Pioneer 668: En tämligen medioker CD-spelare!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2005-03-16 18:47

Morello skrev:Ok. Kollade EISA's sajt. Verkar vara flum tyvärr. En Tysk rörhäck fick utmärkelse: "the T+A V10 integrated stereo amplifier establishes a new standard for audio excellence." :?

"Audio excellence" säger väl egentligen inget om att det låter korrekt.

"Köp T+A V10 med den kan få fram ljud som aldrig tidgare hörts! En unik kombination av dist och kompression gör denna produkt till ett jävla unikum!"
Ja, så skulle man kanske kunna skriva i brochyren? Utan att ljuga.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-03-16 18:50

hajen1 skrev:Hej Ingvar Ö !

Eisa Awwards 1998-99 tillföll Pioneer PD-s06 så att hänvisa till den
utmärkelsen är inget bra argument.

Visst!

Självklart inte. Jag har aldrig hänvisat till några tester andra än de LTS gjort, som argument för apparatens kvaliteter.

Däremot kan det vara intressant att se att LTS ingalunda är unika i vår inställning till 668. Det var bara därför jag tog upp detta med populäriteten. Skulle ha varit tydligare med detta. Men jag skrev trots allt att även Legato Link hyllades när den kom, så man skall inte bry sig om vad en massa branschanknutna publikationer skriver. Eller hur? 8)

När någon emellertid antyder att INGEN (eller väldigt få) gillar 668 blir det logiskt att ta upp branschens positiva bifall. inte som argument för apparaten, utan som argument mot påståendet att de flesta är överens om att den skulle vara dålig.

Jag tror överhuvudtaget inte på "fårskocksargumenting" dock.

Att många gör eller säger samma sak behöver inte betyda att det är på det viset, det visar bara att de tror det.

Vh, Ing. Öhman

PS. Eisa har givit utmärkelsen till tveksamma aktörer många gånger, så man skall inte ta för hårt på utmärkelsen, betrakta det som en i mängden av den stora 668-hyllningskören bara. :wink:
Senast redigerad av IngOehman 2005-03-16 18:54, redigerad totalt 1 gång.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2005-03-16 18:53

IngOehman skrev:Rhenrics!

1. Lugn och fin. :wink:

2. Varifrån fick du det är konstiga citatet: "Pioneer DV-668AV-S klarar alla idag kända format och kostar ca 8000kr"??? Vem har påstått att det är grunden till rekommendationen? Detta börjar bli väldigt konstigt. Du sitter för dig själv och fabulerar ihop att någon annan har sagt det som enda argument för apparaten. :?

3. Hursomhelst: Allt det du undrar (och mycket mer :wink: ) står i MoLt. :P
(Det har inte används någon referensspelare.)

Vh, iö

2. Jag läste det på LTS hemsida. Där står för övrigt i en annan rekommendation att apparaten (en annan alltså) saknar hörbara fel. Vilket jag tolkar som att den saknar hörbar förvanskning. Mot bakgrund av vad du sa tidigare (att man inte kunde dra en sådan slutsats med mindre än att man testade och jämförde mot alla andra apparater i världen), så undrar man ju om det är det som skett i just det fallet?

3. Du tänker inte berätta alltså? Det går bra att säga att 668:an jämförts (oklart var) med spelare för 20 - 40 000 kr och spelat lika bra eller bättre än dem, men på en direkt fråga om vilken spelare LTS själva använt som referens för att utröna 668:ans förträfflighet i ert eget test så hänvisar du till någon obskyr blaska som jag måste leta upp på ett bibliotek alltså? Verkligen seriöst Ingvar. Tack så mycket! :roll:

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-03-16 19:04

rhenrics skrev:
IngOehman skrev:Rhenrics!

1. Lugn och fin. :wink:

2. Varifrån fick du det är konstiga citatet: "Pioneer DV-668AV-S klarar alla idag kända format och kostar ca 8000kr"??? Vem har påstått att det är grunden till rekommendationen? Detta börjar bli väldigt konstigt. Du sitter för dig själv och fabulerar ihop att någon annan har sagt det som enda argument för apparaten. :?

3. Hursomhelst: Allt det du undrar (och mycket mer :wink: ) står i MoLt. :P
(Det har inte används någon referensspelare.)

Vh, iö

2. Jag läste det på LTS hemsida.

Men det står inte att det är enda argumentet att rekommendera apparaten va? :wink: Tänk även på att LTS hemsida är för LTS-medlemmar, och att informationen är extremt torftig jämfört med tidskriften. De som läser hemsidan har också läst tidningen. Det är ju där all väsentlig information finns.

Där står för övrigt i en annan rekommendation att apparaten (en annan alltså) saknar hörbara fel. Vilket jag tolkar som att den saknar hörbar förvanskning. Mot bakgrund av vad du sa tidigare (att man inte kunde dra en sådan slutsats med mindre än att man testade och jämförde mot alla andra apparater i världen), så undrar man ju om det är det som skett i just det fallet?

Det där är allvarligt. Ingen i LTS tekniksektion är inlandad i hemsidehanteringen, utan det är som en "slavkonstruktion". Hemsidaansvarige skriver alltså hemsidan, och gör det baserat på tolkningar från tidskrivten. Då kan det förstås bli fel. Om det är som du säger (jag misstror dig absolut inte) skall jag se till att få det rättat så snart jag kan.

Tack för tipset!

3. Du tänker inte berätta alltså? Det går bra att säga att 668:an jämförts (oklart var) med spelare för 20 - 40 000 kr och spelat lika bra eller bättre än dem, men på en direkt fråga om vilken spelare LTS själva använt som referens för att utröna 668:ans förträfflighet i ert eget test så hänvisar du till någon obskyr blaska som jag måste leta upp på ett bibliotek alltså? Verkligen seriöst Ingvar. Tack så mycket! :roll:

Det är en principfråga. :wink: (Vilket du nog insett.)

Saker som skrivs i MoLt skrivs för de betalande medlemmarna. Om du är så intresserad av vad som står där så kan man tycka att det är märkligt att du inte gått med för länge sedan. Du är ju hjärtligt välkommen att bli LTS-medlem.

Vh, Ing. Öhman
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Maarten

Inläggav Maarten » 2005-03-16 19:09

Rhenrics :) !

Citaten från hemsidan har IÖ ingen del i, tror jag? I övrigt så står det väl i ingressen att det är F/E-lyssning som avses?

Jag förstår också om folk tröttnar på att förklara metod, då det tar mycket tid och kommunikationen inte alltid går fram.
Nu har jag inte läst tråden så noga den sista tiden, men på din fråga 3 är väl svaret att den jämförts bla mot DiAna, på många olika vis om jag har förstått saken rätt, med 'intressant' resultat.
(DiAna är ju F/E-lyssnad ihop med DAC, där Före är 'straight wire'-referens, varför DiAna i sin tur kan användas som referens vid A/B-jämförelse.)
Att du blir hänvisad till att kolla i MoLT'ar är väl inget konstigt, ty svaret kan ju bli väldigt långt. /Nr-2004 tror jag att det är..)
Dessutom blir det tydligen ofta många följdfrågor och detta forum är väl inget call-center som man kan bli arg på om man inte får svar.

Mvh
Senast redigerad av Maarten 2005-03-16 19:12, redigerad totalt 1 gång.
sb17nbac till alla!

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2005-03-16 19:10

IngOehman skrev:
Det är en principfråga. :wink: (Vilket du nog insett.)

Saker som skrivs i MoLt skrivs för de betalande medlemmarna. Om du är så intresserad av vad som står där så kan man tycka att det är märkligt att du inte gått med för länge sedan. Du är ju hjärtligt välkommen att bli LTS-medlem.

Vh, Ing. Öhman

Samtidigt tycker man ju att på ett ideellt forum, om man nu vill tala sig så varm om en produkt som du gjort i detta fall, så avslutar man inte en diskussion med något i stil med att vill du veta mer så får du bli medlem (underförstått pröjsa medlemsavgift). Så intresserad är jag inte.

dimitri

Inläggav dimitri » 2005-03-16 23:02

rhenrics skrev
Om LTS-folk här på forumet kan rekommendera en spelare och förklara hur bra den är så kan de väl tala om hur man kommit fram till resultaten också, utan att jag ska behöva bli medlem i en klubb?

Vad jag kan förstå så rekommenderar de inte ngt till just dig.
Du är helt fri att ha en annan favorit eller uppfattning utan att de blir ledsna (men inte stumma).
Frågan är snarare: är DU så fri?
Ska de behöva upplösa sitt sällskap för att DU ska få frid i själen?
(det gäller dig, Hotspur, också)

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2005-03-16 23:23

rhenrics skrev:Så intresserad är jag inte.

Nänä. Jag är också helt ointresserad. Har bara ställt ett par miljoner frågor eller så. Nä alltså, inte intresserad, nyfiken. Ja... fast inte det heller.

