Moderator: Redaktörer
Man behöver man inte ha tillgång till de tio punkterna, om man använder sina egna öron. Och det har du visst inte gjort förut.....För närvarande råder det en enorm obalans mellan den ofta felaktiga eller missledande information som branschens reklammiljarder förser oss med och information baserad på vetenskapligt vedertagen kunskap och metod.
I avsaknad av denna balans gör många THK:er som jag och köper saker som de sannolikt/eventuellt inte hade köpt om de känt till och tänkt efter kring de "tio punkterna" ovan. Det tycker jag är tråkigt!
Jag ber tusen ggr om ursäkt.
Bill50x skrev:En sportbil för 3 mille är lika lite bedrägeri trots att en trimmad Volvo för en tiondel av kostnaden går lika fort...
jonasp skrev:Enligt min mening är det alltså OK att sälja hur dyra kablar som helst. Bara den utlovade prestandan motsvarar den verkliga.
dimitri skrev:Faktum är att de mest kända (här på forumet) EKK förespråkarna inte har reagerat på min tråd "kabel igen". Iaf inte ännu.
dimitri skrev:F
"Jag tror att både Jorma och IÖ har gjort samma misstag, ...."
Vad har DU gjort för misstag som inte lyckats tjäna kosing på dina kretsar? Och sedan vädra bitterheten.
Jax skrev:Bill50x skrev:Men om jag förstått saken rätt så är just en del av kritiken mot dyrkablar att dom påverkar ljudet på ett eller annat sätt? Jag tänker nu inte på en "filtrering av signaldelar" som du skriver i punkt 3 utan snarare på sådant som kan uppfattas som "extra godis" tex en nivåmässigt högre diskant.
En t.ex. nivåmässigt högre diskant = filtrering av signaldelar. Jag kan inte få det till något annat.
David_A skrev:Jasså? Jag tycker att det ytterst få där som överhuvudtaget reflekterar över dyrkablars vara eller inte vara. Några är det, men inte mer än en handfull. Däremot så har väl en hel drös köpt tex Signal Cables, och jag undrar varför? Är det någon som har presenterat några data över varför just dessa kablar skulle vara så bra? Nope bara hörsägen på forumet.
Fast nu börjar dom helt plötsligt säljas av har jag sett... Vad ska bli nästa innekabel måntro?
Och köparna av den dyraste typen av kablar är rent djävulskt noga..
Och desutom väldigt välbeställda oftast. Dom behöver inte ha placebo
Flint skrev:jonasp skrev:Enligt min mening är det alltså OK att sälja hur dyra kablar som helst. Bara den utlovade prestandan motsvarar den verkliga.
Det låter som om du själv har blivit lurad. Du skulle ha blinntästat innan du rullade in plånboken. Hur mycket kostade det dig?
Sanoj skrev:Ni pratar om 20000kr för "dyrkabel"..
Var hittar Ni så billiga "dyrkablar"Jag önskar jag hade vetat om detta innan jag beställde mina...
Box på magen ska det vara pojkar![]()
// Jonas
dimitri skrev:Flint, för en tid sedan hade vi litet PM utbyte om din förstärkare.
Det hade varit en hit att få höra den. (Jag menar musik via den)
D
Flint skrev:fbk skrev:Jag förespråkar inte planekonomi Flint.
Jag har gjort ett kapitalt misstag.
Jag förväxlade din signatur med DTH:s några gånger
Jag ber tusen ggr om ursäkt.
Nu förstår jag att du reagerade.
Användare som besöker denna kategori: RogerGustavsson och 28 gäster