Hej alla!
Jag minns inte ordvaexlingen hos bilstereofoeretaget, men vad jag foermodligen menade var ingenting som har med prisrelationerna att goera, foer saadana aer alltid absurda i High End-sammanhang. Inget unikt alltsaa.
Det som kan upplevas som lite lustigt emellertid, aer att apparaten ifraaga har blivit omtalad som en "luftlagrad" apparat, vilken den naturligtvis inte aer. Foervisso finns en luftfilm inblandad under den uppaanervaenda skivtallriken, men transportens originallager finns fortfarande paa plats. Det aer alltsaa en helt normallagrad apparat, som man moejligen skulle kunna kalla luftdaempad.
Detta borde, tycker jag, ha framgaatt av marknadsfoeringen. Sen kan man ju ha en massa uppfattningar om vad saker skall kosta, eller raettare sagt, hur stor andel av priset som skall laeggas paa "foer ljudet relevanta egenskaper". Jag kanske tycker att 60-100% aer en baettre balans aen saeg 1-5%.
Hejdaa alla, vi hoers kanske om enochenhalv vecka, daa med riktiga aa, ae och oe, naer jag aer aater fraan sunny California!
/ioe
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).