B&O är bra mycket bättre i bild och ljudkvalitet än Löwe. Jag har testat och jämfört rätt mycket.
Vad som är snygg design är en smaksak och jag tycker BV3 är snygg och faktiskt är en möbel i sig själv. Löwe ser inget särskilt ut tycker jag. Än vanlig TV men lite snyggare. Men som sagt design är en smaksak och upp till var och en.
Man kan ju också jämföra materialval och sevicenivå så förstår man varför prislappen inte är densamma. En sån sak som motordrivet stativ ingår, det gör det knappas på en Löwe.
B&O har dessutom, ett listigt modultänk som gör att TVn kan uppgraderas med t ex DVB-T, S eller C. Inbyggd DD/DTS dekoder etc etc.
En B&O TV är dyr, bild och ljud per krona är inte skyhögt, men man betalar definitivt för mycket mer än märket.
Däremot har jag lite svårt att förstå varför deras plasma kostar som den gör. Det verkar som at de inte alls har insett att plsmatekniken rasar i pris just nu.
Deras pelarhögtalare BL6000 har jag också oerhört svårt för. Men den nya ICEpower lens högtalaren BL3 är fascinerande. Världens ljud för sin storlek.