Egentligen vill jag bara veta.

Fast jag är inte så intresserad. Alls. Egentligen.

... :?
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

hajen1

Inläggav hajen1 » 2005-03-16 23:41

IngOehman skrev:
hajen1 skrev:Hej Ingvar Ö !

Eisa Awwards 1998-99 tillföll Pioneer PD-s06 så att hänvisa till den
utmärkelsen är inget bra argument.

Ingvar skrev:
(Visst!

Självklart inte. Jag har aldrig hänvisat till några tester andra än de LTS gjort, som argument för apparatens kvaliteter.

Däremot kan det vara intressant att se att LTS ingalunda är unika i vår inställning till 668. Det var bara därför jag tog upp detta med populäriteten. Skulle ha varit tydligare med detta. Men jag skrev trots allt att även Legato Link hyllades när den kom, så man skall inte bry sig om vad en massa branschanknutna publikationer skriver. Eller hur?)

Överens till en viss del. Tror du inte att någon branschansluten publikation kan vara seriös? Det måste väl finnas människor som
brinner för musikåtergivning även där och som vill " göra ett bra jobb "
Vad gäller 668 så har jag ingen uppfattning om den. Har aldrig lyssnat på den. Min DVD-spelare ( Denon a-11 ) använder jag enbart till filmvisning. Hur den är som CD-spelare struntar jag i.

Nåväl,om Pioneer övergav Legato Link så bör ju det flesta spelarna de utvecklar fungera bättre än PD S-06.

Användarvisningsbild
jockewe

Inläggav jockewe » 2005-03-17 00:02

Jag tycker att I.Ö med flera har varit jätteduktiga på att bara tala för LTS här på LTS forum och har full respekt för policyn att bara betalande medlemmar får tillgång till ALL info på LTS.

Men jag ... läste på ett nära forum någons PERSONLIGA beskrivning av dessa två Pioneer DVD-spelare och håller alltså inte med om den utan har en annan personlig uppfattning!

Om följande citat inte bör postas här så tar jag bort det direkt, förstår dock inte hur det skulle kunna vara stötande men man vet aldrig;

"TVÅ DVD-REFERENSER FUNNA
Men lagom till det nya året har jag hittat inte bara en utan TVÅ
DVD-spelare som är helt transparenta och inte går att skilja från
referensen.
De är alltså i allt ljudmässigt likvärdiga med min CD-kombi.
Båda spelarna är av märket Pioneer, tycks i ljuddelen vara identiska med
varandra och heter:" [Edit]Pioneer Dv-757, Dv-668[/Edit]

OBSERVERA ATT JAG INTE VILL NÅGOT ILLA med denna posten!!! Jag bara poängterar hur olika PERSONLIGA uppfattningar är jämfört med en förenings OFFICIELLA (för sina medlemmar) uppfattning av samma sak.

Så snälla var vänliga respektera både LTS-panelens uppfattning och de andra uppfattningarna som finns här i tråden (alltså bl.a min, jag tycker ju inte att 757 är en bra CDspelare eller CDtransport) och all heder åt LTS som inte blandar ihop personliga åsikter med de fram-mätta/-lyssnade föreningstesterna.

Jag hoppas att jag inte trampar på någons tår och vill inte förarga någon, någonsin.
Senast redigerad av jockewe 2005-03-17 00:07, redigerad totalt 1 gång.
- - -
Kika in på min hemsida om du har lust

http://www.violinist.nu

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2005-03-17 00:05

jockewe skrev:Jag tycker att I.Ö med flera har varit jätteduktiga på att bara tala för LTS här på LTS forum och har full respekt för policyn att bara betalande medlemmar får tillgång till ALL info på LTS.

Psst! Detta är inte LTS forum. LTS forum finns här:
http://carlssonplanet.com/lts/

:wink:
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
jockewe

Inläggav jockewe » 2005-03-17 00:11

Naqref skrev:
jockewe skrev:Jag tycker att I.Ö med flera har varit jätteduktiga på att bara tala för LTS här på LTS forum och har full respekt för policyn att bara betalande medlemmar får tillgång till ALL info på LTS.

Psst! Detta är inte LTS forum. LTS forum finns här:
http://carlssonplanet.com/lts/

:wink:

Hahaaa, jag är ju HELT knäpp - först postar jag heltokigt och sen tror jag i flera dagar att jag är på ett annat forum! jag ska nog börja spela elbas istället...
- - -

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2005-03-17 00:19

[quote="jockewe"]
Men jag ... läste på ett nära forum någons PERSONLIGA beskrivning av dessa två Pioneer DVD-spelare och håller alltså inte med om den utan har en annan personlig uppfattning!

