EngelholmAudio skrev:Jag har själv svårt för människor som ser allt i svart/vitt. Världen är mer komplex än så. Enligt nån reporter var detta Kerry's fall. Han målade gärna upp flera olika scenarios och beskrev komplexiteten. Det verkar inte gå hem. Folk vill ha bra eller dåligt, svart eller vitt, ett eller noll, snygg eller ful. Så fort det kommer in ens en doft av mångfacetterad ter sig många darra av fasa och skräck.
Det finns nog ett gott skäl till att det är så. Förenklingar och förmågan att gissa resultatet av ett försök/göromål baserat på tidigare erfarenheter är väldigt effektivt. Tex behöver man inte prova att köra ner i
just det här diket med bilen, bara för att man inte provat det förut. Det räcker med att ha provat
ett dike eller alternativt sett bilder på TV om vad som händer om man kör ner i ett dike, vilket som helst.
Det ger inte alltid rätt, men ganska ofta. Ibland blir det förstås fel om inte kunskapen man har räcker till. Skillnaden mellan kunskap och fördomar är på ett sätt hårfin, tex om man tänker på rasism etc. Det kan ju vara fel i kunskapen, det måste man vara öppen för, men alla behöver inte prova alla tossigheter som dyker upp. Då skulle man inte hinna med något annat.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.