Moderator: Redaktörer
DS skrev:Tycker snarare det är helt fantastiskt att en man med så gammla mätinstrument och utrustning klarar av att bygga ett monster så rent o vackert spelandes som The Dream genom bara sunt förnufft, gammal kunskap och med hjälp av örat.
Varför ska han lägga fram mätdata från sina gammla apparater som förmodligen visar fel värden ändå
Flint skrev:nattlorten
Vill du vara vänlig och respektera mitt nick. Annars respekterar jag inte ditt vilket jag nyss visade.
Flint skrev:DS skrev:Tycker snarare det är helt fantastiskt att en man med så gammla mätinstrument och utrustning klarar av att bygga ett monster så rent o vackert spelandes som The Dream genom bara sunt förnufft, gammal kunskap och med hjälp av örat.
Varför ska han lägga fram mätdata från sina gammla apparater som förmodligen visar fel värden ändå
Det är ErikAnderssons säljargument som diskuteras. Inte det han säljer.
DS skrev:Flint skrev:DS skrev:Tycker snarare det är helt fantastiskt att en man med så gammla mätinstrument och utrustning klarar av att bygga ett monster så rent o vackert spelandes som The Dream genom bara sunt förnufft, gammal kunskap och med hjälp av örat.
Det är ErikAnderssons säljargument som diskuteras. Inte det han säljer.
Trodde det var rör och branthetens inverkan![]()
Edit: Fundersam gubbe
Nattlorden skrev:Flint skrev:nattlorten
Vill du vara vänlig och respektera mitt nick. Annars respekterar jag inte ditt vilket jag nyss visade.
Vaknat på fel sida? Har fixat dit stor bokstav nu, hade inte ett jä*la dugg med respekt att göra utan att det var mitt i meningen, då blir det lätt lowercase.
Flint skrev:Nattlorden skrev:Flint skrev:nattlorten
Vaknat på fel sida? Har fixat dit stor bokstav nu, hade inte ett jä*la dugg med respekt att göra utan att det var mitt i meningen, då blir det lätt lowercase.
Inte alls. Skilj på person och sak. En grundförutsättning för debatt.
ErikAndersson skrev:Jag är pinsamt medveten om att jag inte är någon höjdare på att uttrycka mig i ord och skrift. Jag kan ju bara göra mitt bästa, om inte det accepteras
får det bli så.
Morello skrev:ErikAndersson skrev:Jag har faktiskt byggt stärkare med 6C33C oxå. Men jag tycker GM70 ger betydligt bättre utbyte som med sin låga förstärkningsfaktor är att betrakta mer som spänning/strömomvandlare varvid brantheten på mig verkar ha mindre betydelse. Däremot användes ett superbrant drivrör, varvid dynamikenhålls hög där.
Aktuell fråga just nu: Vad är en orkan? Jo luft som har förbaskat bråttom!
Nä den var dålig!
Definiera dynamik.
"användes ett superbrant drivrör, varvid dynamikenhålls hög där"
Det där framstår tyvärr som gallimathias hos vilken som helst kunnig elektroniker. Kanske fungerar sådant i glättade reklamkataloger?
Nattlorden skrev:http://www.og-engineering.se/Download/O&G_RS2000.pdf
paa skrev:IngOehman skrev:, ...
men jag tror nog att alla som deltog i den tidigare i tråden var överens
om vilken påverkan den högre brantheten ger.
..
Vh, iö
Är det inte den här som är "den tidigare tråden"?
DS skrev:Nattlorden skrev:http://www.og-engineering.se/Download/O&G_RS2000.pdf
I blaskan står:
1.Ultra high power
2.Sound is crystal clear
3.Unlimited dynamic range
1. Låter mest tramsigt
2. Subjektiv uppfattning och falskt
3. Falskt
Njää, en seriös tillverkare eller konstruktör figurerande på faktiskt skulle inte skriva nått så tramsigt i sin blaska. Är detta en bluff!?
ErikAndersson skrev:Jag är pinsamt medveten om att jag inte är någon höjdare på att uttrycka mig i ord och skrift. Jag kan ju bara göra mitt bästa, om inte det accepteras
får det bli så.
DS skrev:Nattlorden skrev:http://www.og-engineering.se/Download/O&G_RS2000.pdf
I blaskan står:
1.Ultra high power
2.Sound is crystal clear
1. Låter mest tramsigt
3. Falskt
Njää, en seriös tillverkare eller konstruktör figurerande på faktiskt skulle inte skriva nått så tramsigt i sin blaska. Är detta en bluff!?
stefanolo skrev:DS skrev:Nattlorden skrev:http://www.og-engineering.se/Download/O&G_RS2000.pdf
I blaskan står:
1.Ultra high power
2.Sound is crystal clear
1. Låter mest tramsigt
3. Falskt
1. "Ultra-high" (det ska vara bindstreck mellan orden) är ett vedertaget sätt att klassificera olika parametrar/nivåer även i vetenskapliga publikationer på högsta nivå. Alltså inget trams. Jämför man RS 2000 med effektförstärkare för hifi-anläggningar i allmänhet kan man nog säga att "ultra-high" är ett adekvat uttryckssätt tycker jag.
2. Om ett företag/en person beskriver sina egna produkters egenskaper i ett reklam-/infoblad är det per definition en subjektiv utsaga (de "tycker" att ljudet RS 2000 producerar är kristallklart) och "kan" inte vara falsk (det är ju deras uppfattning av ljudet).
3. Det står "virtually unlimited dynamic range", och det kan man nog säga utan att det man säger är falskt. Ordet "virtually" betyder "almost entirely/nearly"/"nästan helt" eller "for all practical purposes"/"praktiskt taget" vilket gör att man inte kan avfärda uttalandet som "falskt" utan att precisera på vilket sätt det är falskt.
O&G RS 2000 finns i verkligheten och det tror jag du vet eftersom det är omskrivet på Faktiskt i ett par år i flera olika trådar, så frågan är varför du frågar om detta är en bluff av en tillverkare som inte är seriös?
Gott Nytt!![]()
/s
Morello skrev:DS skrev:Nattlorden skrev:http://www.og-engineering.se/Download/O&G_RS2000.pdf
I blaskan står:
1.Ultra high power
2.Sound is crystal clear
1. Låter mest tramsigt
3. Falskt
Citera på, men nu har du valt att ta bort ord för att framställa oss som skojare. Mycket fult gjort.
Flint skrev:Nattlorden skrev:En subjektiv uppfattning kan inte vara falsk.
Framgår det att texten är "en subjektiv uppfattning"?
DS skrev:"with a pair of RS2000, there will always be power to spare" = Falskt
Känns det bättre nu?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster