Tycker det är synd att man inte kan läsa inläggen i trådens början, även om de vart delvis kritiserade så kan ju författaren/na ändra sig eller förtydliga senare? Bara för att man sagt en sak gällder det ju inte i tid och evighet?
Moderator: Redaktörer
Flint skrev:roren
Sen är väl detta ett diskussionsforum där man har rätt att diskutera det som sägs oavsett vem som säger det. Om man inte har rätt att diskutera vissa näringsidkares påståenden hamnar vi ju i samma situation som ett grannforum där vissa märken inte får kritiseras eller ifrågasättas. Ett forum som i första hand ska användas av vissa som reklam för det dom säljer. Nej tack.
roren skrev:Föressten är det nån som har byggt 'Jax' HFTA, verkar intressant. Att ta steget från
som i mitt fall ett EL84 steg till EL34 innebär en stor ändring i budget. Bara nättrafon
till ett stereoslutsteg för EL34 ställer vissa krav. Men 'Jax' förstärkare är svår att gå runt
lech skrev:Flint skrev:roren
Sen är väl detta ett diskussionsforum där man har rätt att diskutera det som sägs oavsett vem som säger det. Om man inte har rätt att diskutera vissa näringsidkares påståenden hamnar vi ju i samma situation som ett grannforum där vissa märken inte får kritiseras eller ifrågasättas. Ett forum som i första hand ska användas av vissa som reklam för det dom säljer. Nej tack.
Är inte detta forum urtypen för vissa ?? Trist. Men du vevar på!!
//L
Flint skrev:lech skrev:Flint skrev:roren
Är inte detta forum urtypen för vissa ?? Trist. Men du vevar på!!
//L
Jag förstår inte vad du menar. Förtydliga dig.
roren skrev:Hej på dej Jax,
Vad är det för en trafo? och varför detta byte?
Jag har kollat på din hemsida och finner ditt resonemang och även ditt bygge intressant.
Men som sagt, steget från ett EL84PP till ett EL34 är ganska stort vad gäller
trafos och kondensatorer.
Det som tilltalade mig i 'SY:s' LED bias förstärkare var just att man med en dubbeltriod
(12AT7) hade ingång plus en concertina splitter och dessutom ett överstyrningståligt
slutsteg. Skulle jag däremot bygga den ultimata förstärkaren så är nog din 'HFTA'
en kandidat. Vad tror du, skulle dessa trafos från 'Livinginthepast' klara biffen?
http://livinginthepast-audioweb.co.uk/xfrmrvt1037.php
Rolf
roren skrev:Ja känner du för det så är det ju naturligtvis mycket uppskattat från min sida.
Jag köpte nyligen en samling trafos här:
http://www.triodeelectronics.com/dytr.html
Det är alla järn som behövs till 'Dynaco ST-35'
Men har just börjat oroa mig när jag läser här på forumet att 'Dynaco' låter tråkigt.
Hoppas det inte beror på järnen
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster