Du får väl komma och kolla, det har du ju pratat om. Nu kör jag med 4 hornladdade 10" per kanal i stället, de rör sig kanske 1mm vid ohälsosam volym.NiklasF skrev:Om elementen knappt rör sig så drar ni väl ändå inte på något vidare
Moderator: Redaktörer
Du får väl komma och kolla, det har du ju pratat om. Nu kör jag med 4 hornladdade 10" per kanal i stället, de rör sig kanske 1mm vid ohälsosam volym.NiklasF skrev:Om elementen knappt rör sig så drar ni väl ändå inte på något vidare
Conan skrev:Alexi skrev:Mätte på den och den har inte några jättehöga nivåer under 35H-40Hz. Jag tror det är ditt slutsteg som klipper.
Speciellt LP, versionen verkar ha rejäl crest: spotify:track:6wi58Uw2ONzRUuWnyZly9U
Edit: borde inte denna tråd ligga i musikstugan?
Ett par schyssta MasVis-kurvor borde väl då permanenta tråden under HiFi...![]()
Överst Reprise LP och sen "vanliga" versionen på flygande flodhästen. Båda inspelade från Spotify.
La sen till min favorit bland tokkomprimerade låtar "This World" med Selah Sue. Låten finns på Spotify - lyssna när refrängen kommer och titta på grafen...
JockeX skrev:joakimfors skrev:Har Spotify-gubbarna trimmat sönder nuvarande versioner?
Spotify trimmar inget på egen hand vad jag vet, de tar bara emot råmaterialet från skivbolagen och oggar till det.
joakimfors skrev:JockeX skrev:joakimfors skrev:Har Spotify-gubbarna trimmat sönder nuvarande versioner?
Spotify trimmar inget på egen hand vad jag vet, de tar bara emot råmaterialet från skivbolagen och oggar till det.
Visserligen, men de kanske har fått nytt "bättre" material. Iofs är det två olika sätt att analysera då Conan väl har samplat från line out medan jag dumpat rå PCM data från libspotify.
Användare som besöker denna kategori: Alfacruizer och 23 gäster