Moderator: Redaktörer
Larsen skrev:...
RCFen minns jag bara gott om. Nu har jag inte hållit på med detta på ett antal år, men alla 2x18" baslådor som slogs ihop fick innehålla detta. Sett till prestanda var dom prisvärda och inte ett enda spelades sönder (jo Cresten på bilden användes till dom om det var många lådor) Kan för övrigt även rekommendera Dynamic Precision som slutsteg, speciellt till toppar. Dom kan du utan att skämmas slänga in hemma också.
Minns att vi provade Fanes Colossus 18" och jämförde mot nämnda RCF, men den hade inte mycket att sätta emot.
Vet också att även RCF L18P540 använts med bra resultat.
Problemet, med din fråga, är att jag inte riktigt minns de specifika sakerna som gjorde varför jag upplevde den ena bättre än den andra, då det var ett tag sedan. Finns säkert många alternativ, kanske 18P300? Såklart andra märken också.
Larsen skrev:Ett PA-element som jag fortfarande skulle vilja prova till hemmabruk är Beyma 15K200. Hyffsat pris också.
Larsen skrev:Vi verkar överens om en hel delTrevligt!
Larsen skrev:Beyman tror jag på om man vill ha en rätt så stöddig sub för hemmabruk. Lite eq för att lyfta det lägre frekvenserna skulle den nog tåla också.
...
Jag har bollat med några 15K200, men inte jämfört och inte provat ett seriösare bygge för hemmabruk.
Larsen skrev:JBL är väldigt fina, men med tanke på att konkurrenterna knappast legat på latsidan så känns dom ibland lite väl dyra. ...
Larsen skrev:Glöm inte den fasta handen som skall styra upp alla dessa
element. Min röst, i alla fall till baslådor, går direkt till:
Crest Pro 10001. ÄCKLIGT mycket effekt och klarar låga impedanser.

Användare som besöker denna kategori: lemmts och 20 gäster