MagnusÖstberg skrev:foxman skrev:Och som svar på frågan om IS trivs i ett ino-trimmat rum så får det nog bli nej, då IS är konstruerade för att prestera bra i normalt möblerade rum som tur är.
Konstigt, har inte träffat på en enda högtalare som inte trivs i ett rum som är trevligt att prata i.
Vore kul att se en bild på hur du tror att ett rum som Ino-högtalare måste ha för att fungera minst lika bra som högtalare från IS.
Jag tror inte du kan ett skit om ljudåtergivning och jag är övertgad om att ett vardagsrum trimmat för Ino (alltså ett flerfunktionsrum) fungerar fantastiskt bra för IS och skulle vara en öronöppnare för dig om hur mycket rumsakustik och kunskapen om det betyder.
Att det sedan finns esteter respektive de som mer brr sig om det ljudliga resultatet när de förbereder sina rum för återgivning är en helt annan sak.
Jag tycker mig läsa in rätt mycket sarkasm i ditt inlägg, men tycker mest det osar okunskap. Blanda inte in din aversion mot Ino när det handlar om de ljudliga förbättringar som finns att göra med kunskap om akustik i rum.
Appappapp. Det var ju JAG som propåade att IS kanske inte trivs i Ino-optimerade rum!