Båda spelarna är av märket Pioneer, tycks i ljuddelen vara identiska med
varandra och heter:" [Edit]Pioneer Dv-757, Dv-668[/Edit]
[quote]

DV-575 och DV-668 var det nog. Inte DV-757, som är av äldre datum.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2005-03-17 00:25

Citatet var från CarlssonPlanets hemsida och gällde 757 och 668.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
jockewe

Inläggav jockewe » 2005-03-17 00:25

Ragnwald skrev:DV-575 och DV-668 var det nog. Inte DV-757, som är av äldre datum.

Nej, det var 757 - 575 är en lågbudgetspelare.

I slutet på 2003 var Dv-757 injobbad i sverige och Dv-668 var rätt ny.
Jag betalade ca 8600:- för min 757a vad nu det spelar för roll.
- - -

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2005-03-17 00:50

Vad sitter det för grejor i denna beryktade Pioneer? Finns det avhandlat tidigare i tråden? Kan det oavsett prestandan i "stock mode" vara ett bra objekt för knep-å-knåp å löd-å-rök?

Lyssnar nu mest på en moddad Sony SACD och det vore kul å slänga in samma klocka och analogdel som jag har i min Sony, in i en multibit maskin av nyare typ.

/Peter

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2005-03-17 09:03

dimitri skrev:Vad jag kan förstå så rekommenderar de inte ngt till just dig.
Du är helt fri att ha en annan favorit eller uppfattning utan att de blir ledsna (men inte stumma).
Frågan är snarare: är DU så fri?
Ska de behöva upplösa sitt sällskap för att DU ska få frid i själen?
(det gäller dig, Hotspur, också)

Upplösa sitt sällskap :?: :roll: Nä har någon påstått det? Men eftersom de självmant ger sig in i en diskussion här på detta forum där en medlem kritiserar en viss produkt, och lägger ner en hel del energi på att försöka argumentera emot dennes upplevelser/påståenden, så hade det ju varit intressant att få ta del deras fullständiga version. Det är självklart inget tvång att delta i en diskussion här, men det var faktiskt första gången jag såg någon hänvisa till att betala klubbavgift för att kunna fortsätta föra dialogen.

För övrigt förstår jag inte vad du menar med din fråga om JAG är så fri :?:

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2005-03-17 09:10

jonasp skrev:Nänä. Jag är också helt ointresserad. Har bara ställt ett par miljoner frågor eller så. Nä alltså, inte intresserad, nyfiken. Ja... fast inte det heller.

Egentligen vill jag bara veta.

Fast jag är inte så intresserad. Alls. Egentligen.

... :?

Helt tappad bakom en vagn eller? Jag har inte ställt en miljon frågor. Jag har diskuterat olika spörsmål med olika medlemmar på detta forum. Jag har ställt tre frågor till Ingvar och fått svar på en. De övriga två ville han inte svara på utan tycker att jag ska betala klubbavgift för att få svar på, och det tänker jag inte göra. Har man någon slags moralisk skyldighet att betala medlemsavgift till LTS för att få ställa frågor här eller vad menar du :?: :?:

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2005-03-17 09:14

rhenrics skrev:De övriga två ville han inte svara på utan tycker att jag ska betala klubbavgift för att få svar på, och det tänker jag inte göra. Har man någon slags moralisk skyldighet att betala medlemsavgift till LTS för att få ställa frågor här eller vad menar du :?: :?:

Du kan säkert även gå till ett välsorterat tidskriftsbibliotek och läsa det där.
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2005-03-17 10:00

eftersom de självmant ger sig in i en diskussion här på detta forum där en medlem kritiserar en viss produkt, och lägger ner en hel del energi på att försöka argumentera emot dennes upplevelser/påståenden, så hade det ju varit intressant att få ta del deras fullständiga version

Jag tror det är så att dessa människor (LTS-folket) gör ett vanligt pedagogoskt misstag, om och om igen: Man hävdar med bestämdhet att så här är det, när oliktänkande sen ställer sig undrande så orkar man inte förklara eftersom man upplever att man måste sänka sig till vår nivå. Det är alltså inte alls konstigt att Ingvar & Co har så svårt att finna gehör bland oss sunt skeptiska subjektivister (SSS vs LTS;), hade de bara vart hälften så goda pedagoger som man är goda tekniker så hade allt blivit mycket enklare. För LTS. :lol:

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2005-03-17 10:55

rhenrics skrev:Helt tappad bakom en vagn eller?

Med den tonen kommer du ingen vart. Du fattar att jag skojade va?

Jag har inte ställt en miljon frågor. Jag har diskuterat olika spörsmål med olika medlemmar på detta forum. Jag har ställt tre frågor till Ingvar och fått svar på en. De övriga två ville han inte svara på utan tycker att jag ska betala klubbavgift för att få svar på, och det tänker jag inte göra. Har man någon slags moralisk skyldighet att betala medlemsavgift till LTS för att få ställa frågor här eller vad menar du :?: :?:

Jag kommer aldrig att avkräva dig att bli medlem i någon förening, ingen annan heller skulle jag tro (och hoppas, eventuellt).

Du är (från min sida) välkommen att ställa hur många frågor som helst. Jag tyckte bara det var roligt att du hävdade att du inte är intresserad. Du debatterar rätt ihärdigt för att inte vara intresserad.

Inget ont om detta! :)

Jag hoppas verkligen inte att du förlorat intresset helt för F/E-test och metodiken kring detta dock. Intresse är något bra som bör upprätthållas.

Även om man inte delar LTS uppfattning (vem tusan nu LTS är igen) om ofärgande ljud etc tycker jag att man bör känna till F/E-testet. Det är helt enkelt av intresse för den hifi-intresserade.

Men jag tycker gott du kan vara ärlig. Man ställer inte en massa frågor när man är ointresserad. Jag fann detta lustigt. Jag begär dock inte att andra ska ha min egendomliga humor. :)

Med vänlig hälsning,
jonas

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2005-03-17 11:00

Hotspur skrev:Jag tror det är så att dessa människor (LTS-folket) gör ett vanligt pedagogoskt misstag, om och om igen: Man hävdar med bestämdhet att så här är det, när oliktänkande sen ställer sig undrande så orkar man inte förklara eftersom man upplever att man måste sänka sig till vår nivå. Det är alltså inte alls konstigt att Ingvar & Co har så svårt att finna gehör bland oss sunt skeptiska subjektivister (SSS vs LTS;), hade de bara vart hälften så goda pedagoger som man är goda tekniker så hade allt blivit mycket enklare. För LTS. :lol:

Det är tråkigt att du upplever det så, tycker jag. Men det du skriver tolkar jag egentligen som konstruktiv kritik, vilket är bra.

Det här med upprepningar i hifidebatten kan ju dock bli jobbigt för samtliga inblandade, alltså då både alla SSSare, LTSare och andra... :)

Det här med pedagogik är både svårt och viktigt.

/J.

dimitri

Inläggav dimitri » 2005-03-17 11:14

Hotspur

Jag uppfattar inte att vare sig Ingvar eller ngn annan ur LTS försöker finna gehör hos vare sig dig eller ngn annan. Varken skeptiker eller optiker
Det är sas helt frivilligt att ta åt sig det de säger och i ännu högre grad att anamma ngt.
Ingen tvingar dig till något. Medan när man läser inläggen från dig skulle man kunna förledas att tro att lts håller på att med tvång indoktrinera dig och att du heroiskt kämpar emot.

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2005-03-17 11:46

jonasp skrev:Med den tonen kommer du ingen vart. Du fattar att jag skojade va?

Jadå! Förstod inte du att jag skojade :?:

jonasp skrev:
Men jag tycker gott du kan vara ärlig. Man ställer inte en massa frågor när man är ointresserad. Jag fann detta lustigt. Jag begär dock inte att andra ska ha min egendomliga humor. :)

Varför håller du på och tjafsar och försöker raljera över detta? Jag har aldrig påstått att jag är ointresserad, jag skrev att jag inte är så intresserad att jag är beredd att betala för att få svar på frågan. Vad är det som är så förbannat roligt och motsägelsefullt i detta att du måste försöka göra en poäng av det? Du har ju till att börja med helt förvrängt vad jag skrev, så nej det är inte ett dugg lustigt om du frågar mig!
Senast redigerad av rhenrics 2005-03-17 11:51, redigerad totalt 1 gång.

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2005-03-17 11:46

Det är tråkigt att du upplever det så, tycker jag. Men det du skriver
tolkar jag egentligen som konstruktiv kritik, vilket är bra.

Skönt att bli annat än missförstådd, för en gångs skull... :wink:

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2005-03-17 12:11

rhenrics skrev:
jonasp skrev:Med den tonen kommer du ingen vart. Du fattar att jag skojade va?

