Bill50x skrev:Det borde dessutom gå att fixa en gemensam plattförm för TV, varför ska man behöva prenumerera på Viaplay, Disney+, Netflix, HBO osv när allt borde kunna parkeras under samma paraply? Att behöva prenumerera på ett paket ointressanta kanaler för att titta på F1 känns väldigt gammalmodigt. Om man nu inte gillar gammalmodiga saker som myntautomater, mustaschvax och liknande förstås

/ B
Vad ser du för problem med de tv plattformar som finns
(Android Tv, Apple Tv, Ruko, Amazon Fire Tv, Tizen OS, webOS etc.)? Jag har själv en Android Tv box "Nvidia Shield" som jag är mycket nöjd med! Ett tag saknade den Apple Tv applikationen vilket gjorde att jag ej kunde se filmer jag köpt via läsplattan på min Tv

Men den finns sedan ett tag tillbaka, så nu upplever jag utbudet som ganska komplett

Jag har även erfarenhet av Apple TV plattformen

Och även den upplever jag som välfungerande

Att tro det skulle bli bättre utan konkurrens

gissar jag är ganska långsökt? Som det är nu så pushar de olika leverantörerna utvecklingen framåt i ett snabbt temp! Jag pratar nu inte om hårdvaran
(har haft min box sedan 2016) utan om mjukvaran och gränssnitten som blir bättre hela tiden! Åtminstone i min tv så samsas de olika leverantörernas applikationer broderligt på hem-skärmen och man har själv kontroll över vilka som exponeras mest. Det kan dock vara lite störade att serier som går via tjänster man inte har köper in sig som reklam på hem-skärmen, men det får man ta.