Moderator: Redaktörer
Samma som style fastän jag inbillar mig att det går att höra skillnad på 192 också (beroende av musik då förstås).Style skrev:Enda gången jag med säkerhet har hört skillnad är vid 128, så jag rippar alltid med 192 för att ha lite marginal.
guldfisk skrev:Är Sony SF tillgänglig fritt och gratis för gemene man? Annars är väl LAME lämplig utgångspunkt för oss som vill komprimera vår befintliga musik.
Jag röstade för 192 kb/s (VBR). Jag gjorde ett fultest förut och tyckte mig ibland höra skillnader, framför allt i fråga om rums-/miljöinformation. Detekterade gjorde jag nog, men att diskriminera var svårare.
xeizo skrev:Jag använder iaf alltid LAME för att göra mp3, och EAC för rippning och enligt Hydrogenaudios rekommendationer på inställningar så det är min referens i röstningen om bitrate.
Sen att jag kan höra att både Ogg och AAC låter bättre hör egentligen inte hemma i den här tråden.
Så hur får man tag i denna superba mp3-kodaren sony fs
Kaffekoppen skrev:Så hur får man tag i denna superba mp3-kodaren sony fs
xeizo skrev:Så hur får man tag i denna superba mp3-kodaren sony fs
Det får man inte. Varför jag tycker att Popedh är ute och cyklar lite
Det finns enklare sätt att få bättre ljudkvalitet än att leta upp denna superba avkodare(som jag aldrig hört talas om, däremot känner jag till ATRAC-3) ...
Jag menar inte heller att folk skall skaffa andra codecs, vill bara göra det väldigt klart att en mp3as kvalitet absolut inte bara har med bitraten att göra.... därför är denna omröstning meningslös.. så vida inte alla kodat med exakt samma codec. vilket isåfall borde framgått.
xeizo skrev:Vad pratar du om? avkodare? ute och cyklar?
Suck.
Du gillar att märka på ord va?
Det framgår alldeles tydligt av sammanhanget vad jag menar, nuff said.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot], Roadrunner och 29 gäster