Moderator: Redaktörer
_Fredrik_ skrev:Jag har stått i kallskänken där, fast då hette det Ceasar.
_Fredrik_ skrev:Jag har stått i kallskänken där, fast då hette det Ceasar.
Men, skaru me eller inte?_Fredrik_ skrev:Jag har stått i kallskänken där, fast då hette det Ceasar.
precis, jag var 13 när jag jobbade där första sommaren.petersteindl skrev:_Fredrik_ skrev:Jag har stått i kallskänken där, fast då hette det Ceasar.
Det är väl en sisådär 25-30 år sedan.
_Fredrik_ skrev:precis, jag var 13 när jag jobbade där första sommaren.petersteindl skrev:_Fredrik_ skrev:Jag har stått i kallskänken där, fast då hette det Ceasar.
Det är väl en sisådär 25-30 år sedan.
Paa, kanske hänger med, men avvaktar lite.
_Fredrik_ skrev:Då anmäler jag mig.
petersteindl skrev:_Fredrik_ skrev:Då anmäler jag mig.
Klokt.
Det var 1989 som Erik Lallerstedt tog över Caesars och döpte om krogen till Eriks bakficka.
Idag är det hans dotter som sköter restaurangnäringen.
Mvh
Peter
paa skrev:petersteindl skrev:_Fredrik_ skrev:Då anmäler jag mig.
Klokt.
Det var 1989 som Erik Lallerstedt tog över Caesars och döpte om krogen till Eriks bakficka.
Mvh
Peter
Ska inte du slå till också på en middag?
Alexi skrev:Lördagkväll är restaurangernas bästa inkomstbringare under hela veckan. Så de förlorar pengar genom att ta emot ett sånt här stort sällskap, om de inte har svårt idag att få fullt, vilket inga bra ställen i Stockholm har.
petersteindl skrev:_Fredrik_ skrev:Då anmäler jag mig.
Klokt.
Mvh
Peter
Bill50x skrev:hifikg skrev:Ser med spänning fram mot resultatet. Eftersom hela mässan är koncentrerad kring Centralstationen så skulle jag föredra att käka i samma område, bekväm som jag e o tåg som jag ska åka.
Jensen Böf?
/ B
Morello skrev:petersteindl skrev:_Fredrik_ skrev:Då anmäler jag mig.
Klokt.
Mvh
Peter
1979 var det nog?![]()
Caesars bestod dock bara av det som numera kallas matsalen. Baren tillkom senare.
Idag åt jag skånsk kalopps på Eriks - det avr mkt gott som vanligt.
jag knegade iaf där bör jag var 13 bast, dvs 1985. Jag jobbade även året efter det.petersteindl skrev:Morello skrev:petersteindl skrev:_Fredrik_ skrev:Då anmäler jag mig.
Klokt.
Mvh
Peter
1979 var det nog?![]()
Caesars bestod dock bara av det som numera kallas matsalen. Baren tillkom senare.
Idag åt jag skånsk kalopps på Eriks - det avr mkt gott som vanligt.
1979 öppnade Erik båten på Strandvägskajen som snabbt blev ett av Stockholms inneställen och vad jag minns var det Erik Lallersteds riktiga debut i restaurangvärlden. Han hade tidigare haft Gerdas i Östermalmshallarna. Det dröjde nog 10 år efter båten innan han tog över Caesar om jag inte minns fel, så det var fortfarande Caesar på 80-talet då jag hade Ljudbutiken. Jag har skrivit en liten anektod som utspelades i Restaurang Caesar då jag och Bengt var där och det var samtidigt som Göran Rudling var där med högtalarkonstruktören Jon Dahlquist då han var på besök i Stockholm. Det bör nog ha varit 80/81 d v s innan Göran fick Linnagenturen.
Skånsk kalops är jättegott![]()
Mvh
Peter
Bill50x skrev:hifikg skrev:Ser med spänning fram mot resultatet. Eftersom hela mässan är koncentrerad kring Centralstationen så skulle jag föredra att käka i samma område, bekväm som jag e o tåg som jag ska åka.
Jensen Böf?
/ B
Laila skrev:Å bara därför så prel-bokar även lelleja maj . . . typer
Har aldrig ätit på ett sämre ställe! 60kr för en vattnig Tuborg å 260kr för en senig skosula till biff.Morello skrev:Bill50x skrev:hifikg skrev:Ser med spänning fram mot resultatet. Eftersom hela mässan är koncentrerad kring Centralstationen så skulle jag föredra att käka i samma område, bekväm som jag e o tåg som jag ska åka.
Jensen Böf?
/ B
Jensen är ju rent junk!
Alexi skrev:Har aldrig ätit på ett sämre ställe! 60kr för en vattnig Tuborg å 260kr för en senig skosula till biff.Morello skrev:Bill50x skrev:hifikg skrev:Ser med spänning fram mot resultatet. Eftersom hela mässan är koncentrerad kring Centralstationen så skulle jag föredra att käka i samma område, bekväm som jag e o tåg som jag ska åka.
Jensen Böf?
/ B
Jensen är ju rent junk!
Hellre äter jag på McDonalds.
Bill50x skrev:Alexi skrev:Har aldrig ätit på ett sämre ställe! 60kr för en vattnig Tuborg å 260kr för en senig skosula till biff.Morello skrev:Bill50x skrev:hifikg skrev:Ser med spänning fram mot resultatet. Eftersom hela mässan är koncentrerad kring Centralstationen så skulle jag föredra att käka i samma område, bekväm som jag e o tåg som jag ska åka.
Jensen Böf?
/ B
Jensen är ju rent junk!
Hellre äter jag på McDonalds.
Jensen var nu inget seriöst förslag utan bara det första jag kom å tänka på i närheten av Centralen. Finns det några andra bra ställen därikring?
/ B
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster