Moderator: Redaktörer

slutsteg skrev:Är det någon som vet varför systemet brann i Martens rum?
Edit: varför var inte technics där med deras nya serie?
molle skrev:FBK skrev:Jag sätter ribban jätte lågt för morgondagen så kan det förhoppningsvis bara bli bättre än vanligt, hoppas man träffar på något bekant ansikte också som kan förgylla dagen.
Bra strategi! Själv tänkte jag empiriskt försöka fastställa hur det ligger till med nidbilder av hifientusiasten i verkligheten; är det en 50-årig vit man, något lönnfet, iförd stentvättade jeans av billigare sort med lös passform, skinnjacka och flottigt hår och skäggstubb? Befinner jag mig själv i samma kategori? High endmässan kommer ge mig svaret.

Panelguy skrev:slutsteg skrev:Är det någon som vet varför systemet brann i Martens rum?
Enligt en representant från rummet så "klippte troligen slutstegen och i bägge högtalarna blev diamantdiskanternas spolar skadade, den ena var helt tyst och den andra skrapljud".

hifikg skrev:Rackarns otur. Var där o lyssnade men hamnade lite offside och när jag återkom var det stängt. Använde de månne för billig elektronik?

hifikg skrev:Min mässrapport, med en och annan bild, kommer i min presentation när jag fått kontroll över den igen.
FBK skrev:hifikg skrev:Min mässrapport, med en och annan bild, kommer i min presentation när jag fått kontroll över den igen.
Du skulleju inte gå...
Jag lär inte se/lyssna mycket på det ni visat bilder på och annat som jag sett på andra ställen, inriktar mig hellre på sådant som kostar lite mindre och som förhoppningsvis presterar för pengen,kostar de flera hundra tusen och uppåt så är ju bara pinsamt om det inte låter bra.
U1 skrev:1812 knäckte högtalaren, osäker på om röda lampan var klippning på stegen men ena mellanregistret gick i en hel del bitar, trist för det lät riktigt bra innan dess.
Laila skrev:Själversågissarjapåickeadekvatahögiskablar . . . typ ?

slutsteg skrev:Är det någon som vet varför systemet brann i Martens rum?
_Fredrik_ skrev:
Den här var mässans stora höjdpunkt, tror det är Elac. Spelade med otrolig auktoritet och med ett jäkla driv trots sin storlek.
hifikg skrev:
Kevin_Mitnick skrev:_Fredrik_ skrev:
Den här var mässans stora höjdpunkt, tror det är Elac. Spelade med otrolig auktoritet och med ett jäkla driv trots sin storlek.
Snygga! De skulle passa bra i badrummet.
KarlXII skrev:Bäst på mässan var utan tvekan höglurarna från Abyss.![]()
Stora, skitfula och väldigt tunga, men ljudet...!
Jag har aldrig dragit på mig ett lyssningrum på huvudet förr men nu var det dags.
Fullregister, minst sagt. Samtidigt så luftigt och obesvärat. Så förbannat bra!
FBK skrev:
"Missade vad det här var för högtalare, var helt upptagen med att ta för mig av ljudet."
Dyra lär de vara, det är ju Audio concept som demar.
Ljudtema som demar Audiovector
_Fredrik_ skrev:FBK skrev:
"Missade vad det här var för högtalare, var helt upptagen med att ta för mig av ljudet."
Dyra lär de vara, det är ju Audio concept som demar.
Ljudtema som demar Audiovector
Nja nu har jag kollat. Det är Hificonsult och den smala mannen är nog Sladd.
_Fredrik_ skrev:Missade vad det här var för högtalare, var helt upptagen med att ta för mig av ljudet.

Max_Headroom skrev:Ser ut som en brödrost. Jag antar att ljudet var bättre än utseendet.

_Fredrik_ skrev:Max_Headroom skrev:Ser ut som en brödrost. Jag antar att ljudet var bättre än utseendet.
Absolut. Här är en stereouppställning.
paa skrev:Jag räknade antal kanaler på Atmossystemet ur minnet och fick följande antal:
Vä center hö, hö o vä sida fram, hö o vä sida mitt och hö och vä sida bak, alla dessa med golvhögtalare. Sedan satt det takhögtalare ovanför varje. Sedan var det ett okänt antal subbar.
Trots alla dessa kanaler och högtalare så förmådde inte systemet dölja at ljudet kom från enskilda högtalarlådor speciellt i den del av ljudfältet som kom från sida mitt och sida bak. Det blev lite fyrkanalsstereokänsla tyvärr.

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster