Nefilim skrev:nadifierad skrev:Jag är småfet, skallig och har ringar i bägge öronen
Jag har två ringar i det ena örat.
Det ringer i mina öron...
Moderator: Redaktörer
Nefilim skrev:nadifierad skrev:Jag är småfet, skallig och har ringar i bägge öronen
Jag har två ringar i det ena örat.
snerik skrev:Tyckte Larsen lät bra. Intressant det där med pris/prestanda, en del prylar lät apa och kostade skjortan![]()
Kanske kommer en sväng imorgon också, jag hade lite tidspress idag.
Jag hade mycket trevligt!
boom skrev:bakerman22 skrev:boom skrev:bakerman22 skrev:För vinyl och rör-runkarna var det nog dock himmelriket...
Då var det synd om dig som inte fick stå och juka mot en bas.
Basen på mässan var pinsam..
Det var en finne som demade några högtalare.
Tror dom hette Rikkitoulakakkkkiprostuuulakaavi eller nåt.
Dom var aktiva, och det fanns inget behov av en subba, eftersom dom gick ner till 20 hz. Han nämnde dock ingenting om hur mycket dom hade fallit av vid 20 hz..
Vi förklarade att det var mycket snack, men lite verkstad, och att man inte kunde komma med ett sånt påstående när man spelade blipblop-jazz..
Han tog fram en gammal cd som jag gissar var från runt -82, eftersom fodralet var så repigt att man knappt kunde se omslaget..
Artisten hette Ben Affleck. Han gjorde inte det, men på knackig svenska som var mer finska än svenska så hette han så.
Finnen sa: "alla supwoofers i heela värlten temas alltit met Pen Afflek"..
Sen började det.....och jag gick ut.
Dom var nog bäst..
Det fanns en full lirare som lirade på ett par Caveman.
Ett par 15" coaxer.
15" på brutalvolym, med ett lyssningsavstånd på ca 1,5 meter..
Gissa om det var "in your face"...
Nja... Inga direkta överaskningar..
Liraren som körde ett par små Amphion och Nuforce var nog bäst.
Han satte på vår stenhårda brutalmetal utan att blinka.
Dom lät väl sådär i allmänhet, men metal grejade dom ganska bra faktiskt.
Du får väl släpa med rören på nån mässa och dema dom under realistiska förhållanden så folk får lyssna på brutal bas i stället för fjärt bas.
bakerman22 skrev:boom skrev:bakerman22 skrev:boom skrev:bakerman22 skrev:För vinyl och rör-runkarna var det nog dock himmelriket...
Då var det synd om dig som inte fick stå och juka mot en bas.
Basen på mässan var pinsam..
Det var en finne som demade några högtalare.
Tror dom hette Rikkitoulakakkkkiprostuuulakaavi eller nåt.
Dom var aktiva, och det fanns inget behov av en subba, eftersom dom gick ner till 20 hz. Han nämnde dock ingenting om hur mycket dom hade fallit av vid 20 hz..
Vi förklarade att det var mycket snack, men lite verkstad, och att man inte kunde komma med ett sånt påstående när man spelade blipblop-jazz..
Han tog fram en gammal cd som jag gissar var från runt -82, eftersom fodralet var så repigt att man knappt kunde se omslaget..
Artisten hette Ben Affleck. Han gjorde inte det, men på knackig svenska som var mer finska än svenska så hette han så.
Finnen sa: "alla supwoofers i heela värlten temas alltit met Pen Afflek"..
Sen började det.....och jag gick ut.
Dom var nog bäst..
Det fanns en full lirare som lirade på ett par Caveman.
Ett par 15" coaxer.
15" på brutalvolym, med ett lyssningsavstånd på ca 1,5 meter..
Gissa om det var "in your face"...
Nja... Inga direkta överaskningar..
Liraren som körde ett par små Amphion och Nuforce var nog bäst.
Han satte på vår stenhårda brutalmetal utan att blinka.
Dom lät väl sådär i allmänhet, men metal grejade dom ganska bra faktiskt.
Du får väl släpa med rören på nån mässa och dema dom under realistiska förhållanden så folk får lyssna på brutal bas i stället för fjärt bas.
För dom är ju så små och smidiga att släpa på !!
bakerman22 skrev:snerik skrev:Tyckte Larsen lät bra. Intressant det där med pris/prestanda, en del prylar lät apa och kostade skjortan![]()
Jag har lyssnat på Larsen vid tre tillfällen nu.
Vid alla tre har det varit nålar i skallen.
Kan inte förstå hur NÅGON kan tycka att det låter bra...?
Diskanten SKÄR genom kroppen !!?
snerik skrev:bakerman22 skrev:snerik skrev:Tyckte Larsen lät bra. Intressant det där med pris/prestanda, en del prylar lät apa och kostade skjortan![]()
Du kan säkert få den urkopplad, då kan du njuta av basen, för det verkar du ju gilla
RogerGustavsson skrev:Var där idag. Vill ni se bilder? Då för ni ge er till tåls någon dag. Intryck kommer också.
bakerman22 skrev:Det var likadant på Sheraton både i år och förra året.
Jag har lyssnat på dom med olika personer alla gånger, och alla gångerna gick vi ut efter tio sekunder för att det var direkt obehagligt att lyssna.
bakerman22 skrev:snerik skrev:bakerman22 skrev:snerik skrev:Tyckte Larsen lät bra. Intressant det där med pris/prestanda, en del prylar lät apa och kostade skjortan![]()
Du kan säkert få den urkopplad, då kan du njuta av basen, för det verkar du ju gilla
Jag har ju ett par i56, en r28, och åtta a2 också vet du.
Som drivs av en Yamaha DSP-Z11 och två Emotiva XPA-1.
Nevertheless så gillar jag inte nålar i öronen.![]()
Vi var tre som var där i fredags. Alla tre gick ut för att det kändes som nålar i öronen.
Det var likadant på Sheraton både i år och förra året.
Jag har lyssnat på dom med olika personer alla gånger, och alla gångerna gick vi ut efter tio sekunder för att det var direkt obehagligt att lyssna.
Du kan ju koppla ur basarna som knappt hörs ändå av den kraftigt hissade diskanten, så kan du sitta och njuta till bara den.
profbd skrev:dety värsta nedköpet var ju de finska skrikburkarna med tre diskanter
Nattlorden skrev:profbd skrev:dety värsta nedköpet var ju de finska skrikburkarna med tre diskanter
Låter som de kanska är avsedda till finsk skrikkör?
Naqref skrev:De som brukar demas av vodkamannens bror?
petersteindl skrev:Det finns finska högtalare som heter Aurelia. Är det dessa det syftas på?
petersteindl skrev:Är kränkt felstavat?
Harryup skrev:petersteindl skrev:Det finns finska högtalare som heter Aurelia. Är det dessa det syftas på?
Ja, jag hörde dom också, tyvärr. Dom lät av någon orsak verkligen inte bra.
mvh/Harryup
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster