Moderator: Redaktörer
Med några få undantag visar Krell mycket fina prestanda. Slutsteget FPB600 torde vara ett av de mest lågdistorderande högeffektslutsteg som sett dagens ljus KSA-50s och KAV300 är exempel på enligt mitt tycke inte helt lyckade produkter.
Joo...jag glömde....Magnus... Då jag refererar till ett faktiskt fall med KSA50s inblandat, kan man då inte formelt anse att jag i just detta fallet är den som påvisar mest kunskap i frågan?
NNord skrev:Morello
Du menar alltså att FBP 600 är ett sjysst steg då?
NNord skrev:det har funnits FBP600 beggade för 42 000:-
kanske borde hämta hem ett sådant jag
normalt ligger de beggade på 55 000:-
Morello skrev:För övrigt torde väl begagnatpriset ha sjunkit litet sedan NNord skrev det där?
Det var väl några år sedan.
Komorok skrev:Äh, det är ute med Krell nu![]()
![]()
.
hifikg skrev:Krell blir aldrig omodernt, fast jag har svårt att motivera ett köp. Blir sugen ibland när jag ser 80-talsklumpar, sådana som jag på den tiden tänkte köpa, dumpas till vrakpriser. De ser mäktiga ut. Ljudmässigt tror jag emellertid inte att de skulle tillföra något, så jag sitter lugnt i båten.
Panelguy skrev:hifikg skrev:Krell blir aldrig omodernt, fast jag har svårt att motivera ett köp. Blir sugen ibland när jag ser 80-talsklumpar, sådana som jag på den tiden tänkte köpa, dumpas till vrakpriser. De ser mäktiga ut. Ljudmässigt tror jag emellertid inte att de skulle tillföra något, så jag sitter lugnt i båten.
Krellar från 80 och 90-talet kommer nog aldrig att bli omoderna, tror inte detsamma gäller de nuvarande (alltså inte EVO-serien som nu är borta)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster