlunda, de är lika tjocka också.

Då berättar du följande: Jag har provat glasen genom att titta ut igenom dem, och sedan har jag öppnat fönstret och jämfört med hur det ser ut utan det där glaset i blickvägen. Med Nisses förster av typ DSRI så gick det knappt att se någon skillnad! Jag kallar testmetoden M/U tittning, alltså med och utan.

Tänk dig då att den som frågade dig säger: Jag är alltså INTE intresserad av att diskutera M/U (eftersom jag inte anser att det är en lämplig metod - det är en HELT annan diskussion).

Tänk dig sedan att han fortsätter: Som jag sa tidigare så mäter Ubbes glas minst lika bra, de väger lika mycket och är lika tjocka. Och det måste ju finnas någon anlednng till att de som är så duktiga att de är kända över hela världen nu byter till Ubbes glas! De vet ju hur man tittar!

Då svarar du att mätningarna är selekterade så att de inte skall visa tillkortakommanden med Ubbes glas. Man använder helt enkelt en mätnorm för återanvända ölflaskor som inte visar felen. Hur mycket de väger säger ingenting om hur de släpper igenom ljus, men eftersom Ubbes glas är gjorda av gamla återänvända ölflaskor så mäts de med en snällare mätnorm.

Tänk dig då att han uppgivet säger: Varför får jag inga svar på mina frågor!

Hur länge tror du att du kommer att orka diskutera vidare om det är uppenbart att ingenting av det du säger når fram, och den du diskuterar med bara vill ha förutbestämda svar som han försöker få folk att ge honom, men utan att tillräckligt tydligt berätta hur de skall se ut?

Jag skulle inte orka så länge, så nu säger jag (i ett försök att gissa vilket svar du vill ha):

Jag tycker du skall köpa en KlassD-förstärkare. Allra helst skall du köpa just en Hypex, för den tycker folk om, som är förståndiga nog att anse att F/E-lyssning INTE är en bra metod. Du skall inte söka efter argument, utan efter kända människor som du utnämner till auktoriteter och sedan lyssnar till och köper det de själva bytt till alldeles nyligen. Du hittar dem på diskussionsforum, och de som är klokast att lyssna till är de som trycker ihop musiken mest, för det är det allting handlar om.

Gör så, så blir det nog väldigt bra! ;)

Vh, iö

- - - - - -

*Det syns rakt igenom.

PS. Så att inget återfaller på Hypex: Just Hypex är utmärkta KlassD-förstärkare som jag inte skulle blinka att använda för frekvenser under 2000 Hz i applikationer där den lågfrekvensutsträckning de erbjuder räcker och de ger tillräckligt med effekt för applikationen.

PPS. Det vore trots allt bra om du kunde berätta vad det beror på att du inte tycker att det är en lämplig metod att undersöka hur bra ett glas är, genom att jämföra mellan att titta på något och sedan hålla glaset emellan och förtsätta att titta och se om något ändrar sig...

(Alltså vad som fick dig att att skriva: "eftersom jag inte anser att det är en lämplig metod", om F/E-lyssning? F/E-tittning följer precis samma principer, och fungerar prima även om den som tittar bör glasögon, och om ombjektet man tittar på i sig innehåller glas...)

Nu är jag inte direkt en av dem som ställer sig upp och applåderar på forum. Allra minst för dem som så många andra applåderar över. Men, en STOR eloge till dig Ingvar för detta inlägg! Helt enkelt en underbar samling av kunskap och insikt begripligt förmedlat i ett inlägg.

Användarvisningsbild
philip

Inläggav philip » 2008-06-05 19:28

Johan_Lindroos skrev:

Hej!

Jag har inte läst hela tråden och sett om du fått kommentarer, men här kommer i alla fall mina kommentarer:

Distorsionen är mätt bandbreddsbegränsad vilket gynnar switchade förstärkare (övertoner, d.v..s disten över 20 kHz filtreras bort av mätapparaten). Disten är ändå mycket högre än en linjärförstärkare så det spelar ju mindre roll kanske.

Tack Johan, ett vettigt svar ang Hypex, jag bugar och bockar. :P

Några följdfrågor.

1, distortionen minskar faktiskt mellan 10-20 kHz, du menar att den ökar kraftigt över 20k? på vilket sätt påverkar det lyssningen?

2, vid 20k är impedansen ca 0,15 ohm, är det dåligt? vad är en bra siffra? Skulle det vara svårt att driva ett par pi60s med den utimpedansen?

3, hur kan bandbredden vara hörbar? de mäter ju mer eller mindre perfekt vid 20Hz till 20khz?

Användarvisningsbild
philip

Inläggav philip » 2008-06-05 19:35

Gör så, så blir det nog väldigt bra!

oj då, du har inte heller orkat läsa mina inlägg i tråden, då är det inte lätt att hänga med.

fan ni är helt hopplösa, läser in precis vad ni känner för och sitter på höga hästar, jag försöker få igång en konstruktiv diskussion och ni gör allt för att paja.

SNÄLLA, har ni inget vettigt att tillföra tråden så skriv inte i den.

Om ni vill försöka er på att vara lustiga på andras bekostnad så kan ni väl i allafall vara roliga. (fast det är ju subjektivt, om ni inte F/E testar er översittarsarkasm såklar)

Användarvisningsbild
philip

Inläggav philip » 2008-06-05 19:37

IngOehman skrev:
Kaffekoppen skrev:

Jag behöver inte tro, för jag vet. 8)

Det fungerar mycket bra. De är som gjorda för att driva basmoduler, och de gör det som bara 17!

Vh, iö

Vill herrn vara så vänlig att berätta varför Hypex inte fungerar fullregister?
Om du VET så mycket och ändå skriver här så kan du väl lika gärna passa på att förklara? Du brukar alltid vara så nöjd över att du alltid tar dig tid att förklara om nägon vill lyssna, kom igen då.
Senast redigerad av philip 2008-06-05 20:07, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
philip

Inläggav philip » 2008-06-05 19:46

sicket skitsnack! jag har inte sagt något dyligt, jag är FULL AV FRÅGOR men nästan ingen vill svara. Jag har i den här tråden inte påstått någonting förutom att många mastringstekniker byter singa Bryston mot Hypex och är glada, och det är sant, jag har t.om länkat så att ni kan läsa själva. men nä, istället vill ni snacka F/E trots att jag inte vill.
Vad är det för poäng med att diskutera F/E om Hypexsteget inte ens är testat av någon, då har vi inget att jämföra med ändå...

Användarvisningsbild
philip

Inläggav philip » 2008-06-05 19:49

[quote="Kaffekoppen"

Är det för att 208:an havererar som du vill byta?[/quote]

ja, fast den funkar nu.

Användarvisningsbild
philip

Inläggav philip » 2008-06-05 19:54

Almen skrev:
Sedan är det några som har bett dig förtydliga vad du menar med vissa saker, men det har du inte lust att svara på, eller?

jag försöker svara på alla frågor men min tid är begränsad och eftersom hälften av inläggen är gnällinlägg så tar det sin tid att beta i tråden.

Sedan svara jag inte på varför jag inte anser F/E fungerar, det är en lång historia som innefattar både tekniska och filosofiska resonemang.
Tar för lång tid och det finns ingen poäng med att tjafsa med er om det, ni vet ju vad ni tror är rätt och det respekterar jag.

Det var inte jag som tog upp F/E i tråden, efter de första F/E inläggen bad jag om ett stop som inte respekterades.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2008-06-05 19:56

Du frågar men vill inte ha dom svaren du får. Varför frågar du ens för då om du redan bestämt dig vad för svar som är "korrekt"?

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2008-06-05 20:02

Johan_Lindroos skrev:

Hej!

:P (jublar)

Ett lysande inlägg helt strikt och befriat från personliga åsikter och annat. mycket informativt och bra. :D
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
philip

Inläggav philip » 2008-06-05 20:06

subjektivisten skrev:Du frågar men vill inte ha dom svaren du får. Varför frågar du ens för då om du redan bestämt dig vad för svar som är "korrekt"?

sicket skitsnack,

jag har inte tagit ställning för någonting i den här tråden, jag frågar några frågor och sedan tror ni att jag bråkar? varför skulle jag göra det?

Om jag HADE velat bråka så lovar jag att jag gjort det på ett roligare sätt :twisted:

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2008-06-05 20:08

Inget skitsnack. Du kan ju inte varit så blind att du missat att många på faktiskt anser F/E lyssning är ett mycket bra sätt att utvärdera saker, men ändå så ställer du frågan här. Varför ställer du inte den hos dom som påstår att dom inte låter så bra?

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi