Moderator: Redaktörer
Rydberg skrev:thulle> En DAC är ett olyckligt exempel för det du ser är även aliasingkomponenter.
I-or skrev:LP-filtret kan mycket väl vara aktivt vid mätning av IMD 19+20 kHz eftersom det inte påverkar intermodulationsprodukterna i det hörbara området.
Belker skrev:Problemet är väl intermodulation av andra ordningens intermodulationsprodukter i ultraljudsspektrat, som ger distorsion i det hörbara. Det är därför det blir fel mätresultat när man LP-filtererar för lågt, om jag förstår Morello rätt. Frågan är då varför en kompletterande mätning av 19+20 kHz skulle totalt sett ge en adekvat bild (enligt vad Atkinson och Ior säger). Vi ser ju fortfarande inte effekterna av distorsion > LP-filtret.
Strmbrg skrev:En sidofråga:
-Hur löser ni förvärvsarbetet relaterat det stora engagemanget kring denna och andra evighetsdiskussioner?
Nattjobb? Inget jobb? Spärrvakt? Maskar? Jobbar undan jävli’t snabbt sirru! Andra gör jobbet? Lite att göra?
genstruktur skrev:
Är det någon som äger steget eller har lyssnat till det i fullregister?
genstruktur skrev:genstruktur skrev:
Ingen?
genstruktur skrev:genstruktur skrev:
Ingen?
Michael skrev:
Den sprutar ur sig högfrekvens skräp som kommer att fara omkring i sladdarna och eventuellt hoppa över till annat eller leta sig bakvägen in i försteget. Tror att detta eventuellt kan bidra till olika 'lyssningsresultat' i olika anläggningar.
//Michael
Michael skrev:Vad får dig att tro att det jag skrev var ett citat?
//Michael
Michael skrev:Ursäkta om jag misstolkade din fråga, men även nu är det lite svårt för mig förstå vad du frågar om. Jag skriver några fakta och vad jag tror det kan medföra. Jag får tyvärr inget grepp om vad du undrar över, men ställ gärna ny fråga så skall jag försöka svara.
Nej, jag har inte mätt på den aktuella förstärkaren själv.
Hmm, kan det va så att du undrar över det som jag kallade "skräp"...
Jo alltså om det kommer massa hemska oönskade signaler ut från förstärkaren bara <20dB under full spetta på ett slutsteg... ja då kallar jag det skräp. Vem skulle acceptera ett gammalt hederligt analogt (ursäkta, klass A/AB) steg med så extremt dålig prestanda!
...och återigen, det hemlighålls i alla tester.
//Michael
Michael skrev:Finns ett mätresultat i denna tråd.
//Michael
Michael skrev:Jo alltså om det kommer massa hemska oönskade signaler ut från förstärkaren bara <20dB under full spetta på ett slutsteg... ja då kallar jag det skräp. Vem skulle acceptera ett gammalt hederligt analogt (ursäkta, klass A/AB) steg med så extremt dålig prestanda!
...och återigen, det hemlighålls i alla tester.
Belker skrev:Jag tolkade det mer som att Michael såg problem med skräp bakåt i elnätet och vidare in i andra apparater, men visst, mätningen visar ju högtalarutgången, så jag vet inte varför jag tänkte så.
petersteindl skrev:Hur mycket avger/strålar en mobiltelefon?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 35 gäster