Moderator: Redaktörer
Nefilim skrev:Fick besök av svärmor när jag senast var sambo. När svårmor såg
anläggningen så kommenterade hon: "Varför står högtalarna så långt
ut på golvet? Sätt dem mot väggen i stället"!
Varpå min sambo svarade henne: "Lägg dig inte i sånt du inte förstår
dig på!"
Komorok skrev:Känsligt ämne det där. Hade min fru fråga mig så hade jag sagt att det nog
är hon som får välja mellan högtalare + man eller inga högtalare + ingen man.
Ett icke-delbart paket liksom. Man kan ju inte be en människa att sluta leva.
Komorok skrev:Känsligt ämne det där. Hade min fru fråga mig så hade jag sagt att det nog
Alexi skrev:Jag älskar min sambo mycket mer än någon materiell pryl!
Men det finns ingen orsak för henne att ställa något sådant ultimatum.
Alexi skrev:Jag älskar min sambo mycket mer än någon materiell pryl!
Men det finns ingen orsak för henne att ställa något sådant ultimatum.
mineralull skrev:Kvinnor verkar rädda för fysik. Fråga dem om de vet vad 200 Hertz betyder. Lite taskigt men ändå lite så där roligt mjehe...he he.
Det kan också vara rätt skönt befriande att se att de inte bry sig om tekniken. Jag har sett två stereohögtalare ovanpå varann hemma hos en tjej en gång.
Men värst är det att se att båda könen verkar gilla att sätta upp platt-teven högt upp på väggen. Ser ut som man kommit till en flygplansterminal..
mineralull skrev:Det kan också vara rätt skönt befriande att se att de inte bry sig om tekniken. Jag har sett två stereohögtalare ovanpå varann hemma hos en tjej en gång.
PerStromgren skrev:mineralull skrev:Det kan också vara rätt skönt befriande att se att de inte bry sig om tekniken. Jag har sett två stereohögtalare ovanpå varann hemma hos en tjej en gång.
Jag såg i Nattlordens tråd FYRA högtalare travade på varann!
PerStromgren skrev:mineralull skrev:Det kan också vara rätt skönt befriande att se att de inte bry sig om tekniken. Jag har sett två stereohögtalare ovanpå varann hemma hos en tjej en gång.
Jag såg i Nattlordens tråd FYRA högtalare travade på varann!
Alexi skrev:Däremot har jag svårt att övertala henne om behovet av tusentals liter basmoduler i vår lilla tvåa.
jonasp skrev:Komorok skrev:Känsligt ämne det där. Hade min fru fråga mig så hade jag sagt att det nog
Ja exakt, fast lite annorlunda: om man verkligen tycker om någon, bör man ge motparten möjlighet att utöva sitt intresse. Detta kan ju givetvis innefatta kompromisser, men det finns kompromisser som är så bra att man inte kan kalla dem kompromisser.
En av dessa är separat lyssningsrum. Men, är man verkligt intresserad/dedikerad*, så vill man ju ha ett sådant rum ändå, med eller utan fru/sambo/partner/griskultingar.
*) inte menat som diss till er som ej har dedikerat rum
Komorok skrev:Kompromisser är förbenat trista. Ingen blir nöjd liksom och en undran över
hur det skulle blivit med den önskade lösningen finns alltid kvar. Men genom
att förhöra sig om motpartens önskemål brukar en lösning kunna ta ett
steg framåt och ännu bättre lösningar hittas. Jag har för mig att vi disku-
terade sådana saker i någon tråd för inte så länge sedan.
Fjonkalicious skrev:Vilken flickvän?
jonasp skrev:Komorok skrev:Kompromisser är förbenat trista. Ingen blir nöjd liksom och en undran över
hur det skulle blivit med den önskade lösningen finns alltid kvar. Men genom
att förhöra sig om motpartens önskemål brukar en lösning kunna ta ett
steg framåt och ännu bättre lösningar hittas. Jag har för mig att vi disku-
terade sådana saker i någon tråd för inte så länge sedan.
Fast det behöver de ju inte vara. Jag har nu ett dedikerat "lekrum" i mitt hus. Där gör jag vad jag vill. Det är en "kompromiss" som är så bra att man inte behöver kompromissa.
Men om man kommer fram till att man inte kan köpa sitt nya hus på måndag och inreda sitt ljudrum på tisdag kanske man får kompromissa fram till man kan det. Det gjorde jag och sambon.
Bra kompromiss = profit
(Fast jag hade mina stora basmoduler i en lägenhet där de var alldeles för stora också. Så alla kompromisser innebär ju inte så stora eftergifter heller.)
Komorok skrev:För mig låter det inte som att du har kompromissat ju.
Det kanske är definitionen av själva ordet vi ser på lite olika?
För mig är en kompromiss en lösning där en eller flera parters önskemål
har fått tummas på pga att de är till synes kolliderande.
jonasp skrev:Vi kompromissade, lite grand, båda två, på vägen mot kompromisslösheten.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster