Flint skrev:Tesen om sinnets "tillägg" kan alltså bara påstås gälla under vissa förutsättningar (dock icke bevisade). Hur mycket av din marknadsföring som du syftar till är vetenskapligt grundad petersteindl lider av samma problem?
Du introducerar nu ett nytt begrepp i tråden som du kallar sinnets tillägg. Vad menar du att sinnets tillägg skulle betyda? Du får definiera ditt nya begrepp. Du kan börja med att definiera sinnet. Jag vet inte vad du menar med sinnet. Därefter vad sinnets tillägg skulle betyda. Det verkar vara ett slags tillägg på sinnet eller ett tillägg som sinnet skulle göra. Innan du satt dina definitioner kan jag inte veta om din konklusion är korrekt eller felaktig.
För att försöka förtydliga saker i denna dunkla debatt så kan jag säga att det finns samband mellan synen och hörseln som spelar ett spratt. I många filmer är rösterna förlagda i centerkanalen. Skådespelarna som pratar med varandra kan befinna sig på olika delar på bildscenen man ser. Utan att tänka så upplevs talet från person 1 komma från munnen på person 1 och talet från person 2 kommer från munnen på person 2. Stänger man av bilden så upplevs genast talet komma från centerhögtalaren och i de absolut flesta fall låta burkigt. Sätter man igång bilden igen så hoppar talet efter ett tag tillbaka till respektive skådespelare och det burkiga upplevs inte längre som lika burkigt eller inte alls burkigt. Det är alltså synens nervbanor som helt enkelt dominerar och där synnerver konvergerar mot hörselnerver så kan synnerverna genom transmittorsubstanser blockera överföring av information i synapserna för hörselnerverna. Det finns alltså full möjlighet att synen kan ta kommando över hörseln gällande lokalisation av ljudobjekt då vi ser ljudobjekten. I stereo med fantomprojicering blir det svårare. Att skifta kanalerna på ljud då talet ligger i stereo ger en hysterisk upplevelse som inte synen kan dominera över så att rösterna helt plötsligt byter sida.
All kognitiv inverkan på/inför upplevelse av något bygger på minne och minnesfunktioner i processer mellan minne och input. Det betyder att minnet påverkar/sätter upplevelsen istället för input utifrån. Om du först definierar vad du menar med sinne och vad du menar med sinnets tillägg så kan jag försöka ge dig ett svar så gott jag kan. Men om du i alla fall reagerar negativt med en massa insinuationer kan du i så fall ge ett uppriktigt svar om du anser det vara intressant för din del att få ett svar och ditt intresse bör vara i god anda. Du får rannsaka dig själv, Flint.
Du pratar om marknadsföring. Jag vet inte vad du menar med detta. Därför ställer jag nu några frågor till dig.
1.) Vänder du dig till IÖ eller vänder du dig till mig, gällande din tes om att något skulle marknadsföras?
1a.) Vänder du dig både till IÖ och till mig gällande din tes om att något skulle marknadsföras?
1b.) Om du vänder dig till båda personerna så bör du separera dina svar och jag är enkom intresserad vad du i så fall anser att jag skulle marknadsföra. Du får specificera, eftersom jag inte vet vad du menar och därför utgår jag från att du själv inte har en aning och enbart projicerar din inre psykologiska värld på andra personer som finns på din väg.
2.) Så, vad är det som du anser marknadsförs?
3.) Är det någon speciell produkt, eller något annat? Specificera.
Du fortsätter med konstiga syftningar som jag överhuvudtaget inte känns vid. Därför ter sig dina insinuationer och teser om marknadsföring som någon form av aluminiumhatt eller en yttring av något som jag helt enkelt inte förstår.
4.) Vad är det egentligen du vill ha sagt? Tala i klarspråk. Kan du inte det så är det något du vill dölja eller skäms för eller så är det enbart ogrundade känslor du har.
5.) Vad vill du förändra som du inte känner dig nöjd med?
6.) Vill du att jag skall sluta skriva?
7.) Vill du att jag skall sluta leva?
8.) Vill du ha kontroll över det jag skriver innan det offentliggörs så att du kan ändra min text enligt ditt tycke och smak?
8a.) Om inte, tycker du att jag skall fortsätta skriva helt enligt mitt tycke? I så fall bör du förändra din attityd.
9.) Vill du att jag lämnar Faktiskt?
Flint, jag upplever dig som synnerligen otrevlig och irrationell i ditt beteende. Jag brukar stryka den typen av människor från min almanacka. Varför skall jag lägga tid i mitt liv på otrevliga människor som ändå inte gillar mig eller min existens eller det jag gör eller det jag står för?
Flint, om du inte kan ge ett svar som är entydigt, klart, uppriktigt och rationellt så ber jag dig att helt enkelt avstå från att lägga dig i vad jag gör eller vad jag skriver eller tycker eller tänker. Du tar dig själv en rätt som en slags domare över det som skrivs och du hittar på en massa saker som är helt tagna i det blå, t.ex. det om marknadsföring.
Om du inte gillar något specifikt jag skriver så citera det jag skriver och be om en närmare förklaring eller be om en hänvisning till nämnda påståenden jag skrivit. Men du verkar ta illa vid dig för att det jag skriver på något sätt i din värld skulle klassas som marknadsföring av något som du inte ens kan precisera. Då anser jag måttet vara rågat. Då anser jag att dina insinuationer inte har berättigande. Då anser jag att det handlar om andra saker i din psykologiska värld som ges uttryck i form av ett slags missnöje som du Flint projicerar på personer på Faktiskt. Jag accepterar inte det, då det går ut över mig själv. Andra får råda över deras liv. Jag råder över mitt. Men även du Flint råder över ditt.
Med förhoppning om svar på mina frågor så att jag kan ta ställning hur det hela skall redas ut så avslutar jag detta inlägg.
Peter Steindl
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.