Pioeeer VSX-405 RDS

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Grismannen

Pioeeer VSX-405 RDS

Inläggav Grismannen » 2006-04-01 20:28

Har fått tassarna på en gammal Pioneer VSX-405 RDS och har några frågor.

Jag lyckas bara få ljud ur frontarna och centern hur jag än trycker på knapparna som är märkta som följer: SFC MODE och Dolby Pro-logic.
Kanalvolymen är ok.
Då man upprepade gånger trycker på SFC så skiftar stärkaren mellan Studio och Sim-Surround och då Dolby Pro-Logic knappen används så skiftar den mellan Dolby Pro-Logic och Surround off.

På fronten till recivern står: Audio Video Stereo Reciver och det har fått mig att undra om det inte är någon riktig surround reciver trots att den har utgångar för 5 kanaler utan nån slags Stereo reciver med "låtsas" surround eller nått, vad vet jag egentligen som inte ens får igång de satans bakhögtalarna :evil:

Hur ska jag kunna kolla om förstärkardelen till de bakre högtalarna är bränd eller nått?
Kan man se det om man öppnar och kollar eller är det lite bökigare än så?
Tittade nämligen in under skalet och såg inget speciellt.

MORR!!!!

Tacksam för svar. :)

Användarvisningsbild
The_Man
WilderBeasten

Inläggav The_Man » 2006-04-02 00:49

Det där en gammal pro logic förstärkare på 4*50w front r+l center rear r/l...är dom bakre högtalarena helt tyst? nivån på dom bakre högtalarna är mycket lägre än dom främre.....är den trasig så skulle inte jag lägga någon energi på den utan förpassa den till någon återvinningsstation(skulle även göra det om den fungerade helt felfritt) idag kan man köpa en billig förstärkare som stödjer dolby digital och dts(vilket inte denna gör) för väldigt lite pengar och är betydligt bättre än än gammal pro logic förstärkare.
Ta inte livet för seriöst du kommer ändå aldrig ur det levande

Grismannen

Inläggav Grismannen » 2006-04-02 11:18

Ja jag kan inte höra nått ljud ur de bakre iaf har kopplat in ett gammalt element av okänt märke som jag skiftat mellan utgångarna bara för att se om det hörs nått men det verkar tyst.

Håller med dig the man, men jag tänkte ha den till 2-kanals lyssning i min redskapsbod och till att använda då man sitter i trädgår´n och filurar.
Tänkte jag bara skulle kolla om allt funkade som det ska ändå.
Eller så kanske man kan klösa runt lite i den på kul och se om man kan hitta felet.
:twisted:

Återgå till Generellt om hifi