om exakt 48min vill jag ha svar!
Moderator: Redaktörer
Richard skrev:Vad hjälpte det att piP hade hjälp av två xxls- tolvor då de inte klarar att spela tillräckligt högt utan ansträngning, och inte heller låter lika rent.
mx skrev:Smickrande att fler tycker om ljudet jag fått till hemma.![]()
Jag återkommer med egna reflektioner senare. Måste iväg nu.
diesel skrev:Det blir en lång dag.......
Nattlorden skrev:Dynaudios imponator-bas gick alltså hem... och med tanke på ljudbildskommentaren så ställer jag mig tveksam till om T-kvot och väggdämpning på piP var "by the book". Eller så har recensenten helt andra kriterier på vad ljudbild är än jag.
Richard skrev:DYNAUDIO !
..var vinnare med bred marginal vid lyssningen.
Vad hjälpte det att piP hade hjälp av två xxls- tolvor då de inte klarar att spela tillräckligt högt utan ansträngning, och inte heller låter lika rent vid lägre ljudnivåer.
jonasp skrev:Har du hört contour s3.4?
Richard skrev:shifts skrev:Jag tror Dynaudio.
Varför tror du det ?
Nattlorden skrev:jonasp skrev:Har du hört contour s3.4?
Till 95% säker att jag hört den revisionen också precis som tidigare.
Nattlorden skrev:Dynaudios imponator-bas gick alltså hem... och med tanke på ljudbildskommentaren så ställer jag mig tveksam till om T-kvot och väggdämpning på piP var "by the book". Eller så har recensenten helt andra kriterier på vad ljudbild är än jag.
Sen tycker jag det är trist att "vad kan spela högst" är en parameter att väga in.... man skall naturligtvis inte pressa något ur användningsområdet innan man börja jämföra.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 25 gäster