Margaux skrev:tycker du att den är bättre eller sämre än motsvarande TMREQ?
Jag upplevde, när jag hade TMREQ, att jag fick bättre kontroll på det hela. Fast det är antagligen bara inbilning då man har exakt samma parametrar till sitt förfogande (plus faktiskt ett par riktigt vettiga till

). Lite mera tid med SMS-1 så skall vi nog se till å lösa det hela, enbart en vanefråga alltså.
En klurig sak är att den mätkurvan som presenteras i realtid faktiskt har en tidsfördröjning så man måste tänka till lite i vilken spak man skall dra. När man väl lärt sig detta så...
Kommer snart en programvara för att ställa in från 10Hz btw.
En annan detalj jag märkt är att den inte har någon efterringning som TMREQ har, vilket tyder på att man använder den filtertyp som jag ville att TAG skulle byta till (och som då kräver markant mera CPU-kraft). Synd att man var så benhård från TAG på den punkten, jag hade en lång konversation med Steve Harris om detta och det hel gick ut på att om man böt filtertyp så skulle man förlora uppskattningsvis hälften av de möjliga filtren pga den mera komplexa beräkningen och det var det inte värt.........
Summa sumarum: Jag värderar den bättre än TMREQ idag, trots att jag inte utnyttjar alla features i SMS-1.