Jadå! Förstod inte du att jag skojade :?:

Ööööh... jo, säkert...

rhenrics skrev:Varför håller du på och tjafsar och försöker raljera över detta? Jag har aldrig påstått att jag är ointresserad, jag skrev att jag inte är så intresserad att jag är beredd att betala för att få svar på frågan. Vad är det som är så förbannat roligt och motsägelsefullt i detta att du måste försöka göra en poäng av det? Du har ju till att börja med helt förvrängt vad jag skrev, så nej det är inte ett dugg lustigt om du frågar mig!

Jag inser inte att jag raljerar. Jag inser heller inte att jag tjafsar. Förstår heller inte hur jag kan förvränga vad du har sagt när jag inte redogört för vad du sagt mer än att du ställer frågor.

Drar mig ur denna kvasi-debatt med omedelbar verkan.

/J.

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2005-03-17 12:12

Nu ser jag ju förresten att det faktiskt står på LTS hemsida under rekommenderat att det är Sentec Diana som är deras referens D/A, och som de hävdar gör saker bättre än andra D/A för 75000 kr :lol:

Dessutom hävdar man att en Denon DN-600F för ca 4000 kr saknar hörbara fel i jämförelse med Dianan. Se där, då har vi alltså sparat in 4000 kr jämfört med 668:an om det bara är det eminenta cd-ljudet vi är ute efter.

Är det verkligen så förvånande att man inte funnit några hörbara fel mellan en gammal sketen antik D/A som Diana och vilken DVD-/CD-spelare som helst man jämfört med under 10000 kr?

Och förresten, vilka D/A för 75 lök? Och var har man fått tag i dem för att göra jämförelsen? Klubbkassan måste onekligen vara rätt rejäl för att klara den sortens inköp. Nej visst ja, måste ju bli medlem först för att få tillgång till dylik esoterisk information :lol:

Du Ingvar. Plugga in en MF A3.24 i din 668 så ska du få höra på hörbara skillnader mot din Diana (och din 668). Det har nämligen hänt ett och annat på D/A fronten sedan Diana kom. Jag lovar! Och du behöver inte pröjsa ett öre för den info:n! 8)

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2005-03-17 12:17

jonasp skrev:

Jag inser inte att jag raljerar. Jag inser heller inte att jag tjafsar. Förstår heller inte hur jag kan förvränga vad du har sagt när jag inte redogört för vad du sagt mer än att du ställer frågor.

Drar mig ur denna kvasi-debatt med omedelbar verkan.

/J.

Din så kallade lustighet bygger ju på att jag enligt dig är ointresserad. Men om jag enligt dig inte redogört för det så undrar man ju onekligen var du isåfall fått denna information ifrån?

Ja det är nog bäst du drar dig ur nu när du äntligen fattat att du hamnat med skägget i brevlådan :D

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2005-03-17 12:23

rhenrics skrev:
Din så kallade lustighet bygger ju på att jag enligt dig är ointresserad. Men om jag enligt dig inte redogört för det så undrar man ju onekligen var du isåfall fått denna information ifrån?

Jag har inte påstått att du är ointresserad. Tvärtom. Jag hävdar att du är intresserad. Du får nog läsa lite mer noga.

Ja det är nog bäst du drar dig ur nu när du äntligen fattat att du hamnat med skägget i brevlådan :D

Jag tycker det är en god idé att dra sig ur när det blir personangrepp.

Jag har för övrigt helskägg och det sitter fan inte i någon brevlåda.

/J.

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2005-03-17 12:29

jonasp skrev:Jag har inte påstått att du är ointresserad. Tvärtom. Jag hävdar att du är intresserad. Du får nog läsa lite mer noga.

jonasp skrev:
Men jag tycker gott du kan vara ärlig. Man ställer inte en massa frågor när man är ointresserad. Jag fann detta lustigt. Jag begär dock inte att andra ska ha min egendomliga humor.

Inte? Kan du förklara igen vad det var som du tyckte var så lustigt? Jag vill minnas att du sa nåt i stil med att det var lustigt att jag ställde så många frågor, miljontals närmare bestämt, trots att jag är ointresserad. Men nu är jag alltså intresserad? Så då är det inte lustigt längre att jag ställde miljontals frågor...eller :?: :roll:

jonasp skrev:Jag har för övrigt helskägg och det sitter fan inte i någon brevlåda.
/J.

Nähä...kanske i en syltburk då? :lol:

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi