Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Mitt senaste förvärv var Sony. De tar över världen.matereo skrev:Hmmm... finns ett par CD spelare jag helt klart vore intresserad av om de stod att finna beg.Bill50x skrev:Saker som det står Sony på köper man helt enkelt inte. Root-kit, någon?Koffe skrev:... Därför säger jag ( - TADA!!! - ) - SONY! Jag är förvånad att ingen sagt det före mej!?!
Trams skrev:Jag gillar ändå Meridians förra serie bättre. Snygga svarta lådor med glaslock, oxå den fasta cd-mekaniken i 506 och 508... Deras aktiva högtalarsystem är ju väldigt läckra dessutom.
KarlXII skrev:Ett märke är för mig totalt omöjligt.
Jag är elektroniskt polyamorös.
sportbilsentusiasten skrev:Trams skrev:Jag gillar ändå Meridians förra serie bättre. Snygga svarta lådor med glaslock, oxå den fasta cd-mekaniken i 506 och 508... Deras aktiva högtalarsystem är ju väldigt läckra dessutom.
Hörde deras toppsystem för 3 år sedan, var det deras "förra" eller nuvarande serie?
Tyckte det lät avslaget. Kan bero på installationen. Någon på forumet som har ett system hemma?
crion skrev:Meridians top of the line DSP system har mig veterligen ej visats i Sverige tidigare (DSP8000). Avslaget är inte riktigt ordet jag skulle benämna ett system som fysiskt rör om i bröstet eller ger hästsparkar.
Kaffekoppen skrev:Hade Optonica nära samarbete med Sharp?
phloam skrev:Kaffekoppen skrev:Hade Optonica nära samarbete med Sharp?
Jag har uppfattat det som att Optonica var Sharp's "high end"-satsning...!
optonica skrev:phloam skrev:Kaffekoppen skrev:Hade Optonica nära samarbete med Sharp?
Jag har uppfattat det som att Optonica var Sharp's "high end"-satsning...!
Stämmer alldeles utmärkt! Det var Sharp's high end satsning och nog som jag själv funderat många gånger över det som kanske blev märkets undergång. Optonica var långt bättre än sharp, men sharp stämpeln fanns liksom kvar. Tror inte att folk vågade riktigt köpa deras produkter pga av detta då prislappen var ganska hög, men kvaliten fanns där. Hade själv en tuner från 9100 serien som gick lös på 6000 kr. i nypris under 80-talet. Tuner var vätskekyld och lusspäckad av finnesser, många som även skulle räknas som ganska så avancerade idag. Just 5100-9100 serien tror jag ingen hifi handlare importerade till Sverige, vilket jag själv tyckte var bland det snyggaste som har tillverkats i hifi väg. Man märker att teknikerna har fått fria händer till och göra något utöver det vanliga, men priset blev också därefter. 9100 stereon kostade 1982 - 30 000 kronor.

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 19 gäster