mats skrev: Kort sagt vara kunnig i lite högtalarekunskap, annars säljer inte du till någon.
Så har inte jag upfattat det.
Moderator: Redaktörer
patrikf skrev:Vad jag förstår att det är det sättet att sälja just du anser vara bäst, men jag tror att det inte är det mest lämpliga sättet för en kund att göra ett "rättvist" val ur just ljudhänseende.
/Patrik
Men en gång på slutet av 80 talet, ja det var i den vevan Pioneer lancerade sin nya produkt den inspelbara cdspelaren som kostade 15000 kr. Jag var därinne och tittade och genast kom det en surförsäljare och frågade om jag hade råd med en sådan fin produkt som är riktigt high End (jag visste inte bättre och trodde det var gudomlig highEnd). Nej, svarade jag. Då ber jag dig att stiga ut ur butiken, sa försäljaren. Vi säljer endast till de som har råd och kunskap.
Nåt i den stilen sa han till mig. Då precis som nu så bråkar ju jag aldrig med någon (händer ibland) och då var jag ännu blygare. Men det kändes olustigt
regent8 skrev:Underlaget bör breddas. Vårt land är stort.
Jämtljud i Östersund håller klass. Han kan sina saker och du får vandra ostört bland kvalitetsgrejor (Bladelius etc).
Jag gillar när det finns historia med - t.ex. Vad en HK 730 går för.
De inlägg ni gör på dessa sidor är guld värda (ibland- pajer flyger lite för ofta)
HifiArt i Sthlm visste t.e.x att Audio Pro 2.25 blev av Konsumentverket rekade som alldeles utmärkta, bästa köp på 70-talet (tror jag) . Mycket beroende på att de hade Audio Pro A4.14 som referens.
Båda högtalarna var knappt Ok tycker jag nu, men inte då.
Ljudmakarn är OK. Var det även när de låg på Norrlandsgatan (var det väl?)
Minns att en gång i tiden var det en positiv upplevelse att lyssna på ett par Rauna hos Sontec, samt den diskussion som pågick.
Jag håller med om att Jämtljud i Östersund är mycket bra! Stort sortimemt av det tyngsta! Även Hi-fi Butiken i samma stad! Mycket trevlig och kunnig personal! Tyvärr är det bara Linn som gäller!
Aspedistra skrev:Hej, alla! Jag skall bli mycket bättre på citering, jag lovar!
IngOehman skrev:Fast visst skulle jag önska mig att Volvo hade både en massa BMW, SAAB och Mercedes att låna ut i sin hall, och därtill hade en asfaltsbana, en rallycrossslinga och en drag-strip, så man kunde köra dem sida vid sida, på exakt samma vägar, i samma väderlek, och samma dag...
IngOehman skrev:Då skall jag lägga till en butik, nämligen (är ni beredda nu?)... en nätbutik! Nämligen:
http://www.amazon.co.uk
IngOehman skrev:Va' kul att den här tråden fått liv igen!![]()
Då skall jag lägga till en butik, nämligen (är ni beredda nu?)... en nätbutik! Nämligen:
http://www.amazon.co.uk
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster