Högtalarfundering Proson - Dynavoice

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2012-02-16 20:06

MagnusÖstberg skrev:
foxman skrev:Och som svar på frågan om IS trivs i ett ino-trimmat rum så får det nog bli nej, då IS är konstruerade för att prestera bra i normalt möblerade rum som tur är. :D

Konstigt, har inte träffat på en enda högtalare som inte trivs i ett rum som är trevligt att prata i.

Vore kul att se en bild på hur du tror att ett rum som Ino-högtalare måste ha för att fungera minst lika bra som högtalare från IS.

Jag tror inte du kan ett skit om ljudåtergivning och jag är övertgad om att ett vardagsrum trimmat för Ino (alltså ett flerfunktionsrum) fungerar fantastiskt bra för IS och skulle vara en öronöppnare för dig om hur mycket rumsakustik och kunskapen om det betyder.

Att det sedan finns esteter respektive de som mer brr sig om det ljudliga resultatet när de förbereder sina rum för återgivning är en helt annan sak.

Jag tycker mig läsa in rätt mycket sarkasm i ditt inlägg, men tycker mest det osar okunskap. Blanda inte in din aversion mot Ino när det handlar om de ljudliga förbättringar som finns att göra med kunskap om akustik i rum.

Appappapp. Det var ju JAG som propåade att IS kanske inte trivs i Ino-optimerade rum!
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2012-02-16 20:16

Ja, men du har såklart precis lika fel, även om jag nog tolkade ditt inlägg som en fråga.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2012-02-16 20:22

Njae. Det var mer en undrande fundering.
Jag är inte alls säker på att du har rätt heller. 8)

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2012-02-16 20:25

Det löser du ju allra enklast genom att prova.
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2012-02-16 20:31

MagnusÖstberg skrev:Det löser du ju allra enklast genom att prova.

1. Jag har inga Ino.
2. Jag har inga IS.
3. Det jag kommer fram till är ändå subjektiv, lätt avfärdningsbar smörja.

Det måste med andra ord provas. 8)

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2012-02-16 20:42

Kör hårt!

Prova gärna i 30-40 olika rum och genomför BT. Det må vara att det kan gå åt samtliga teknikerteam inom F1 för snabba växlingar i rumsdesign, men det är det nog värt.
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
foxman

Inläggav foxman » 2012-02-16 21:59

Konstigt, har inte träffat på en enda högtalare som inte trivs i ett rum som är trevligt att prata i.

Vore kul att se en bild på hur du tror att ett rum som Ino-högtalare måste ha för att fungera minst lika bra som högtalare från IS.

Jag tror inte du kan ett skit om ljudåtergivning och jag är övertgad om att ett vardagsrum trimmat för Ino (alltså ett flerfunktionsrum) fungerar fantastiskt bra för IS och skulle vara en öronöppnare för dig om hur mycket rumsakustik och kunskapen om det betyder.

Att det sedan finns esteter respektive de som mer brr sig om det ljudliga resultatet när de förbereder sina rum för återgivning är en helt annan sak.

Jag tycker mig läsa in rätt mycket sarkasm i ditt inlägg, men tycker mest det osar okunskap. Blanda inte in din aversion mot Ino när det handlar om de ljudliga förbättringar som finns att göra med kunskap om akustik i rum.

oj oj!
Här händer det grejer medans man är borta, jag tror att det måste blivit nåt missförstånd här, trodde att ett ino-trimmat rum var något alldeles speciellt.

Jag är absolut inte sarkastisk men du är otrevlig :evil:

Mina kunskaper om ino och trimmade rum är inte speciellt stora därav nyfikenheten.

Förklara gärna också vad ett ino-trimmat/flerfunktionsrum är?
Jag har absolut ingen erfarenhet av ino alls så nån aversion existerar inte.

Har kanske Magnus själv ino?

I så fall kanske du vill komma?

Jag vet inte vad du menar riktigt med ljudåtergivning men jag är rätt duktig på att tycka att nåt låter bättre eller sämre med mina öron.

Mina akustikkunskaper är som du säger inte stora så berätta gärna mer!

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2012-02-16 22:02

Nopp, jag har inga Ino.

Eller mjo, ett par små rackare som jag inte vet riktigt vad de heter, men de är utlånade.

Missuppfattade tydligen ditt svar.

Att utveckla tråden till akustikdiskussion skulle sluka trådämnet. Det finns andra trådar för det.
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
foxman

Inläggav foxman » 2012-02-19 20:11

Ingen?

Föregående

Återgå till Generellt om hifi