av hevi » 2014-02-19 00:13
FWIW:
Efter att ha läst igenom och reflekterat över hur en del menar att det är enorm skillnad på olika nätkablar och andra inte, bestämde jag mig för att helt utan prestige lägga allt jag lärt mig om kablage åt sidan och utvärdera Patrick82s kabel jag fått tillsänt mig helt förutsättningslöst.
Tyvärr lät kabeln inte speciellt annorlunda än min vanliga otweakade nätkabel vid första lyssningen. Jag blev såklart besviken –har Patrick82 ändå lurat mig?!? Jag tänkte inte mer på det och lät anläggningen vara i några dagar och så gjorde jag en provlyssning igen –det kändes redan när jag satte mig i soffan som om någonting var annorlunda med hela känslan i rummet –som om någon var närvarande, men ändå inte där, om ni förstår vad jag menar(svårt att förklara). Döm om min förvåning när jag nu hörde en klar skillnad mot tidigare!?! Helt sjukt –jag fick kalla kårar längs ryggraden! Heeelt sjukt! Det blev skillnad!
Jag får härmed be om att göra en största möjliga pudel. Jag har helt enkelt inte vartåt tillräckligt openminded, utan suttit fast i min teknikratiska geåmellerade vardag av tråkljud. Jag har inte tillåtit mig att öppna mina sinnen tillräckligt, men nu när jag gör det så öppnas en helt ny värld -en fantastisk och magisk värld! Tack Patrick et. al.!
Någon dag till går –denna gång har jag inte känslan av att någon varit närvarande i rummet, och heller ingen förbättring i ljudet. Jag fortsätter att lyssna varje kväll under hela månaden och de gånger jag nörd jag satt mig ned haft känslan av att någon eller något varit närvarande i rummet så var det en klar förbättring. Kalla kårar igen!
Nu vet jag varken ut eller in –kan det vara så att själva kabeln drar till sig någon form av energi eller varelse, och att det är denna varelse som ser till att förbättra ljudet i min anläggning –jag börjar nu också notera att det ser ut som om någon eller någonting faktiskt har flyttat på saker i rummet –mattan har flyttat sig lite, nätkabeln likaså (dessutom hittar jag små, små märken på kablaget som jag inte sett tidigare) och det ser dessutom ut som att någon annan än jag suttit i soffan –ett litet litet avtryck i tyget går att förnimma –får kalla kårar igen och vet inte vad jag ska göra!?!
WTF är det som händer!?! Efter lite funderande och ett par stadiga järn för att lugna nerverna kommer jag fram till att även om det är helt osannolikt så skulle set ju kunna vara någon form av varelse som hjälper mig –ett knytt eller något annat okänt väsen (jag vet, det låter helt knäppt, men jag fick verkligen den känslan –att det var någonting annat än kabeln som stod för förbättringen).
Helt ur tomma intet så slår mig då tanken att jag måste laga gröt! Är det någon form av varelse så kanske dom gillar att få någon form av belöning –att jag visar min uppskattning. I brist på bättre så blir det gröt, för det har man ju hört att i alla fall hustomtar gillar. Sagt och gjort –jag lagar en portion gröt och ställer fram fatet invid ena förstärkaren innan jag går och lägger mig.
Vaknar på morgonen och skrattar lite åt min konstiga idé med knytt och gröt men går ändå in i rummet med anläggningen och håller på att smälla av –någon har varit på grötfatet!?! Iskalla, kårar och kallsvettatacker slår som en slägga mot mig –jag vacklar runt ett tag och fattar ingenting. Efter några timmar kommer jag till sans och börjar analysera vad som hänt. Något väsen har uppenbarligen varit där och smakat på gröten, men det mesta förefaller vara kvar…
OK, jag provlyssnar stereon igen och det låter likadant som kvällen innan, dvs ingen förbättring… –kan det vara så att denna varelse som jag nu är säker på förbättrar ljudet inte gillar gröt?!? Jag testar ett antal rätter under veckan utan framgång men så en morgon så är maten jag ställt fram på kvällen uppäten (visserligen ingenting jag skulle vilja äta, men varelsen verkar ha gillat maten i alla fall)!?! Iskalla kårar igen!?! Helt sjukt!?! Jag ser att denna gång har det tweakats bra mycket mer än tidigare –tydliga märken (som små hål, svårt att förklara på ett bra sätt) på kabeln, kabeln har flyttats och dessutom har en TosLink-kabel kopplats loss…och nu låter det *förjävla* bra! Så luftigt och silkeslent med en så svart bakgrund att det är heeeeelt overkligt...
Den enda slutsats som går att dra av mina erfarenheter är att det handlar mer om att ha turen att kunna locka till sig dessa väsen, och få dem att hjälpa till, än vilken nätkabel man skaffat sig.
Att det skulle vara Patrick82s kablar som står för välljudet är därför tämligen långsökt, när det nu är ställt utom allt rimligt tvivel att det endast handlar om att göra sig vän med dessa väsen.
Det finns två sorters personer:
1. De som kan extrapolera