reeltoreel skrev:[...]
LÄS första inägget är ni snälla.
Varför sätter ni ut alla era taggar???
VAD är ni så rädda för
[...]
Okej. Jag gjorde som du sa. Nästan. Jag läste om det förklarande inlägget.
Sjansson skrev:1. genusperspektivet i min avhandling grundar sig i musikteknologins (både för produktion och för lyssnande) koppling till manlighet. Till exempel är skivsamlare, ljudtekniker och audiofiler/hifi-entusiaster ofta män. Det jag är intresserad av är att undersöka hur personer som på ett eller annat sätt är intresserade av, handhar eller samlar på musikteknologi, i det här fallet audiofiler/hifi-entusiaster, förhåller sig till detta.
Hmmm. -- för tydlighets skull stryker jag parentesen.
- "genusperspektivet i min avhandling grundar sig i musikteknologins koppling till manlighet". Vem är det som gör den kopplingen?
- "Det jag är intresserad av är att undersöka hur personer som på ett eller annat sätt är intresserade av, handhar eller samlar på musikteknologi, i det här fallet audiofiler/hifi-entusiaster, förhåller sig till detta". Hur audiofiler/hifi-entusiaster förhåller sig till undersökningen? - i så fall håller Sara på att få ett intressant sample set direkt här på forumet. Eller är det "genusperspektivet" som "detta" syftar på? Likaledes intressanta svar.
Psssst! - reeltoreel - Jag tror att Sara fixar detta själv. Jag gissar att Sara har lurkat forumet ett tag. Sara vet nog vad hon gör och kan svara för sig själv. Ingen anledning att bli upprörd.
reeltoreel, jag tror att vi kan vara ganska säkra på att slutna grupper, OAVSETT vad gruppen är samlat kring för ämne, kommer att reagera med viss misstro på en främling som säger att han/hon är där för att observera dem. Särskilt om gruppen implicit beskrivs som bärare av någon egenskap. Det är någon helt i sin ordning att det blir lite rörigt ett tag. Och detta vet nog Sara om och har räknat med.